بهره‌برداری از 20 واحد صنعتی با سرمایه خارجی

۱۳۹۶/۰۲/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۵۸۹۵

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه کشور از حصر خارج شده است، از رونق در صنعت کشور خبر داد.

به گزارش «تعادل»، محمدرضا نعمت‌زاده در نشست راهبری اقتصاد مقاومتی استان مرکزی در اراک افزود: دست و پای کشور در ابتدای فعالیت دولت یازدهم بسته بود و در چند تحریم بین‌المللی گرفتار بودیم.

تنها یک سال است که مسیر حرکت و توسعه در کشور هموار شده و بیش از 20واحد سرمایه‌گذار خارجی در بخش صنعت به بهره‌برداری رسیده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: در هفته‌های پیشین یک سرمایه‌گذار ایتالیایی برای ساخت ماشین‌آلات صنایع فولاد ایران وارد عمل شده که در این راستا تمام ماشین‌آلات جدید صنایع فولاد مبارکه خریداری شده است.

نعمت‌زاده اظهار کرد: برنامه‌ریزی برای مشارکت 50درصدی سایپا کاشان با شرکت سیتروئن در دستور کار قرار گرفته و مقرر است که شرکت رنو نیز در شهرستان ساوه استان مرکزی سرمایه‌گذاری کند.

وی گفت: براساس چشم‌انداز توسعه اقتصادی تدوین شده، برنامه‌ریزی ورود فناوری‌های نوین خودرو در بخش‌های مختلف ازجمله موتور‌سازی و گیربکس در دستور کار قرار گیرد و راهبرد صادرات تبیین شود.

به گفته نعمت‌زاده خودروهایی که هنوز وارد بازار نشده در ایران تولید می‌شوند و برخی آنها در مرحله طراحی نهایی است.

وی تاکید کرد: هرچه مسوولیت بپذیرید به همان مقدار در ثواب آن شریک هستید و این همه در قرآن کریم به اعمال صالح سفارش شده و در واقع تمام این اقدامات در دولت یازدهم، مصداق واقعی اعمال نیک است.

نعمت‌زاده اظهار کرد: سایپا برای خطوط تولید نیازمند واردات ورق از خارج کشور بود اما بخشی از ورق آن در فولاد مبارکه تولید شد و در نهایت 8هزار تن ورقی که مقرر بود سایپا از خارج وارد کند، در داخل به تولید رسید.

وی گفت: با این‌گونه اقدام‌ها در دولت هم رونق تولید به بخش صنعت بازگشته و هم از توان سرمایه و نیروی داخلی در جهت توسعه اقتصادی استفاده شده است و استان مرکزی نیز می‌تواند در این عرصه برجسته باشد.

نعمت‌زاده بیان کرد: تهران باوجود اینکه 30 تا 35درصد صنعت کشور را داراست اما رتبه نخست کشاورزی کشور را به خود اختصاص داده و استان مرکزی نیز در این راستا جزو 10استان برتر کشور است.

وی بیان کرد: کشورهای امریکایی که 30درصد تولیدات ناخالص داخلی آنها بخش کشاورزی است، هم در فقر زندگی می‌کنند، هم صنعت و تکنولوژی ندارند، اما کشور آلمان که یک و 6 دهم درصد جی.دی.پی آن کشاورزی است، 27 تا 28میلیون تن غله تولید می‌کند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت اضافه کرد: برخی افراد اعلام می‌کنند که صنعت خوابیده و راکد است اما وزیر نیرو در نشستی اعلام کردند که رشد مصرف برق صنعتی کشور به 10درصد رسیده و این نشان از تولید است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: اینجانب قبل از رای اعتماد از مجلس، برای تامین کالای اساسی کشور، ماموریتی داشتم و مدتی بعد در نشستی مشخص شد که بیشتر از چند هفته در کشور کالای اساسی در بیشتر استان‌ها وجود ندارد.

وی بیان کرد: هم‌اکنون حدود 3 تن گندم مازاد در کشور وجود دارد و کالاهای اساسی در تمام انبارهای خصوصی و دولتی کشور وجود دارد و هیچ کمبودی نیست و این امر جای شکر دارد یا ناشکری؟

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر