شمال‌شهر به جنوب شهر نزدیک شده نه برعکس

۱۳۹۶/۰۲/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۵۸۹۱

محمد حقانی، رییس کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران در واکنش به ادعای شهردار تهران مبنی بر اینکه با مدیریت ایشان جنوب شهر به شمال شهر نزدیک شده، گفت: استثنائا با این ادعای آقای قالیباف هم عقیده هستم با این تفاوت که اعتقاد دارم ایشان به جای اینکه جنوب شهر را به شمال شهر نزدیک کنند، شمال شهر را به جنوب شهر نزدیک کرده‌اند.

به گزارش خبرآنلاین، وی افزود: واقعیت این است که فاصله طبقاتی بالای شهر و پایین شهر مانند اختلاف طبقات خانه‌های دو، سه طبقه جنوب شهر و برج‌های 40،50 طبقه شمال شهر افزایش پیدا کرده با این تفاوت که خانه‌های کم ارتفاع و برج‌های مرتفع هر دو در کوچه‌های10، 12متری ساخته شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه کسی می‌تواند ادعای کاهش فاصله شمال شهر و جنوب شهر را داشته باشد که بعد از مدیریت 12ساله، میلیون‌ها حاشیه‌نشین در شهرش زندگی نکنند، اظهار کرد: وقتی ایشان می‌توانند مدعی کم کردن فاصله طبقاتی در تهران شوند که هزاران خیابان خواب، زباله‌گرد و کودک خیابانی در شهر وجود نداشته باشد.

حقانی با بیان اینکه با تراکم فروشی‌های وحشتناک و تبدیل باغ‌هایی با درختان سر به فلک کشیده و جایگزینی آنها با برج‌های سر به فلک کشیده، شمال شهر نابود شده، تصریح کرد: احداث برج‌های غول‌آسا در کوچه‌هایی که طول کوچه کمتر از ارتفاع برج است، عبور و مرور را تقریبا در تمام ساعات روز و شب در این مناطق با مشکل رو به رو کرده است.

وی با اشاره به اینکه در مناطق شمال شهر، دیگر نه از قنات‌های پر آب خبری است و نه از باغ‌های سرسبز و هم باغات خشک شده‌اند و هم قنوات، اظهار کرد: زمانی آوای پرنده‌ها از شاخ و برگ درختان و صدای آب روان از انهار و جوی‌های مناطق شمال شهر به گوش می‌رسید اما امروز به جز سر و صدای ساخت‌وساز و بوق ممتد اتومبیل‌های سرگردان در معابر باریک این مناطق صدای دیگری به گوش نمی‌رسد.

حقانی با بیان اینکه البته وضعیت جنوب شهر به مراتب اسفبارتر و ناگوارتر از وضعیت شمال شهر است، تصریح کرد: در جنوب شهر، مردم از فاضلاب و بوی نامطبوع آن، جانوران مضر و حشرات موذی، انواع و اقسام سد معبر در پیاده روها و خیابان‌ها و آسیب‌های متعدد و متنوع اجتماعی رنج می‌برند و متاسفانه مسائل و مشکلات اجتماعی در این مناطق موج می‌زند.

رییس کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه خوب بود شهردار تهران قبل از ادعای کاهش فاصله شمال شهر و جنوب شهر سری به کوچه پس کوچه‌های مناطق 15،17و19 می‌زدند، عنوان کرد: ایشان واقعا تصور می‌کنند مردم مناطق 1،2و3 از امکانات و تسهیلات شهری یکسانی با مردم مناطق 16،18 و20 برخوردارند؟ اگر ایشان اینگونه فکر می‌کنند احتمالا جهت‌های جغرافیایی تهران را باید تغییر داد!

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر