حمایت 90 درصد هزینه‌های دارویی بیماران خاص

۱۳۹۶/۰۲/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۵۸۸۵

رییس سازمان غذا و دارو گفت: بطورمیانگین 90 درصد هزینه‌های دارویی بیماران خاص و صعب‌العلاج از سوی دولت، بودجه وزارت بهداشت در قالب طرح تحول سلامت و اعتبار بیمه‌ها (که از سوی وزارت بهداشت در قالب یک تفاهم نامه در اختیار آنان قرار گرفته است)، پرداخت می‌شود. به گزارش ایرنا، دکتر رسول دیناروند افزود: بیماران خاص بطورمیانگین 45 درصد هزینه‌ها را از جیب می‌پرداختند که این میانگین امروز به حدود 10 درصد کاهش یافته است.

وی ادامه داد: دولت تدبیر و امید طی سه سال و نیم گذشته در حوزه دارویی اقدامات مهم و خوبی انجام داده و برنامه‌ریزی‌هایی که انجام داده نتایج ارزشمندی حاصل شده است.

وی افزود: دولت تدبیر و امید در گام نخست، بحران دارویی را کنترل کرد؛ زمانی که دولت یازدهم مسوولیت را برعهده گرفت، یکی از مشکلات اساسی مردم بحران دارویی بود.

رییس سازمان غذا و دارو اظهار داشت: در یک نظرسنجی، 70 درصد مردم خواستار این بودند که اولویت وزیر بهداشت، برطرف کردن کمبودهای دارویی باشد. صدها نوع کمبود دارویی وجود داشت و در گزارش صد روزه رییس‌جمهور، یکی از اولویت‌های دولت حل بحران کمبودهای دارویی عنوان شد. از آن روز تاکنون وضعیت دارویی کشور در شرایط باثباتی قرار دارد. دیناروند افزود: 350 قلم کمبود دارویی طی دو سال اخیر دولت قبلی به کمتر از 30 قلم کمبود دارویی رسید که این کمبودهای دارویی نیز قابل جایگزین بوده و به هیچ‌وجه مشکل حادی ایجاد نمی‌کند. به گفته وی، در نظرسنجی‌های معتبر بیشترین رضایتمندی در حوزه عملکردی دولت از وضعیت دارو بوده است چراکه کمبودهای دارویی در دولت تدبیر و امید به حداقل رسید و حمایت‌های مالی از بیماران خاص انجام گرفت. وی در عین حال تصریح کرد: طبیعتا این آمار میانگین است و ممکن است برخی پزشکان، داروهای خارج از فهرست را تجویز کنند که این داروها به راحتی تامین یا هزینه آنها حمایت نمی‌شود اما اگر داروهای بیماران طبق فهرست دارویی کشور باشد، این داروها به راحتی تامین خواهند شد. دیناروند با اشاره به سخن رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه بیمار به جز بیماری نباید دغدغه دیگری داشته باشد، گفت: در این دولت به این آرزوی رهبر معظم انقلاب دست یافتیم.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر