اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۶/۰۲/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۵۸۸۲

سامانه کارورزی کلید خورد

تهران| سامانه کارورزی بر پایه آیین‌نامه و دستورالعمل نظام هماهنگ اجرای طرح کارورزی دانش‌آموختگان دانشگاهی، در دسترس افراد جویای کار، فارغ‌التحصیلان دانشگاهی و متقاضیان شغل و ازسوی دیگر کارگاه‌ها و کارآفرینان قرار گرفته است. پیش از این وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد: سامانه کارورزی از بیست و سوم اردیبهشت ماه (شنبه) کار خود را آغاز کرد؛ امری که امروز جامه عمل پوشید. در این طرح، کارانه‌یی از سوی دولت برای به‌کارگیری فارغ‌التحصیلان دانشگاهی از طرف کارفرمایان درنظر گرفته می‌شود و فرد به مدت یک سال می‌تواند مهارت‌های کاری را فرا بگیرد. به گفته علی ربیعی، این طرح به شکل آزمایشی در برخی استان‌های کشور اجرا شده است و 70درصد افرادی که از سوی کارفرمایی به‌ کار گرفته شده بودند در همان واحد اقتصادی ماندگار شدند.

کلنگ احداث بیمارستان ۲۵۸ تختخوابی

در اردبیل به زمین زده شد

اردبیل| با حضور معاون وزیر بهداشت و درمان و نماینده ولی‌فقیه در استان کلنگ احداث بیمارستان ۲۵۸تختخوابی در اردبیل به زمین زده شد. ایرج حریرچی معاون وزیر بهداشت و درمان دیروز در مراسم کلنگ‌زنی احداث بیمارستان 258تختخوابی در اردبیل اظهار داشت: با حمایت سرمایه‌گذاری بخش خصوصی کلنگ احداث بیمارستان 258تختخوابی در اردبیل به زمین زده شد که امیدواریم بتوانیم با احداث این بیمارستان شاهد برطرف شدن مطالبات و خواسته‌های بیماران باشیم و به اهداف خود در این زمینه دست یابیم. وی افزود: باتوجه به وضعیت بیمارستان‌ها حذف بیمارستان‌های بوعلی و علوی در دستور کار قرار داده شده است تا بتوانیم بیمارستان‌ جدیدی را جایگزین کرده و از این طریق به تمام اهداف موردنظر در این زمینه دست یابیم.

حمایت از اسب نژاد کرد گردش مالی

و اشتغال‌زایی بالایی ایجاد می‌کند

کرمانشاه| معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: اگر از اسب نژاد کرد حمایت شود، به عنوان یک صنعت خواهد توانست هم گردش مالی بالایی داشته باشد و هم اشتغال‌زایی ایجاد کند. بهرام خانی با اشاره به توسعه واحدهای پرورش اسب نژاد کرد در استان افزود: در حال حاضر 27واحد پرورش اسب نژاد کرد در استان فعال است که چند مورد آنها با اخذ مجوز از اداره کل ورزش و جوانان، هم پرورشی هستند و هم ورزشی. خانی با بیان اینکه بالای دو هزار راس اسب نژاد کرد در استان داریم، افزود: در حال حاضر اسب نژاد کرد از نظر قیمتی به جایگاه واقعی خود نزدیک شده است. خانی اظهار کرد: تا چند وقت پیش اسمی از اسب نژاد کرد نبود و این اسب در استان مغفول مانده بود. خانی به موضوع تهیه تبارنامه اسب نژاد کرد در سال گذشته با حمایت‌های وزارت جهاد کشاورزی اشاره کرد و افزود: نخستین جلد تبارنامه اسب نژاد کرد تکثیر و بیرون آمده و دومین جلد آن نیز در دست تکثیر است.

پرداخت نخستین بهای برگ سبز چای

رشت| نخستین بهای برگ سبز چای خریداری شده به حساب چایکاران واریز شد. محمدولی روزبهان رییس سازمان چای کشور گفت: سه‌میلیارد تومان به حساب عابربانک سپه چایکاران واریز شد. این نخستین بهای برگ سبز چایکاران در سال جاری است. وی ادامه داد: تاکنون بیش از 1000 تن برگ سبز چای از باغات شهرستان‌های فومن و شفت خریداری شده است. وی ضمن رضایت از خرید برگ سبز کیفی بهاره تصریح کرد: اقدامات لازم جهت رفع موانع صادر شده است.

شهرک‌های تخصصی شیلاتی در منطقه آزاد چابهار راه‌اندازی می‌شود

چابهار| عضو هیات‌مدیره و مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری، توسعه تجارت و صید صنعتی منطقه آزاد چابهار از راه‌اندازی شهرک‌های تخصصی شیلاتی در این منطقه خبر داد. عباس تقوی با اعلام مطلب بالا افزود: شهرک‌های تخصصی شیلاتی شامل سه شهرک آبزی پروری، صنایع فرآوری محصولات شیلاتی و صید و صیادی و بازار (اسکله تیس) دارای طرح‌های فناورانه و‌ های‌تک با اولویت‌بندی آبزی پروری، صید و صیادی و صنایع تبدیلی مشخص شده‌اند. وی بیان کرد: تاکنون شناسنامه 20 طرح توجیهی فنی و اقتصادی جهت راه‌اندازی شهرک‌های تخصصی شیلاتی آماده شده که طی بازدید‌های هیات سرمایه‌گذاری خارجی متقاضی سرمایه‌گذاری در بخش شیلات به آنان ارائه شده‌اند. تقوی اضافه کرد: راه‌اندازی شهرک تخصصی شیلاتی باعث حذف واسطه‌گران فروش ماهی در منطقه و فروش مستقیم ماهی در داخل شهرک با توجه به وجود زیرساخت‌های بازار حراج آبزیان و همچنین سردخانه 10 هزار تنی می‌شود.

اتمام بازسازی 595 واحد آسیب‌دیده بر اثر زلزله در خراسان‌رضوی

مشهد| مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان‌رضوی از اتمام بازسازی 595 واحد آسیب‌دیده بر اثر زلزله در خراسان‌رضوی خبر داد. موسوی‌نیا، در حاشیه بازدید از مناطق زلزله‌زده در خراسان‌رضوی، نیز با قدردانی از مساعدت و همراهی دولت با این بنیاد در بازسازی مناطق زلزله‌زده خراسان‌رضوی، مشخصا به «ضرورت حذف هزینه تعهد محضری متقاضیان تسهیلات» اشاره و «فراهم شدن امکان ضمانت زنجیره‌یی آنها از یکدیگر، برای دریافت تسهیلات از بانک عامل» را مناسب ارزیابی کرد. وی ادامه داد: قسط اول کمک بلاعوض از شنبه 23 اردیبهشت، برای متقاضیان بازسازی که مدارک خود را کامل کرده‌اند، امکان پرداخت دارد. موسوی‌نیا گفت: تاکنون آواربرداری 595واحد آسیب‌دیده در شهرستان‌های تربت‌جام، فریمان، سرخس و مشهد به اتمام رسیده است.

راه‌های افزایش جذب گردشگر مذهبی در قم

قم| معاون هماهنگی امور زائران استانداری قم گفت: توسعه زیرساخت‌های گردشگری و صنایع دستی و فراهم کردن امکانات برای ماندگاری زائر و گردشگر، به بازار تولید و اشتغال رونق می‌بخشد. یونس عالی‌پور با اشاره به سال اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال عنوان کرد: با توجه به زائرپذیری استان قم و حضور بیش از 20 میلیون زائر و گردشگر در این استان، اقتصاد مقاومتی باید باتوجه به توسعه گردشگری مذهبی تحقق پیدا کند. وی تصریح کرد: ایجاد امکانات و توسعه زیرساخت‌ها، زمینه جذب سرمایه‌گذاران را فراهم می‌کند و می‌توان با جهت‌دهی به سرمایه‌ها در امر تولید و اشتغال، گام‌های خوبی در تحقق اقتصاد مقاومتی برداشت.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر