دستاوردهایی که انکار می‌کنند

۱۳۹۶/۰۲/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۵۸۷۵

وزارت جهادکشاورزی نسبت به تهیه و تنظیم برنامه جامع طرح افزایش ضریب خوداتکایی گندم با لحاظ سایر پارامترهای فنی از سال زراعی 93-1392 تا افق ایران 1404 برای مدت 10سال اقدام و آن را از شروع به‌ کار دولت یازدهم به مرحله اجرا گذاشته که با روند رشد تولید و خرید گندم مازاد بر مصرف در 3سال اخیر نتایج بسیار درخشانی داشته است. افزایش تولید گندم در 3سال اخیر دولت تدبیر و امید با اتخاذ سیاست‌گذاری مناسب عالمانه با بهره‌گیری از تمامی طرح‌های پیشین و و با رویکرد افزایش بهره‌وری، کاهش سطح کاشت و تهیه نهاده‌های موثر تولید از نظر کمی و کیفی شامل انواع ماشین‌آلات و ادوات ارتقای درجه مکانیزاسیون، توسعه استفاده از بذر اصلاح شده از 290هزار تن سال 1392 به 472هزار تن سال 1395 معادل 62 درصد رشد، سموم کیفی و مناسب دفع آفات کشاورزی، قیمت‌گذاری مناسب و پرداخت کامل وجوه گندم تولید به میزان 147میلیارد ریال(14میلیارد و 700هزار تومان) در حمایت از تولید گندم گام‌های موثری برداشته است. در 3ساله منتهی به سال 1395 روند عملکرد در هر هکتار تولید و خرید گندم موجب بهبود رشد تولید و خرید این محصول شده است.

با اتخاذ سیاست‌های مناسب تولید و با انتقال تکنولوژی روز، افزایش بهره‌وری تولید با همت و مشارکت کشاورزان گندمکار کشور، تولید 14میلیون 500 هزار تن در سال 95 رقم خورد. بدین‌ترتیب نیاز کامل گندم کشور در داخل تولید می‌شود و بخشی از گندم مازاد بر مصرف خود را آماده صادرات کرده

است. در این ایام که در آستانه انتخابات دوازدهمین دوره ریاست‌جمهوری هستیم، عده‌یی ممکن است از جهت کم اطلاعی یا اغراض سیاسی این افتخار بین‌المللی ملی حاصل شده از زحمات طاقت‌فرسای 3میلیون و 500 هزار نفر گندمکار کشور که در شرایط سخت و خشن محیطی و در محدودیت‌ها به امر تولید پرداخته‌اند، نادیده گرفته و ناشکری کنند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر