از منطقه

۱۳۹۶/۰۲/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۵۸۶۰

کردها پس از بیرون کردن داعش در رقه نمی‌مانند

بینالی ییلدریم، نخست‌وزیر ترکیه گفته امریکا در مورد تصمیمش درباره کمک تسلیحاتی به گروه‌های مسلح کرد گفته این گروه‌ها پس از عملیات خارج کردن نیروهای داعش از رقه در این منطقه باقی نمی‌مانند. نخست وزیر ترکیه گفته امریکایی‌ها قول داده‌اند که پس از خارج کردن داعش از رقه، از نیروهای کرد یگان‌های مدافع خلق (ی‌پ‌گ) حمایت نخواهند کرد. اما ییلدریم تاکید کرده ترکیه همچنان مخالف کمک تسلیحاتی به کردها است. دونالد ترامپ چند روز پیش اعلام کرد قصد دارد به گروه‌های مسلح در سوریه که در تلاش هستند داعش را از رقه بیرون کنند، کمک تسلیحاتی کند.


کویت طرح اتصال به جاده ابریشم را کلید زد

مقامات اقتصادی کویت درتلاش برای تقویت همکاری‌های گسترده با چین از آغاز اجرای طرح اتصال این کشور به جاده ابریشم جهت جذب سرمایه‌های خارجی خبر دادند. به گزارش ایرنا، کویتی‌ها اعلام کرده‌اند که برای توسعه همکاری‌های مشترک با چین آماده ارائه تسهیلات هستند. طرح‌های کلان عمرانی در کویت صدها میلیارد دلار برآورد می‌شود که ظرفیت گسترده‌یی برای تقویت همکاری‌های دو کشور است.


انفجار بمب در کابل جان دو زن را گرفت

پلیس کابل تایید کرده که در پی انفجار بمب مغناطیسی در نزدیک مرکز این شهر، دست‌کم دو کارمند شرکت دولتی آبرسانی کشته شده‌اند. به گزارش رویترز، این بمب در مینی‌بوس حامل کارمندان شرکت دولتی آبرسانی کار گذاشته شده بود. سخنگوی پلیس کابل گفت که هر دو نفری که در این انفجار کشته شدند، زن بودند. پس از حدود یک ماه آرامش در شهر کابل، این نخستین رویداد خشونت‌آمیز از این نوع در کابل است که روی می‌دهد.


۲۵ کشته در سوءقصد به سیاستمدار پاکستانی

در پاکستان در جریان سوءقصد به جان یک سیاستمدار بلندپایه این کشور دست‌کم ۲۵ نفر جانشان را از دست دادند. داعش مسوولیت این سوءقصد مرگبار را بر عهده گرفته است. به گفته مقامات مسوول در پاکستان، بیش از ۳۵ نفر دیگر نیز زخمی شده‌اند. گفته می‌شود که سوءقصد احتمالا انتحاری بوده است. حدس زده می‌شود که هدف سوءقصد، کاروان خودروهایی بوده که عبدالغفور حیدری، معاون رییس مجلس سنای پاکستان را همراهی می‌کرده است. به گفته پلیس پاکستان، جراحات عبدالغفور حیدری جدی نیست. دولت پاکستان از ۲۰۰۴ در ایالت بلوچستان علیه شورشیان و جدایی‌طلبان مبارزه می‌کند. این منطقه که در جنوب غربی پاکستان واقع شده از منابع و مواد خام زیادی برخوردار است. از زمانی که نیروهای امنیتی در ۲۰۱۴ بر شدت عمل خود علیه شورشیان در بلوچستان افزودند، وضعیت این ولایت ثبات بیشتری یافت.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر