روی موج خبر

۱۳۹۶/۰۲/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۵۸۳۶

خنثی‌سازی برنامه‌ریزی یک گروهک تروریستی-ایسنا| وزارت اطلاعات در اطلاعیه‌یی اعلام کرد: برنامه‌ریزی یک گروهک تروریستی توسط سربازان گمنام امام زمان(عج) خنثی شد. در این اطلاعیه آمده است: با اشرافیت اطلاعاتی سربازان گمنام امام زمان(عج) طی یک عملیات تخصصی و دقیق، برنامه‌ریزی یک گروهک تروریستی ضد انقلاب برای اقدامات انفجاری و تروریستی کشف و خنثی شد. از این گروهک نفاق که دستش به خون هزاران نفر از مردم مظلوم و بی‌گناه کشور آغشته و مزدوری و جاسوسی آنها برای بیگانگان ادامه دارد، تجهیزات و اقلام انفجاری متنوع و متعددی کشف و ضبط شد. شایان ذکر است، گروه‌های تروریستی ضد انقلاب تلاش دارند، از طریق فضای مجازی با افراد ناآگاه ارتباط برقرار کرده و آنان را تحریک به اقدامات تروریستی و خرابکارانه کنند که هوشیاری شهروندان عزیز در زمینه خنثی‌سازی این توطئه‌ها مورد انتظار است.

روحانی انتخاب رییس‌جمهور کره را تبریک گفت- پادا|روحانی رییس‌جمهوری ایران در پیامی به

«مون جائه این» رییس‌جمهور کره‌جنوبی انتخاب وی را به عنوان رییس‌جمهوری کره صمیمانه تبریک گفت و ابراز امیدواری کرد که روابط تهران و سئول، بیش از پیش گسترش یابد. در بخشی از پیام رییس‌جمهور آمده: «امیدوارم در دوره مسوولیت جنابعالی، روابط دو کشور جمهوری اسلامی ایران و جمهوری کره بیش از پیش گسترش یابد. از خداوند متعال، سلامتی و موفقیت آن جناب و سرافرازی و سربلندی مردم جمهوری کره را مسالت دارم.»

الویری جایگزین صمدی در لیست اصلاح‌طلبان شد-ایلنا| بر اساس رای‌گیری به عمل آمده مرتضی الویری جایگزین معروف صمدی در لیست انتخاباتی شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان می‌شود. اطلاعیه شورای عالی سیاست‌گذاری درباره لیست نهایی اصلاح‌طلبان برای انتخابات شورای شهر تهران به شرح ذیل است: «از آنجا که طبق اعلام رسمی فرمانداری تهران متاسفانه معروف صمدی موفق به دریافت کد انتخاباتی نشده است، شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان ضمن اظهار تاسف از عدم حضور این نامزد اصلاح‌طلب در فهرست نهایی نامزدهای انتخابات شورای شهر تهران اعلام می‌کند که بر اساس رای‌گیری به عمل آمده آقای مرتضی الویری جایگزین معروف صمدی در لیست انتخاباتی شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان می‌شود.»

برجام ایران را از انزوای شبه‌ کره شمالی خارج کرد-ایرنا|شبکه دوم تلویزیون دولتی روسیه اعلام کرد: دستیابی به برجام و لغو تحریم‌ها، امتیاز بزرگ حسن روحانی رییس‌جمهوری کنونی و دولت وی است که ایران را از شرایط انزوای نزدیک به کره شمالی خارج کرد، در حالی که هیچ کارشناس خارجی چنین موفقیتی را برای تهران پیش‌بینی نمی‌کرد. این شبکه در گزارش ویژه بررسی مناظره سوم نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری افزود که ایران بر اثر تحریم‌ها روزانه میلیون‌ها دلار درآمد را از دست می‌داد و ادامه آن می‌توانست به مثابه مرگ اقتصادی باشد. شبکه دوم تلویزیون دولتی روسیه ادامه داد: در حالی که ایران در شرایط قبل نمی‌توانست حتی دارو خریداری کند، اکنون در دوران پسابرجام هواپیماهای پیشرفته مسافربری و ماشین‌آلات، تجهیزات و دستگاه‌های روزآمد خریداری می‌کند.

عملیات ساخت دیوار در مرز ایران و ترکیه آغاز شد-ایلنا| رییس اداره مجتمع‌های مسکونی وابسته به نخست‌وزیری ترکیه (TOKİ) در خصوص پروژه احداث دیوار در مرز با ایران به آناتولی گفت: «دیوار حائل در مرز ترکیه و ایران در استان‌های ایغدیر و آغری و به طول ۱۴۴کیلومتر احداث خواهد شد. در طول این دیوار نیز راهی برای دسترسی احداث خواهیم کرد.» وی در این زمینه همچنین اظهار داشت: «این پروژه در پنج مرحله انجام خواهد شد که مناقصه آن انجام شده است. در حال حاضر، عملیات ساخت کارگاه‌های ساخت و ساز و تملک و تحویل اراضی مورد نظر را انجام می‌دهیم. مرحله اول پروژه اکتبر سال جاری به پایان خواهد رسید.» توران افزود که در طول این دیوار ۱۵در ساخته خواهد شد. برای ساخت این در‌ها از مطمئن‌ترین مواد و تجهیزات استفاده می‌کنیم. شیشه‌های ضد گلوله در این در‌ها تعبیه خواهد شد. همچنین دیوارها قابلیت حمل و نقل دارند و برای ساخت این دیوارها از بتن‌ با سطح مقاومت بالا به شکل بلوک استفاده کرده‌ایم.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر