آرامش یا تنش مساله این است

۱۳۹۶/۰۲/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۵۸۳۰

گروه ایران|

انتخاب میان آرامش یا تنش؛ این عباراتی است که روحانی در همایش بزرگ سلام به آزادی در جمع هوادارانش درباره انتخابات پیش‌رو مطرح کرده است. انتخاباتی که در یکی از حساس‌ترین برهه‌های تاریخی سرنوشت کشور را در سال‌های آینده مشخص می‌کند و مشارکت بالای مردم می‌تواند این حضور را تاثیرگذار کند. هنوز چند ساعت به آغاز همایش حامیان روحانی در ورزشگاه آزادی باقی مانده بود که خبر رسید ظرفیت 12هزار نفری ورزشگاه پر شده است و هزاران نفر از طرفداران نیز بیرون استادیوم تجمع کرده‌اند. همایشی که به قدرت‌نمایی طرفداران روحانی بدل شد و نمایی از احتمالات روز انتخابات ارائه کرد. حامیان روحانی ساعت‌های باقیمانده تا باز شدن در‌های ورزشگاه آزادی را با خواندن سرود یار دبستانی و سردادن شعارهایی در حمایت از روحانی سپری می‌کردند. حاضران در این مراسم با استفاده از شال‌ها و دستبندهای سبز و بنفش حمایت خود را از روحانی اعلام می‌کردند و شعارهای حمایت از روحانی و اصلاحات در همایش جلب‌توجه می‌کرد.

حضور چشمگیر هنرمندان و ورزشکاران در این جمع حامیان روحانی نیز از نکات قابل توجه همایش دیروز بود. چهره‌هایی چون شهاب حسینی، داریوش کاردان، الهام پاوه‌نژاد، لیلی رشیدی، سروش صحت و... نیز با حضور در این همایش حمایت اهالی فرهنگ و هنر از روحانی را اعلام کردند. این مراسم از ساعت ١٥ آغاز و تا ١٩ ادامه داشت. علی جنتی، مرتضی بانک، سلطانی‌فر، مهرعلی‌زاده، جهانبخش خانجانی، شهیندخت مولاوردی، نهاوندیان، محمود میرلوحی و زهرا احمدپور رییس‌جمهور را در این مراسم همراهی می‌کردند.

سرانجام در میان استقبال باشکوه جوانان و طرفداران، روحانی و جهانگیری وارد استادیوم شدند و درباره ادامه مسیر اعتدال سخن گفتند. صحبت‌هایی که با توجه به حضور رسانه‌های خارجی و داخلی بازتاب‌های فراوانی پیدا کرد.

ملت ما در ٢٩ اردیبهشت اعلام می‌کند آرامش را انتخاب می‌کند یا مسیر تنش‌ را

به گزارش ایسنا، حسن روحانی با حضور در استادیوم ۱۲هزار نفری ورزشگاه آزادی، در میان حامیانش که در بین آنها چهره‌های سیاسی و هنری نیز حضور داشتند به سخنرانی پرداخت. به گزارش ایسنا، حسن روحانی طی سخنانی در این مراسم گفت: ملت ما در ٢٩ اردیبهشت اعلام می‌کنند که آیا به سال ٩٢ برمی‌گردیم یا به سوی ١٤٠٠ می‌رویم. ملت ما اعلام می‌کند که آیا مسیر آرامش را انتخاب می‌کند یا تنش را. وی ادامه داد: جوانان و دانشجویان، ورزشکاران و هنرمندان عزیز ما می‌خواهیم با صراحت بگوییم صاحب این کشور مردم ایران و رای ملت ایران است. روحانی گفت: خواست جوانان ما امروز این نیست که به جوان احترام گذاشته شود بلکه خواست ما این است که کشور با فکر جوانان اداره شود. وی ادامه داد: در شرایطی هستیم که باید به همه دنیا اعلام کنیم که برای آینده ایران مصمم هستیم نه برای فروختن ایران. روحانی گفت: می‌خواهیم راهی را که شروع کردیم چهار سال دیگر ادامه دهیم، نه اینکه آنچه تاکنون انجام داده‌ایم و پیموده‌ایم به 100درصد آنچه خواستیم رسیدیم و رضایت کامل داریم، اما می‌خواهیم، بگوییم مسیر را درست انتخاب کردیم.

وی افزود: با تغییری که شایسته ملت ایران است می‌خواهیم راه ملت ایران را ادامه دهیم.

گفتمان اصلاحات پیروز است

اسحاق جهانگیری با حضور در ورزشگاه آزادی تاکید کرد: به جمع شما جوانان آمده‌ایم که انرژی بگیریم و امیدوار شویم و تجدید حیات کنیم، آینده این کشور متعلق به شماست.

او افزود: بزرگ‌ترین سرمایه ایران شما جوانان تحصیلکرده هستید، جوان و جوانی تهدید نیست بلکه بزرگ‌ترین فرصت پیشرفت ایران است. باید جوانان را باور و به آنها اعتماد کنیم. فرزندان عزیز ایران ما در این ۴ سال تلاش زیادی کردیم تا بخشی از ویرانی‌ها را برطرف کنیم.

جهانگیری یادآور شد: هم در بعد خارجی و هم در سیاست داخلی مسیر اصلی کشور دنبال شده است. ماشین اقتصاد کشور از دره خارج شده و در مسیر توسعه قرار گرفته است. ما برای پیشرفت ایران برنامه داریم و وعده نمی‌دهیم.

او تاکید کرد: پیام مناظره‌ها این بود که گفتمان اصلاحات پیروز شده است. نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری یادآور شد: ایرانی درست می‌کنیم که همه به زندگی در ایران افتخار کنند. در مناظره همه از آزادی و حرمت انسان و کرامت می‌گفتند انگار نه انگار اینها بودند که مطبوعات را فله‌یی می‌بستند و تفکیک جنسیتی را دنبال می‌کردند. جهانگیری در پاسخ به درخواست رفع حصر حاضران عنوان کرد: اصلاحات می‌خواست در کشور یکپارچگی و وحدت باشد. با شرایطی که فراهم شده و با استمرار دولت تدبیر و امید از این موانعی که مورد نظر شماست عبور خواهیم کرد. بدون تردید مشکلات دشوار ایران در چهار سال آینده با گفتمان، تفاهم و انسجام ملی برطرف خواهد شد. مطمئن باشید رهبر اصلاحات سید محمد خاتمی هم همواره در صحنه خواهد بود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر