اخبار کلان

۱۳۹۶/۰۲/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۵۸۲۳

واریز 13 هزار میلیارد عوارض به حساب شهرداری‌ها

رییس کل سازمان امور مالیاتی کشور از واریز بالغ بر 13هزارمیلیارد تومان عوارض به حساب شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در سال 95 خبر داد.

به گزارش«تعادل» و به نقل از رسانه مالیاتی، سیدکامل تقوی‌نژاد با بیان اینکه درحال حاضر نرخ مالیات بر ارزش‌افزوده 9درصد است که شامل 6 درصد مالیات و 3درصد عوارض است، گفت: مطابق قانون 3درصد عوارضی که توسط سازمان امور مالیاتی کشور وصول می‌شود به حساب شهرداری‏ها و دهیاری‌های سراسر کشور واریز می‌شود تا در جهت توسعه و آبادانی شهرها و روستاها مورد استفاده قرار گیرد.

وی افزود: از ابتدای اجرای قانون مالیات بر ارزش‌افزوده تا پایان سال 1395 بالغ بر 170هزارمیلیارد تومان مالیات بر ارزش‌افزوده دریافت شده که از این میزان حدود

60 هزارمیلیارد تومان در قالب عوارض در اختیار شهرداری‏ها و دهیاری‏های سراسر کشور قرار گرفته است. رییس کل سازمان امور مالیاتی کشور مجموع عوارض واریزی به حساب شهرداری‌ها و دهیاری‌های سراسر کشور در دولت یازدهم را بیش از 3برابر دولت نهم و دهم عنوان کرد و گفت: طی سال‌های 87 لغایت پایان 91 حدود 17هزارمیلیارد تومان عوارض واریز شده درحالی که طی دولت یازدهم(95-92) حدود 43هزارمیلیارد تومان عوارض به حساب شهرداری‌ها و دهیاری‌های سراسر کشور واریز شده است.


حضور طیب‌نیا در اجلاس راه ابریشم

علی طیب‌نیا، وزیر امور اقتصادی و دارایی روز شنبه برای شرکت در اجلاس همکاری بین‌المللی راه ابریشم موسوم به «یک کمربند- یک جاده» وارد چین شد.

به گزارش ایرنا، در این همایش که از امروز (یک‌شنبه) به مدت 2روز به میزبانی شهر پکن برگزار می‌شود یک هزار و 500 نفر ازجمله 850 میهمان خارجی از 130کشور و 70سازمان بین‌المللی در آن حضور دارند. دبیرکل سازمان ملل، رییس بانک جهانی همچنین رییس صندوق بین‌المللی پول و 28نفر از سران کشورها در این همایش حضور خواهند داشت که علی طیب‌نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی نیز به عنوان نماینده عالی جمهوری اسلامی ایران در این اجلاس بزرگ حضور دارد. همچنین قرار است طیب‌نیا در حاشیه برگزاری این اجلاس دو روزه دیدارهایی نیز با چند نفر از همتایان و میهمانان شرکت‌کننده داشته باشد. امضای اسنادی با بیش از 20کشور و بیش از 20سازمان بین‌المللی، همکاری برای اجرای بیش از 20طرح عملیاتی انرژی، ‌حمل و نقل، سرمایه‌گذاری، تجارت، ‌منابع و طرح‌های زیربنایی و برگزاری گردهمایی سران در حاشیه اجلاس بین‌المللی و ایجاد ساختاری برای همکاری‌های فنی، ‌تجاری، محیط زیست، مالی و استفاده از توان و استعداد متقابل کشورها ازجمله برنامه‌های اجلاس دو روزه جاده ابریشم در چین عنوان شده است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر