وعده تازه «می»

۱۳۹۶/۰۲/۲۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۵۶۵۸


فایننشال تایمز:

یکی از تیترهای صفحه اول این روزنامه به وعده «ترزا می» برای کاهش نرخ مهاجرت به بریتانیا اختصاص دارد. نخست‌وزیر برتیانیا روز دوشنبه تایید کرد که حزب محافظه‌کار به دنبال کاهش نرخ مهاجرت به این کشور به «ده‌ها هزار» نفر است. نخست‌وزیر برتیانیا در جریان سخنرانی‌اش در نشستی انتخاباتی در لندن عنوان کرد که نرخ مهاجرت به این کشور باید در سطحی پایدار و حدود ده‌ها هزار نفر باشد. وی با اشاره به اهمیت کاهش نرخ مهاجرت به برتیانیا و کنترل این مساله مدعی شد: مهاجرت روی مردم به ‌ویژه افراد کم‌درآمد تاثیر گذشته و روی خدمات عمومی فشار وارد می‌کند. نخست‌وزیر برتیانیا اضافه کرد: فکر می‌کنم که کنترل نرخ مهاجرت و تداوم این مساله مهم باشد و ما خواهان این هستیم که نرخ مهاجرت تا سطح ثابتی که به نظر ما حدود ده‌ها هزار نفر (در سال) باشد، کاهش یابد.


گاردین:

تیتر یک این روزنامه به وعده جرمی کوربین، رهبر حزب کارگر بریتانیا اختصاص دارد. براساس این گزارش، او به افراد کم‌درآمد این کشور وعده داده است که خانه‌های عمومی بیشتری برایشان می‌سازد. جرمی کوربین به جناح چپ حزب کارگر تعلق دارد و خود را سوسیال دموکرات می‌خواند. وی طرفدار ملی‌سازی دوباره خطوط راه‌آهن و اموال عمومی، بازگشایی معادن زغال‌سنگ، مقابله با فرارهای مالیاتی، لغو شهریه‌های دانشگاهی و افزایش کمک‌هزینه‌های دانشجویی، خلع سلاح اتمی یک‌جانبه، تسهیل مقداری بر سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌ها و انرژی‌های تجدیدپذیر و بازگشت هزینه‌های بخش عمومی و رفاهی است.


ال موندو:

این روزنامه در صفحه اول خود به تظاهرات هزاران نفر علیه ماکرون، رییس‌جمهوری منتخب فرانسه اشاره کرده است. بر این اساس، صدها نوجوان و جوان معترض فرانسوی تظاهراتی علیه رییس‌جمهور جدید فرانسه در پایتخت این کشور برگزار کردند. پیش از این، نتایج نظرسنجی پیش از انتخابات نشان داده بود که رأی‌دهندگان فرانسوی افراطی‌ترین رأی‌دهندگان در اتحادیه اروپا هستند که 14درصد طرفدار راست افراطی و 6 درصد طرفدار چپ افراطی هستند. مجموع این دو رقم تقریبا 3برابر میانگین اتحادیه اروپاست. برخی معتقدند که امانوئل ماکرون جامعه‌‌یی دو قطبی و به ‌شدت چندپاره را به ارث برده است. برخی گزارش‌ها نشان می‌دهد که در میدان جمهوری پاریس، تظاهرات اعتراضی علیه امانوئل ماکرون رییس‌جمهوری منتخب فرانسه و مارین لوپن رقیب او در انتخابات صورت گرفته است. بر همین اساس تدابیر امنیتی در میدان جمهوری و مناطق مجاور آن تقویت شده است. به گفته یکی از برگزارگنندگان این تظاهرات، برنامه سیاسی هیچ کدام از کاندیداها به خواست‌ و تقاضاهای مردم در زمینه سیاست اجتماعی پاسخ نمی‌دهد. گفته می‌شود، پلیس فرانسه در جریان تظاهرات به خبرنگار زن اسپوتنیک فرانسه حمله کرده و او را مورد ضرب و شتم قرار داد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر