جراح قلب «سایه خاموشی» را بر دیوار زد

۱۳۹۶/۰۲/۲۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۵۶۵۵

گالری ایوان در جدیدترین نمایشگاه خود میزبان آثار نقاشی یکی از مشهورترین جراحان قلب جهان است. این نمایشگاه که «سایه خاموشی» نام دارد روز جمعه ۲۲ اردیبهشت ماه با نمایش بیش از ۲۰تابلو نقاشی که با تکنیک اکریلیک و ترکیب مواد خلق شده‌اند، افتتاح می‌شود. تابلوهای این نمایشگاه را بهنام کامرانی از میان آثار پر تعداد پروفسور هرمز مه‌منش انتخاب کرده است. هرمز مه‌منش، نقاش خودآموخته‌یی است که در کنار فعالیت علمی سنگین خود به نقاشی می‌پردازد تا احساسات و حرف‌های ناگفته خود را بیان کند. برای مه‌منش نقاشی شکلی از فعالیت هستی‌شناسانه است و به همین علت آثار او سرشار از خاطرات، پرسش‌ها، دل‌مشغولی‌ها و خواب‌هایش هستند.

پروفسور هرمز مه‌منش، سال ۱۳۳۶ در تهران متولد شد و پس از گذراندن سال اول دبیرستان به آلمان رفت. او موفق به کسب دکترای روان‌شناسی سپس پزشکی با رتبه اول شد و پس از آن دوره تخصصی جراحی قلب و عروق را در آلمان و امریکا گذراند. مه‌منش علاوه بر اینکه چندین سال معاونت کل دپارتمان جراحی قلب و عروق دانشگاه مونیخ را برعهده داشت، جوایز و افتخارات متعددی مانند جایزه بنیاد فریدریش ابرت به عنوان دانشجوی استثنایی، جایزه ماکس پلانک برای دکترای استثنایی، جایزه ایالت فالز برای تحقیقات استثنایی، جایزه دانشگاه فنی مونیخ برای اختراعات در جراحی قلب و... را دریافت کرده است.

هرمز مه‌منش به عنوان پیشگام جراحی روباتیک در دنیا شناخته می‌شود و سال ۲۰۰۰ نخستین عمل کامل دریچه میترال با سیستم روباتیک را انجام داد. مه‌منش پس از ۳۹سال اقامت و فعالیت علمی در خارج از کشور به ایران بازگشت تا اندوخته‌های علمی خود را به جوانان ایرانی منتقل کند. گفتنی است، گالری ایوان همانند نمایشگاه‌های گذشته درصد متعلق به خود از محل فروش این آثار را به یکی از خیریه‌های معتبر اهدا خواهد کرد. نمایشگاه «سایه خاموشی» ۲۲ اردیبهشت ماه تا ۵ خرداد ماه ۱۳۹۶ در گالری ایوان به آدرس الهیه، خیابان مهدیه، خیابان جبهه، کوچه لسانی، بن‌بست حمید، شماره ۱ برقرار است و علاقه‌مندان می‌توانند هر روز جز شنبه‌ها از ساعت

۱۶تا ۲۰ از این آثار دیدن کنند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر