همکاری «بیل کلینتون» با پردرآمدترین نویسنده جهان

۱۳۹۶/۰۲/۲۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۵۶۵۲


«بیل کلینتون» برای چاپ نخستین رمان خود با «جیمز پترسون» نویسنده مطرح امریکایی همکاری می‌کند. به گزارش ایسنا «گاردین» نوشت: بازار کتاب نوشتن سیاستمداران این روزها داغ است و «بیل کلینتون» هم از جدیدترین چهره‌هایی است که به این جمع پیوسته. او در نگارش نخستین رمان خود از «جیمز پترسون» همبازی گلفش که از قضا پردرآمدترین نویسنده جهان هم هست، کمک می‌گیرد.

این یکی از نادرترین همکاری‌ها در عرصه چاپ کتاب است. در توصیف این رمان با نام «رییس‌جمهور گم شده است» آمده است:«ترکیبی بی‌نظیر از توطئه، تعلیق و داستان جهانی پشت پرده‌های بزرگ‌ترین قدرت‌ها». ناشر و نویسنده این کتاب هیچ اطلاعاتی درباره قیمت تمام‌ شده قرارداد «کلینتون» منتشر نکرده‌اند اما گفته شده مبلغ گزاف این قرارداد 7‌رقمی است. رییس‌جمهور سابق امریکا سال ۲۰۰۴ برای کتاب خاطرات خود قراردادی ۱۶میلیون دلاری را امضا کرد که در آن زمان رکورد بی‌سابقه‌یی بود. رمان«رییس‌جمهور گم شده است» ماه ژوئن ۲۰۱۸ روانه بازار خواهد شد. بنابر اعلام«پنگوئن رندم هاوس» که چاپ این اثر را بر عهده دارد، این رمان حاوی جزییاتی است که «تنها یک رییس‌جمهور از آن خبر دارد.»

«کلینتون» که سال ۲۰۰۱ کاخ سفید را ترک کرد، پیش‌تر درباره نگارش این اثر گفته است:«کار کردن روی کتابی درباره یک رییس‌جمهور و نوشتن درباره آنچه از این کار و زندگی در کاخ سفید و رویه واشنگتن می‌دانم، خیلی سرگرم‌کننده است.»

«جیمز پترسون» هم درباره همکاری با «کلینتون» گفته است:«من یک داستان‌گو هستم و دیدگاه رییس‌جمهور«کلینتون» به ما اجازه می‌دهد یک داستان خیلی جذاب روایت کنیم. این یک ترکیب نادر است؛ خواننده جذب تعلیق داستان می‌شود و در عین حال کتابی را می‌خواند که واقعا به او می‌گوید، رییس‌جمهور بودن چگونه است.» «بیل کلینتون» که از خوانندگان پروپاقرص کتاب‌های تریلر و رازآلود است، سابقه دوستی ۱۰ساله با «جیمز پترسون» دارد و همبازی گلف او بوده است. وکیل مشترک آنها فردی بود که ابتدا پیشنهاد نگارش و چاپ این کتاب را مطرح کرد. این دو کار خود را روی این پروژه از اواخر سال ۲۰۱۶ آغاز کردند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر