اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۶/۰۲/۲۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۵۶۳۳

ایوان مستعد کاشت گل نرگس است

ایلام رییس سازمان جهاد کشاورزی ایلام گفت: ایوان مستعد کاشت گل نرگس است. تراب میری دیروز اظهار کرد: 130هکتار اراضی دره‌شهر و آبدانان درحال حاضر به کشت گل نرگس اختصاص داده شده است. رییس سازمان جهاد کشاورزی ایلام گفت: زمین‌های سیروان، چرداول و ایوان مستعد کشت گل نرگس است حتی اگر فرد فاقد زمین کشاورزی باشد، می‌تواند متقاضی استفاده از زمین منابع ملی برای کاشت گل نرگس شود. وی ادامه داد: تپه ماهورها و نسار(شیب‌های شمالی که از اقلیم سرد و خنک برخوردار است) مناسب کشت نرگس است و با یک سال کاشت فرد می‌تواند تا 7سال برداشت داشته باشد به طوری که در سال اول 70هزار شاخه گل برداشت خواهد کرد که این رقم در سال دوم و سوم به 300هزار شاخه هم می‌رسد. این مسوول اضافه کرد: هزینه اولیه کاشت فقط مخصوص سال اول بوده و پس از آن تا 7سال برای کشاورز برداشت را به همراه دارد که بدون نیاز به آبیاری و با حداقل بارندگی این گل می‌روید و در مجموع توان اقتصادی بالایی است.

ایجاد اشتغال مولد برای بیش از 200 بسیجی

ایلام فرمانده سپاه ناحیه ایلام از ایجاد اشتغال مولد برای بیش از 200 بسیجی در ایلام خبر داد. به نقل از روابط عمومی سپاه ناحیه ایلام، قدرت‌الله کریمیان اظهار کرد: مجمع عمومی بسیج شهرستان ایلام بر پا شد. فرمانده سپاه ناحیه ایلام گفت: مجمع عمومی بسیج شهرستان با حضور حداکثری اعضا و کارگروهای فنی و تخصصی بسیج با محوریت اقتصاد مقاومتی در سالن همایش شهید بهشتی ایلام برگزار شد. کریمیان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای بسیجی از ایجاد اشتغال مولد برای بیش از 200نفر از بسیجیان در قالب طرح‌های خوداشتغالی بسیج سازندگی خبر داد و افزود: بیش از 5/1میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی برای جوانان بسیج جویای کار پرداخت شده است. فرمانده سپاه ناحیه ایلام گفت: این طرح‌ها شامل پرورش زنبورعسل، ماکیان خانگی، قارچ، پرورش ماهیان گرمابی در قفس و... است و این رویکرد برای اشتغال‌زایی هر چه بیشتر جوانان ادامه دارد.

معارفه معاونان فنی و عملیاتی شرکت خطوط لوله منطقه مرکزی

اراک با حضور مدیر خطوط لوله در نخستین روز کاری سال جدید معاونان فنی و عملیاتی منطقه مرکزی معرفی شدند. به گزارش روابط عمومی شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران منطقه مرکزی، مهندس معماریان، سلمان خزایی را به عنوان معاون عملیات و محمدحسین حسینی‌خو را به سمت معاون فنی منطقه مرکزی معرفی کرد. معماریان ضمن تبریک سال نو، حضور 30ساله محمدحسین حسینی‌خو را در شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران مایه مباهات برشمرد و تصریح کرد: حضور ارزشمند حسینی‌خو در سمت معاون فنی منطقه مرکزی قطعا در پیشبرد اهداف شرکت نقش بسزایی خواهد داشت. وی با تقدیر از حضور بازنشستگان شرکت در جلسه تصریح کرد: با همکاری، همدلی و همفکری، همه وظایف با موفقیت انجام می‌پذیرد. محمودعلی حسینی، مدیر منطقه مرکزی با تقدیر از انتخاب شایسته حسینی‌خو به عنوان معاون فنی منطقه مرکزی، حضور ارزشمند یکی از با تجربه‌ترین مسوولان خطوط لوله و مخابرات نفت ایران را در منطقه مرکزی ارزشمند ارزیابی کرد و گفت: فعالیت منطقه مرکزی به عنوان یکی از مسیرهای اصلی انتقال نفت خام و فرآورده‌های نفتی از حساسیت زیادی برخوردار است و نقش بزرگان این صنعت بی‌شک در انتقال پایدار، ایمن و کلان مواد نفتی بسیار موثر خواهد بود.

پیشرفت تقاطع غیرهمسطح شهید کاوه نبیری

اراک محمدرضا خسروی، معاون فنی و عمران شهرداری اراک با اشاره به اینکه پیشرفت فیزیکی کل پروژه درحال حاضر 51 درصد است، اهم فعالیت‌های اخیر صورت گرفته در پروژه را بارگیری و حمل سنگ به دپو، قالب‌بندی ستون‌های p1 و p1، سنگ‌برداری کانال مسیل فصلی و بتن‌ریزی ستون‌هایp1 وp1 عنوان کرد.

وی درخصوص برنامه‌های آتی در پروژه نیز گفت: بتن‌ریزی ستون p1، سنگ‌برداری رمپ F، اجرای ژئوگرید رمپ‌هایA1 وA1، اجرای سازه نگهبان روی ریل سراسری، ادامه سنگ‌برداری کانال مسیل فصلی و شروع عملیات قالب‌بندی و اجرای عرشه مسیر روگذر در دستور کار هستند. وی درخصوص حجم عملیات صورت پذیرفته در پروژه نیز عنوان کرد: 37852مترمکعب خاک‌برداری، 51424 مترمکعب سنگ‌برداری، 23800مترمکعب تهیه و حمل و اجرای مخلوط، 366تن آرماتوربندی، 4805مترمربع قالب‌بندی و 5124 مترمکعب بتن‌ریزی تاکنون انجام شده است.

اهدای لوح سپاس به مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران

ساری فرزندان شاهد شاغل در شرکت توزیع برق مازندران به پاس قدردانی از زحمات مدیرعامل این شرکت با اهدای لوح از مهندس قاسم شهابی قدردانی کردند. در نشستی صمیمی که با حضور مدیرعامل، مسوول امور ایثارگران و فرمانده پایگاه مقاومت شرکت توزیع برق مازندران با هدف ترویج و تکریم فرهنگ ایثار و شهادت برگزار شد از رشادت‌ها، ایثار و از خودگذشتگی شهدای والامقام منتسب به صنعت توزیع برق مازندران تقدیر شد، فرزندان شاهد شاغل در شرکت توزیع برق مازندران نیز با اهدای لوحی که به امضای تمام فرزندان شاهد مجموعه این شرکت رسیده بود از مهندس قاسم شهابی، رییس هیات‌مدیره و مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران قدردانی کردند.

عزم ملت برای شکوفایی ایران اسلامی

زاهدان استاندار سیستان و بلوچستان گفت: ادبیات در انتخابات باید به نوعی باشد که منجر به ایجاد اشتیاق و میل افراد مدیر، کاربلد و جریان‌ساز به این میدان شود.

علی‌اوسط هاشمی در دانشگاه سیستان و بلوچستان‌ افزود: مردم خود بهتر می‌دانند و شناخت کافی از جریان‌های سیاسی دارند. استاندار در ادامه گفت: هیج قدرتی نمی‌تواند مانع عزم ملت برای شکوفایی ایران اسلامی شود و مردم ایران با حضور گسترده خود در پای صندوق‌های اخذ رای ثابت کردند، نوآورترین ملت‌های دنیا هستند. وی با بیان اینکه دنیا امروز انتخابات ایران را رصد می‌کند، اظهار کرد: با خلق حماسه‌یی دیگر در پای صندوق‌های رای بار دیگر توطئه دشمنان ایران خنثی می‌شود و آنها از رسیدن به نقشه‌های شوم خود ناامید می‌شوند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر