مدعیان جوان‌گرایی مملکت را به این روز انداختند

۱۳۹۶/۰۲/۲۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۵۶۲۸

وزیرجهاد کشاورزی در دفاع از عملکرد دولت یازدهم در حوزه کشاورزی با ارائه آمارهایی چون کاهش واردات و افزایش تولید افزود: این روزها از سوی عده‌یی قدرناشناسی و پایمال کردن‌هایی را شاهد هستیم، این‌ همه دروغ و تهمت برای رسیدن به کجاست؟

به گزارش ایرنا «محمود حجتی» دیروز در نخستین همایش ملی مرکز جهاد کشاورزی دهستان‌های کشور در محل سالن خوشه ساختمان جدید وزارت جهاد کشاورزی افزود: منتقدان دولت با هجمه‌های خود ما را وارداتچی و ضد اشتغال می‌خوانند درحالی که خود می‌دانند عملکرد ما در 3سال گذشته چگونه بوده و تحولات عظیمی را به دست آورده‌ایم.

وی اظهار کرد: آنچه در مدت مذکور در بخش کشاورزی به‌دست آمده، بیانگر سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی دولت یازدهم است و تصادفی صورت نگرفته است.

وی در پاسخ به ادعای برخی درباره اینکه واردات در دولت یازدهم از صادرات پیشی گرفته است، گفت: براساس اسناد و آمار گمرک ایران کسری تراز تجاری بخش کشاورزی در سال 1392 هشت میلیارد و 100میلیون دلار بود که این رقم در سال 1395به 3میلیارد و 900میلیون دلار بهبود یافته است. این دستاورد به دلیل افزایش تولید محصولات کشاورزی و کاهش واردات بوده است.

وزیر جهادکشاورزی در واکنش به برخی مدعیان که می‌گویند کابینه دولت یازدهم پیر است، گفت: پیر هستیم اما پیر درست هستیم. در خدمت‌رسانی به مردم و کشاورزان کم نگذاشته‌ایم از کسانی که ادعای جوانی کردند و مملکت را به این روز انداختند، بهتر عمل کرده‌ایم.

حجتی گفت: دولت یازدهم در ابتدای فعالیتش دولت را با بیشترین مشکلات تحویل گرفت به طوری که حتی در سال‌های 1394و 1395 در تامین نقدینگی با مشکلات جدی مواجه بود. من در تمامی سال‌های خدمتم در گوشه و کنار دولت هرگز شاهد چنین مشکلاتی نبوده‌ام. وی یکی از اقدام‌های مهم دولت یازدهم را در بخش آب و خاک عنوان کرد و گفت: آب و خاک یکی از زیربنایی‌ترین بخش در کشاورزی به شمار می‌رود که در توسعه ملی و افزایش درآمد تاثیر بسزایی دارد. در دولت یازدهم توانستیم سرمایه‌گذاری مناسبی در این بخش داشته باشیم که در طول تاریخ بخش کشاورزی کشورمان بی‌سابقه بوده است.

وزیر جهادکشاورزی مروجین بخش کشاورزی را امید آینده کشاورزی کشور دانست و گفت: این افراد با وجود محدودیت‌های موجود و نارسایی‌ها در خط مقدم تقویت بنیه اقتصادی و اشتغال کشور فعالیت دارند.

حجتی درباره تهمت‌هایی که روزهای اخیر به دولت وارد می‌شود، اظهار کرد: این روزها از سوی عده‌یی قدرناشناسی و پایمال کردن‌هایی را شاهد هستیم، این‌ همه دروغ و تهمت برای رسیدن به کجاست؟ در یکی از برنامه‌های صدا و سیما اعلام شد، وزیران دولت لیست درآمدهای خود را اعلام نکرده‌اند اما دیدید سخنگوی قوه قضاییه چه جوابی به آنها داد و دروغ بودن این امر مشخص شد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر