با انتخابات

۱۳۹۶/۰۲/۲۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۵۶۱۹

چه کسانی از پیشرفت کشور نگران هستند؟

از نخستین ساعات صبح روز سه شنبه بازار نظرسنجی‌های انتخاباتی حسابی گرم شد؛ نظرسنجی‌هایی که در اکثر قریب به اتفاق آنها روحانی در صدر نشسته و در رده‌های بعدی چهره‌هایی چون جهانگیری، رییسی، قالیباف، هاشمی طبا و نهایتا میرسلیم قرار گرفته‌اند.

حسن روحانی اما در صحبت‌های مهمی که در جمع مردم و جوانان کرمانشاهی ایراد کرد با بیان اینکه عده‌یی از پیشرفت ایران نگران هستند، گفت: عده‌یی از آزادی جوانان نگران هستند. این کاندیدای ریاست‌جمهوری که در ورزشگاه پنج هزارنفری امام خمینی کرمانشاه در جمع حامیانش سخن می‌گفت، اظهار کرد: در دولت یازدهم، 11 هزار و 600 میلیارد تومان برای آبرسانی اعتبار کرده‌ایم و ان‌شاء‌الله 20 هزار هکتار با این آب، آبیاری خواهد شد و ان شاء‌الله در سال‌های آینده تا 120 هزار هکتار افزایش می‌یابد و

ان شاءالله راه آهن کرمانشاه در خرداد به راه آهن سراسری متصل خواهد شد. روحانی وعده داد: قصر شیرین منطقه آزاد خواهد شد. راه آهن شهری و مترو هم در دولت دوازدهم اجرایی خواهد شد. رییس دولت یازدهم با تصریح اینکه یک عده از پیشرفت ایران و آزادی جوانان نگران هستند، خطاب به رقبا ی انتخاباتی‌خود گفت: چرا حرف‌های دلتان را به جوانان نمی‌گویید و چرا حرف‌هایی که در جلسه خصوصی می‌گویید، را بلند نمی‌گویید؟وی افزود: می‌خواهید ایران در حصر و محاصره باقی بماند و ارتباط جوان ایرانی با دنیا قطع شود. روحانی دراین چهار سال در مقابل شما ایستاد و من با کمک شما (مردم) آماده‌ام چهار سال دیگر هم بایستم.


وعده‌های تو‌خالی موجب ناامید شدن مردم می‌شود

مهم‌ترین اخبار مربوط به فعالیت‌های انتخاباتی جهانگیری نه در ستادهای تبلیغاتی وی بلکه در توییت‌های 133کلمه‌یی این نامزد انتخابت ریاست‌جمهوری منعکس می‌شود. توییت‌هایی که جهانگیری تلاش می‌کند محتوای آنها را مبتنی بر گفتمان اطلاح‌طلبی قرار دهد تا به صورت گسترده در سطح شبکه‌های مجازی باز نشر شوند.

در آخرین دست از این اظهارنظرها اسحاق جهانگیری با ارسال پست‌هایی در توییتر در ارتباط با فضای انتخاباتی اظهارنظر کرد و با ارسال چند پست پیاپی در توییتر به رویکردهای گروه‌های دلواپس در حوزه‌های مختلف واکنش نشان داد و نوشت: «برخوردهای امنیتی، محدود‌کننده و ضربتی، ایرانیان را پژمرده می‌کند. من به عنوان یک ایرانی مسلمان و انقلابی به فرهنگمان افتخار می‌کنم.»

جهانگیری در توییت دیگری که با موضوع نداشتن سابقه کافی مدیریت در بخش‌های اجرایی از سوی نامزدها منتشر شده نوشت: «جایگاه ریاست‌جمهوری محل کارآموزی نیست، اقتصاد این مملکت و مردم این کشور، تحمل و حوصله تنش، دعوا و کارآموزی سیاستمداران تازه کار را ندارند.» این نامزد انتخابات دوازدهم ریاست‌جمهوری در پیام دیگری تاکید کرد: «وعده‌های تو خالی موجب ناامید شدن مردم می‌شود. این وعده‌ها به گونه‌یی شد که رییس مجلس هم گفت این وعده‌ها عملی نمی‌شود.»بررسی محتوایی صفحه توییتر نشان می‌دهد که روزانه صدها هزار ایرانی از طریق این صفحه پیام‌های جهانگیری را یا به صورت مستقیم یا به صورت غیر مستقیم دریافت و بازنشر می‌کنند، جریان سیال رسانه‌یی که گفتمان اصلاحات را در جای جای کشور توسعه می‌دهد.


این همه ما را به دولت قبل حواله ندهید

ابراهیم رییسی با بیان اینکه وضعیت موجود در شأن جوانان و ملت ایران نیست، گفت: مشکلات را به دولت قبل ارجاع می‌دهند؛ یک بار میان دولت قبلی و دولت فعلی مناظره بگذارید و این همه ما را به دولت قبل حواله ندهید، برای ایجاد رشد اقتصادی و رفع مشکلات مردم در تنگناهایی که امروز مردم دغدغه آن را دارند، شعارمان این است که ما می‌توانیم.

به گزارش ایسنا، سید ابراهیم رییسی دوشنبه شب درجمع مردم اهواز در مصلای مهدیه امام خمینی(ره) تصریح کرد: این سوالات مردم است و دولت به جای اینکه پاسخ دهد، امروز با طرح مباحثی به ایجاد هراس در دل مردم می‌پردازد؛ دولت به جای پاسخ به سوالات امروز به‌دنبال رقیب‌هراسی و ایجاد هراس است که اگر ما نباشیم مشکل پیش می‌آید. سوال مردم این است که شما بعد از چهار سال چرا بیکاری و مشکل کارخانه‌ها را حل نکردید؟ چرا مشکل بیکاری امروز به صورت یک بحران درآمده است و چرا کارگاه‌ها یکی پس از دیگری تعطیل می‌شوند؟

رییسی ادامه داد: مردم در شرایط جنگ با نداری و بیکاری ساختند، اما آیا باید شرایط فعلی را پذیرفت یا اینکه بگوییم شرایط فعلی به هیچ‌وجه قابل تحمل نیست.


نخستین اقدامم در دولت سرو سامان دادن به بیکاری است

محمد باقر قالیباف نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در فاصله 9روز مانده به موعد رسمی انتخابات می‌گوید که همچنان نخستین اقدام دولت احتمالی‌اش سر و سامان دادن به بیکاری است.

محمدباقر قالیباف طی سخنانی در جمع اهالی کردستانی که از سوی ستاد هواداران جبهه پیشرفت وعدالت در مسجد الرحمن تهران برگزار شد، گفت: امروز بحران اقتصادی دامن همه را گرفته است و بیکاری کرد و ترک و بلوچ و عرب و فارس نمی‌شناسد و همه با آن روبرو هستند. وی با بیان اینکه نخستین اقدامم در دولت سر و سامان دادن به بیکاری است، ادامه داد: سرو سامان دادن به بیکاری را از مناطق محروم و مرزی شروع می‌کنم. یکی از مشکلات مضاعفی که داشتیم این بود که دولت هم با ما همکاری نمی‌کرد یعنی هم تحریم خارجی داشتیم و هم داخلی ولی لحظه‌یی درنگ نکردیم و امروز مفتخریم که شهر تهران پایتخت جمهوری اسلامی است.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: اهل شعار دادن نیستم؛ امروز زمان نشان دادن کارنامه است اگر می‌گویند در حوزه بانوان کار کرده‌اند کارنامه نشان دهند، من زمانی که در پلیس و شهرداری بودم زنان زیادی را وارد پلیس و شهرداری کردم الان 15 درصد کارمندان شهرداری تهران از زنان هستند. وی در پایان گفت: سعی ما این است که در دولت، موضوع اشتغال را ایجاد کنیم. دولت می‌گوید نداریم، نمی‌توانیم و نمی‌شود، ولی ما معتقدیم که داریم، هم می‌شود و هم می‌توانیم. ما تابلوی 5 میلیون شغل را روشن خواهیم کرد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر