از منطقه

۱۳۹۶/۰۲/۲۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۵۶۱۷

۳۱ هزار ساکن غرب موصل به خانه‌های خود بازگشتند

استفان دوجاریک، سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد که حدود ۳۱هزار نفر از ساکنان موصل پس از آزاد شدن مناطقی در غرب این شهر به خانه‌های خود بازگشتند. به گزارش ایتارتاس، با آغاز عملیات آزادسازی غرب موصل حدود ۴۳۵هزار نفر خانه‌های خود را ترک کرده بودند که نزدیک به ۴۰۰هزار نفر از آنها در خارج از محدوده شهر ساکن و حدود ۳۱ هزار نفر هم به مناطق آزاد شده در غرب موصل بازگشتند. ‌دوجاریک گفت: «آن دسته از ساکنان موصل که در مناطق تحت کنترل داعش مانده‌اند، از کمبود شدید اقلام ضروری رنج می‌برند و این محرومیت نیز به دلیل مسدود شدن خطوط امدادی از نوامبر سال گذشته است. ساکنان مناطق آزاد شده نیز برای رفع نیازهای خود به‌طور کامل به کمک‌های بشردوستانه متکی هستند.»


نشست سران کشورهای عربی و امریکا در عربستان

ریاض ۲۱ ماه مه میزبان نشست سران کشورهای عربی، اسلامی و امریکایی با حضور دونالد ترامپ، رییس‌جمهوری امریکا خواهد بود. به گزارش الجزیره، دولت عربستان در همین راستا برای سران کشورهای عربی جهت حضور در نشست سران عرب و امریکا دعوتنامه فرستاده است. عادل الجبیر، وزیر خارجه عربستان پس از دیدار با الباجی قائد السبسی، رییس‌جمهوری تونس گفت: «هدف این نشست ایجاد مشارکت جدید بین جهان اسلام و عرب از یک‌سو و امریکا از سوی دیگر است تا بتوانیم با خطرات تروریسم مقابله و ارزش‌های تسامح و همزیستی مشترک بین مردم را ترویج کنیم.» به گزارش خبرگزاری عربستان، سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه این کشور برای رییس‌جمهوری تونس، رییس‌جمهوری عراق و پادشاه مراکش جهت حضور در این نشست دعوتنامه فرستاده است. دونالد ترامپ هم در سفر خود به منطقه خاورمیانه به عربستان سفر و در این نشست شرکت خواهد کرد.


دادستانی ترکیه ۳۶۲۳ سال حبس برای «گولن» خواست

دادستان ترکیه ۳۶۲۳سال حبس ابد با شرایط سخت برای فتح‌الله گولن، مخالف دولت آنکارا که اکنون در امریکا به سر می‌برد را خواستار شده است. به گزارش روزنامه حریت، مقامات آنکارا بر این باورند که فتح‌الله گولن، روحانی در تبعید و مخالف دولت ترکیه طراح اصلی کودتای نافرجام سال گذشته است و بر همین اساس، استرداد وی از امریکا را خواستار شده که البته مقامات امریکایی تاکنون از عمل به آن سر باز زده‌اند. مقامات ترکیه بعد از کودتای نافرجام بازداشت‌ها و سرکوب گسترده‌یی را آغاز کردند و همین امر سبب شد هزاران نفر در ارتش ترکیه به اتهام وابستگی به گولن بازداشت شوند. در همین حال ۴۱۴ دیپلمات، قاضی و سرباز ترک از برلین درخواست پناهندگی کرده‌اند که به گفته منابعی در دفتر فدرال مهاجرت و پناهجویان با درخواست پناهندگی برخی از این افراد از جمله پرسنل نظامی در مرحله اول موافقت شده است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر