اخبار بورس

۱۳۹۶/۰۲/۲۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۵۶۰۶

علت غیبت طولانی 2 بانک بزرگ اعلام شد

رییس اداره نظارت بر ناشران بورسی، علت توقف دیروز نماد دو شرکت سرمایه‌گذاری‌ صنعت‌ بیمه‌ و حفاری شمال و طولانی شدن غیبت دو بانک بزرگ پارساگاد و پارسیان را همراه با آخرین تحول بانک صادرات اعلام کرد.

به گزارش «تعادل» و به نقل از سنا، علی بیگ‌زاده گفت: توقف نماد سرمایه‌گذاری صنعت بیمه ناشی از ابهام در ارائه اطلاعات مربوط به فروش و سپس خرید بخشی از پروژه تجاری اداری گلستان خیام واقع در منطقه 22 است که مدیران آن باید توضیحاتی ارائه دهند. وی با بیان اینکه نماد این شرکت در صورت شفاف‌سازی مدیران در نخستین فرصت باز می‌شود، در مورد حفاری شمال هم گفت: این شرکت از عدم فروش ساختمان مرکزی خبر داده و برنامه تعدیل سود سال مالی 95 دارد که قرار است توضیحات لازم ارائه شود. این مقام مسوول در برابر این سوال که علت غیبت طولانی دو بانک پاسارگاد و پارسیان که 2 آذر و 15 آبان سال گذشته تاکنون با توقف نماد روبه‌رو هستند، چیست؟ گفت: این دو بانک باید اطلاعات مربوط به دو سال مالی قبل و جاری را بدهند اما تاکنون چنین رویدادی رخ نداده تا امکان بازگشایی نماد این دو بانک بزرگ بورس با سرمایه‌های بیش از 5 و 2.3هزار میلیارد تومانی فراهم شود.

بیگ‌زاده افزود: بانک پاسارگاد باید پیش‌بینی درآمد بر اساس عملکرد 9 ماه و حسابرسی شده

6 ماهه سال 95، صورت‌های مالی 6 ماهه، پیش‌بینی درآمد سال مالی 96 و پیش‌بینی حسابرسی شده را ارائه دهد. بانک پارسیان هم باید اطلاعات مربوط به پیش‌بینی 95 براساس عملکرد 6ماهه حسابرسی شده، صورت‌های مالی 6ماه حسابرسی شده و صورت‌های مالی 96 حسابرسی شده را منتشر کند. به گفته وی «وپاسار و پارس» علاوه بر این موارد، عملکرد ماهانه را هم منتشر نکرده‌اند. بیگ‌زاده درباره آخرین وضعیت بانک صادرات هم گفت: این بانک نامه توضیح لازم مربوط به مطالبات را به سازمان بورس ارسال کرده اما از احتمال تعدیل دیگری خبر داده که باید منتظر آن بود تا بعد از تکمیل اطلاعات و انتشار نکاتی توسط اداره نظارت بر ناشران بورسی، زمینه بازگشایی «وبصادر» شود.


درج نماد «سفارود»

در تابلوی SME

نماد شرکت سیمان سفید ارومیه به عنوان سومین شرکت بازار شرکت‌های کوچک و متوسط در فهرست نرخ‌های فرابورس ایران درج شد.

به گزارش «تعادل» به نقل از فرابورس ایران، شرکت سیمان سفید ارومیه با نماد «سفارود» در گروه آهک و گچ، زیرگروه تولید سیمان، آهک و گچ قرار دارد و پس از شرکت پترو صنعت گامرون به‌عنوان دومین شرکتی است که در تابلو رشد این بازار درج شده و در نوبت عرضه اولیه قرار گرفته است. موضوع فعالیت این شرکت طبق ماده 2 اساسنامه آن ایجاد کارخانه سیمان سفید و بهره‌برداری از آن و به‌طور کلی ایجاد هر نوع تاسیسات و همچنین صنایع وابسته مربوط به تولیدات موضوع شرکت، صادرات و واردات محصولات مرتبط و مواردی از این دست است. شرکت سیمان سفید ارومیه سال 56 تاسیس شده و با سرمایه اولیه 2میلیون تومان به ثبت رسیده است. در حال حاضر مبلغ سرمایه شرکت با افزایش در دوره‌های متناوب برای آخرین‌بار به رقم 7میلیارد و 248میلیون تومان افزایش یافته است. لازم به ذکر است دی سال95،

2 شرکت گز سکه و پتروصنعت گامرون به ترتیب در 2 تابلو دانش‌بنیان و رشد بازار شرکت‌های کوچک و متوسط درج نماد و عرضه اولیه شدند و هم‌اکنون «سفارود» سومین نمادی است که در این بازار درج شده است.


سکه تحویل اسفندماه 96 راه‌اندازی می‌شود

معاملات قرارداد آتی سکه طلا تحویل اسفند ۹۶، از روز پنج‌شنبه این هفته راه‌اندازی و قابل انجام خواهد بود.

به گزارش «تعادل» به نقل از بورس کالای ایران، معاملات قرارداد آتی سکه طلا تحویل اسفند ۹۶، روز پنج‌شنبه ۲۱ اردیبهشت ماه راه‌اندازی شده و تا روز دوشنبه ۲۱ اسفندماه سال ۹۶ قابل انجام خواهد بود. براساس این گزارش، قراردادهای آتی در نخستین روز معاملاتی، بدون حد نوسان قیمتی، با دوره گشایش به مدت ۳۰ دقیقه در ابتدای جلسه معاملاتی آغاز و با دوره عادی معاملاتی و اعمال حد نوسان قیمت روزانه ادامه می‌یابد.همچنین قیمت پایه قرارداد آتی، همان قیمت کشف شده در حراج تک قیمتی خواهد بود که مبنای حد نوسان قیمت روزانه برای ادامه معاملات در حراج پیوسته قرار خواهد گرفت. بدیهی است در صورت عدم انجام معامله در حراج تک قیمتی، قرارداد آتی متوقف و دوباره همین فرآیند، روز کاری بعد تکرار خواهد شد.


صورت‌های مالی 12 ماهه «میدکو»

شرکت مادر تخصصی توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه در دوره 12 ماهه سال مالی منتهی به

30 اسفند 1395، به هر سهم مبلغ 12 تومان سود اختصاص داد که نسبت به دوره مشابه در سال 94 معادل 28‌درصد افزایش را نشان می‌دهد. شرکت مادر تخصصی توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه در دوره 12ماهه سال مالی منتهی به 30 اسفند 1395، مبلغ 284.8میلیارد تومان سود خالص شناسایی کرد و بر این اساس به هر سهم مبلغ 12تومان سود اختصاص داد که نسبت به دوره مشابه در سال 94 معادل 28‌درصد افزایش را نشان می‌دهد. «میدکو» سود انباشته پایان دوره را مبلغ 335میلیارد تومان اعلام کرد. یادآور می‌شود این شرکت فرابورسی در دوره منتهی به 29 اسفند 1394، سود خالص را مبلغ 278میلیارد تومان و سود به‌ازای هر سهم را 94ریال اعلام کرد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر