اخبار

۱۳۹۶/۰۲/۲۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۵۶۰۱

اشتغالزایی بانک صنعت و معدن در سمنان

بانک صنعت و معدن به عنوان تنها بانک توسعه‌یی و تخصصی بخش صنعت و معدن در مسیر توسعه صنعتی استان سمنان با تامین مالی بنگاه‌های صنعتی برای ایجاد اشتغال مستقیم این استان گام‌های اساسی برداشته است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بانک صنعت و معدن، صنایع استان سمنان با تسهیلات ریالی معادل ١٤میلیارد تومان و تسهیلات ارزی معادل ٣٦میلیون دلار از سوی این بانک تامین مالی شده‌اند که منجر به ایجاد ٨٠٠شغل مستقیم در استان شده است.

از جمله این طرح‌ها می‌توان به طرح‌های داروسازی فاتک شیمی، کویر سمنان، آذر فولاد ایرانیان، پرتو صنعت شرق و بافندگی سمنان اشاره کرد.

همچنین این بانک تاکنون ٢هزار و ٢٥٠میلیارد تومان به یک‌هزار و ٥٨٠واحد صنعتی در کشور و ٧٤میلیارد و ٨٠٠میلیون تومان به ٥٦طرح کوچک و متوسط صنعتی در قالب طرح رونق تولید پرداخته که سهم استان سمنان از این مبلغ ١١٣میلیارد تومان به ٥٤طرح استان سمنان اختصاص یافته است.

شایان ذکر است با اتمام و به بهره‌برداری رسیدن طرح‌هایی که با تسهیلات بانک صنعت و معدن در استان سمنان در حال اجراست این استان به افق‌های تازه‌یی از توسعه صنعتی و رشد اقتصادی دست خواهد یافت.


تقدیر بانک پاسارگاد از‌ دانشگاه‌ بیرجند

بانک‌ پاسارگاد، در راستای ایفای مسوولیت‌های اجتماعی خود، قرآن خطی طباخ هروی و شاهنامه شاه‌طهماسبی را به دانشگاه بیرجند هدیه داد.

گزارش روابط‌ عمومی بانک‌ پاسارگاد، طی مراسمی با حضور خلیلی رییس دانشگاه، مسوولان دانشگاه و جمعی از مدیران بانک ‌پاسارگاد، قرآن نفیس به خط عبدالله طباخ و همچنین کتاب شاهنامه شاه‌طهماسبی به عنوان شاخص‌ترین و مهم‌ترین اثر فرهنگی، هنری و تاریخی ایران جهت انجام فعالیت‌های پژوهشی، تحقیقاتی و بهره‌مندی استادان، دانشجویان و محققان به این دانشگاه اهدا شد. در این مراسم خلیلی رییس دانشگاه بیرجند، ضمن قدردانی از قاسمی مدیرعامل بانک‌ پاسارگاد، اقدامات و گام‌های مثبت این بانک را در حمایت از فرهنگ و هنر کشور ارزشمند خواند و از اینکه یک بنگاه اقتصادی این‌چنین به رسالت‌های اجتماعی خود توجه می‌کند، ابراز خرسندی کرد.

همچنین از سوی بانک ‌پاسارگاد، همراه با این کتاب‌ها، لوح‌های تقدیری با امضای مدیرعامل بانک‌ به رییس دانشگاه بیرجند اهدا شد. در بخشی از این لوح تقدیر آمده است: «مصحف شریف خراسان»، برساخته شوق عاشقانه و بندگی خالصانه عارف جان آگاه، عبدالله طباخ هروی، هنرمند خطاط سده نهم‌ هجری است که در رعایت اعتدال و تناسبات هندسی صوری و باطنی قلم، از برجستگان و نام‌آوران تاریخ پرشکوه استغنا و کمال هنر خوشنویسی در جهان است. این دُر گرانقدر، در گنجینه نفیس آستان قدس رضوی، بر دُرج جان آشنایان حریم انس جای گرفته و با عنایت حضرت سبحان، بانک‌ پاسارگاد توفیق یافته که در چاپ شایسته این مصحف شریف در کشور آلمان و انتشار آن ایفای نقش کند تا این اثر ارزشمند در گنجینه فرهنگی و هنری جهان جاودان شود. امید که پاسارگادیان تلاشگر، در پناه لطف و مهربانی حضرت حق، همواره در مسیر اعتلای فرهنگ و هنر و توسعه و آبادانی این مرز و بوم پرگهر گام بردارند و نام بلند ایران و ایرانی، بر بال‌های زرین بانک پاسارگاد، برفراز جهان بدرخشد.


نوسان اندک در بازار طلا و ارز

هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید روز سه‌شنبه در بازار تهران با 2300 تومان رشد به یک‌میلیون و 204 هزار تومان رسید.

به گزارش «تعادل»، قیمت سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در بازار تهران با افزایش 2هزار و 300 تومانی یک‌میلیون و 204 هزار و 50 تومان بود. همچنین هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم نیز یک‌میلیون و 171 هزار تومان بود که نسبت به روز دوشنبه 6 هزار تومان رشد کرده است.

نیم سکه با ۳هزار و ۵۰۰ تومان رشد به قیمت 663 هزار تومان در بازار فروخته شد و همچنین ربع سکه با افزایش هزار و ۵۰۰ تومانی به قیمت 379 هزار تومان و هر قطعه سکه یک گرمی نیز بدون تغییر ۲۶۱ هزار تومان است.

هر گرم طلای ۱۸ عیار در بازار تهران نیز با 185 تومان کاهش، 113 هزار و 840 تومان اعلام شد.

دلار امریکا در بازار آزاد با یک تومان افت 3756 تومان، یورو با 10 تومان کاهش 4166 تومان و هر پوند انگلیس نیز با ۳ تومان رشد نسبت به روز دوشنبه، 4859 تومان قیمت خورد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر