معافیت‌های مالیاتی لغو شد

۱۳۹۶/۰۲/۲۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۵۵۸۷

گروه ایران| مهدی بیک|

ادامه از صفحه اول

وی با یادآوری اینکه قصد ورود به این موضوع را نداریم، گفت: می‌دانیم در روزهای آخر دولت دهم چه پول بزرگی از خزانه برداشته شد و به دستگاه خودشان اختصاص دادند که این اعداد و ارقام پشت آدم را می‌لرزاند بنابراین توقع ندارید که پول بیت‌المال را برای اجرای این طرح‌ها پرداخت کنیم و این امر خلافی است که به دولت نسبت داده‌اند.


برنامه دولت آینده برای اشتغال‌زایی

نوبخت با اشاره به برنامه‌های قانونی دولت برای اشتغال‌زایی گفت: برنامه دولت براساس برنامه ششم توسعه همچنین تصمیم ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی ایجاد 950هزار شغل در سال است.

به گزارش ایرنا، محمدباقر نوبخت روز سه‌شنبه در نشست خبری خود افزود: برای این منظور سالانه ٧٧٠هزارمیلیارد تومان سرمایه‌گذاری مورد نیاز است. براساس پیش‌بینی سازمان برنامه و بودجه طی سال‌های پیش رو هر سال به طور متوسط ٧٦٥هزار نفر نیروی کار جدید وارد بازار خواهد شد.

نوبخت اضافه کرد: از سال ٨٤ تا ٩١ تنها ١٠هزار اشتغال ایجاد شده بود و از سال ٩٢تا ٩٥ جمعیت اشتغال کشور به ٢٢میلیون و ٥٠٠ هزار نفر رسید که حدود ٢میلیون شغل ایجاد شده است.

سخنگوی دولت با بیان اینکه براساس برنامه دولت نه تنها باید سالانه 765هزار فرصت شغلی ایجاد شود بلکه برای تعداد بیکاران موجود نیز باید اشتغال ایجاد شود، گفت: به همین منظور 950هزار فرصت شغلی در برنامه ششم توسعه پیشنهاد شد که مجلس شورای اسلامی نیز آن را تصویب کرد.

نوبخت با بیان اینکه برای ایجاد 950هزار فرصت شغلی نیازمند سرمایه‌گذاری در کشور هستیم، افزود: برای ایجاد این میزان شغل 770هزارمیلیارد تومان سرمایه نیاز است بنابراین ایجاد فرصت شغلی تنها با شعار عملی نیست. این سرمایه‌گذاری بخشی توسط دولت در طرح‌های عمرانی، تسهیلات بانکی، صندوق توسعه ملی، بازار سرمایه، شرکت‌های دولتی، بخش خصوصی و منابع خارجی

شدنی است.

سخنگوی دولت با بیان اینکه در بخش سرمایه‌گذاری خارجی نیازمند 195هزارمیلیارد تومان یعنی 65 میلیارد دلار هستیم، افزود: این رقم در سال گذشته 6 هزارمیلیارد تومان بود. بنابراین اگر قرار است حرفی بزنیم، نمی‌توانیم بدون پشتوانه باشد و باید پاسخگو باشیم.

کپی‌برداری برخی نامزدها از مصوبات دولت

عضو کابینه یازدهم گفت: در ستاد اقتصاد مقاومتی دو اقدام دیگر به تصویب رسید. براساس مصوبه شورای عالی اشتغال، به دولت اجازه داده شد هر تعداد از نیروی انسانی و بیکاران در واحدی کارورزی کنند، دولت حقوق کارورزی آنها را پرداخت کند و این مصوبه دولت در سال گذشته است و حرف‌هایی که در این زمینه توسط کاندیداها زده شد، کپی‌برداری از دولت است.

سخنگوی دولت افزود: همچنین مقرر شد اگر کارفرمایی هر یک از جوانان بیکار را مشغول کار کند، دولت حق بیمه کارفرمایی را خودش پرداخت کند.

نوبخت خاطرنشان کرد: این روزها شنیده می‌شود که بیان می‌شود به بیکاران عددی داده می‌شود، این قبیل مسائل، مشکلات بزرگی را برای کشور ایجاد می‌کند. بنابراین توجه داشته باشیم که این مصوبات تصمیمات ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی است.


حاشیه‌سازی برای وزرا

سخنگوی دولت همچنین در پاسخ به این سوال که دلایل شکایت ستاد روحانی از رییسی و قالیباف چه بوده است، گفت از ستادهای انتخاباتی آقای روحانی سوال کنید و ربطی به موضع دولت ندارد.

نوبخت در پاسخ به اینکه باوجود مختومه شدن پرونده دختر یکی از وزرا، سخنگوی قوه قضاییه در این زمینه ابهاماتی را مطرح کرده است، ارزیابی دولت چیست، اظهار کرد: موضع دولت در این زمینه پیش از این بیان شده است و هر کس در هر جایگاهی در دولت بخواهد مرتکب خلاف قانونی شود با برخورد با آن استقبال می‌کنیم. وی افزود: هیچ کس در دولت در محدوده‌یی حراستی و پاسخگو نبودن قرار ندارد.

سخنگوی دولت توضیح داد: قانون می‌گوید فردی در مظان اتهام بوده است، آیا بلافاصله تیتر زدن و ارتباط دادن به مسوولان درست است، چه کسی باید تشخیص دهد، بنابراین در این زمینه سازمان تعزیرات حکومتی وارد موضوع شد و بررسی کرد و مرجع قانونی گفت که قاچاق نبوده است و به‌طور رسمی آمده و حقوق گمرکی خود را پرداخت کرده است.

نوبخت گفت: حال اینکه گفته شود که کارت بازرگانی برای این فرد یا فرد دیگری بوده، اگر خلاف قانون است، برخورد شود.

وی با طرح این سوال از رسانه‌ها که تا چند مدت پیش کسی نام بابک زنجانی را نمی‌برد و تنها به ب.ز اکتفا می‌شد، حال چنین اتفاقی که اعلام کردید، اگر خلاف است برخورد کنید، چرا قبل از تعیین تکلیف قانونی حیثیت افراد را می‌برید. سخنگوی دولت تصریح کرد: اینکه در هر جلسه‌یی این موضوع تکرار شود، فکر نمی‌کنم با موازین قانونی و اصولی اخلاقی که داعیه‌دار آن هستیم، مطابق باشد و بعد از 29 اردیبهشت هم فراموش شود. نوبخت در پاسخ به مسدود شدن سایت راه‌اندازی شده از سوی یکی از نامزدها که آن را به دولت نسبت داده‌اند، گفت: از وزیر کشور شنیدم که هیات نظارت بر انتخابات که فقط دولتی‌ها در آن حضور ندارند به این نتیجه رسیدند که این امر خلاف قانون است و با مقررات حاکم بر انتخابات مغایر است. وی ادامه داد: در مجلس هم اعتراضات فراوانی در این زمینه صورت گرفت و نایب‌رییس مجلس هم اعلام کرد این کار غیرقانونی است و ارتباط دادن به ستاد دیگری بحث دیگری است.

سخنگوی دولت اظهار کرد: همه کسانی که در حال حاضر احراز پست ریاست‌جمهوری را دارند شخصیت‌های محترم کشور هستند و شورای نگهبان آنها را تایید کرده است، بنابراین در این‌گونه موارد باتوجه به سابقه‌یی که در مجلس شورای اسلامی داشتم، گاهی مشاوران و اطرافیان چیزهایی را می‌گویند که افراد را وادار به کارهایی می‌کنند که شاید موثر نباشد. نوبخت افزود: حق نداریم خدمات نظام را زیر سوال ببریم، دولت هم بخشی از نظام است، چرا باید کاری کنیم که کار به جایی برسد که رسانه ملی سال 57 را نشان دهد که وضعیت چگونه بوده و در سال 95 چطور بوده است.


دولت برای 4 سال آینده برنامه دارد

سخنگوی دولت اضافه کرد: دولت برای 4 سال آینده و حتی 100 روز آینده برنامه دارد بنابراین نامزدهای انتخابات به جای تخریب یکدیگر آنچه می‌توانند انجام دهند و انجام خواهند داد را اثبات کنند. نوبخت در پاسخ به اینکه با توجه به پایان دوره دولت چه میزان از طرح‌های نیمه‌تمام باقی مانده است، گفت: در سفرهای استانی رییس‌جمهوری حدود 23هزار میلیارد تومان طرح برای 31 استان مصوب شد و بنده به عنوان مسوول سازمان برنامه و بودجه اعلام می‌کنم تاکنون حدود 20هزار میلیارد تومان برای این طرح‌ها پرداخت شده است.

وی ادامه داد: حتی برای برخی استان‌ها بیش از 100درصد ارزش طرح بودجه پرداخت شده و برخی طرح‌ها که در سال 95 قول انجام آنها داده شده است تا پایان سال 96 باید به اتمام برسد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر