ورود حساب‌های دولتی به بانک‌ مرکزی

۱۳۹۳/۰۶/۰۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۵۳

بانک و بیمه دبیرکل بانک مرکزی از برداشته شدن چک و تبادلات کاغذی، ورود حساب‌های دولتی از بانک‌ها به بانک‌ مرکزی، همچنین احتمال ورود این بانک به کارت‌های سوخت خبر داد.

به گزارش خبرنگار «تعادل»، محمود احمدی در نشستی خبری با اشاره به رونمایی سامانه نسیم ازسوی بانک مرکزی گفت: براین اساس امکان اشراف کامل به بیش از 200هزار از اسناد دولتی که تا پیش از این وجود نداشت، فراهم شده و براین اساس به‌تدریج کل حساب‌های دولتی از بانک‌ها گرفته شده و به بانک مرکزی وارد می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه با وجود سامانه نسیم حساب‌های هزینه‌یی بانک در ارتباط با مردم همچنان وجود خواهد داشت، گفت: اما شرایط به‌گونه‌یی نیست که تصمیم‌گیری در مورد حساب‌های خاص دراختیار افراد خاص باشد.

دبیرکل بانک مرکزی ادامه داد: با امکانات جدید بحث چک و تبادلات کاغذی برداشته خواهد شد تا امکان پرداخت در یک حوزه کاملا الکترونیکی فراهم شود. احمدی همچنین از تصمیم بانک مرکزی درخصوص ورود به کارت‌های سوخت خبر داد و گفت: بر این اساس تصمیم داریم تا بتوانیم در این زمینه امکان تحویل سوخت مردم و برداشت همزمان پول از آن کارت را فراهم آوریم اما هنوز به‌طور جدی در دستور کار قرار نگرفته است. دبیرکل بانک مرکزی در ادامه با اشاره به رونمایی از سامانه سپاس به استفاده از کیف‌های پول الکترونیکی با توجه به گسترش تلفن همراه اشاره کرد و افزود: بر این اساس در پرداخت پول‌های خرد به مردم تسهیل خدمت گسترده‌یی انجام شده است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر