وال‌استریت و توکیو در نوسان

۱۳۹۳/۰۷/۳۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۵۱۸


جهان شاخص‌های سهام در وال‌استریت در نخستین روز هفته، در اثر امیدی که درآمد فصلی شرکت‌ها ایجاد کرده بود، رونق را تجربه کرد اما گزارش ناامید‌کننده درآمد آی‌بی‌ام باعث شد تا سود وال‌استریت محدود باشد.

به گزارش رویترز، این هفته قرار است بسیاری از شرکت‌های فعال در وال‌استریت گزارش درآمد بدهند. درنتیجه وال‌استریت با گزارش‌های خوب و امیدوار‌کننده در اول صبح روبه‌رو شد، اما به‌تدریج گزارش ناامید‌کننده‌ آی‌بی‌ام از ضرر این شرکت باعث شد تا رونق خوب وال‌استریت در ادامه روز تحت تاثیر این گزارش قرار بگیرد و شاخص‌ها ضرر کنند.

اما در این میان مهم‌ترین شرکت‌های سودآور در وال‌استریت هالیبرتون، گزارش بهتر از انتظار اپل بود که به قول کارشناسان این گزارش‌های خوب به برخی از نگرانی‌های هفته قبل بازار را تخفیف داد.

به این ترتیب شاخص داوجونز، 19.25 واحد به‌دست آورد و به واحد 16399.67 رسید. استاندارد‌اندپورز با به‌دست آوردن 17.25واحد، 91صدم‌درصد به‌دست آورد و شاخص سهام تکنولوژی نزدک با به‌دست‌آوردن 57.64 واحد، 1.35درصد ترقی کرد.

به این ترتیب به‌طور کلی در وال‌استریت در پایان روز سه‌شنبه حدود 6.4 میلیارد دلار سهام دست‌به‌دست شد، که زیر میانگین روزانه 8.5میلیارد دلار است.

اما در آسیا، ارزان‌تر شدن دلار در بازارها باعث افت شاخص‌های سهام شد و حتی اخبار مثبت از اقتصاد چین هم نگرانی درباره این غول اقتصاد جهان نشد.

شاخص سهام نیکی در روز چهارشنبه 2درصد از دست داد و به واحد 14.804.28 رسید. به این ترتیب نیکی نیمی از سود 4درصدی روز دوشنبه خود را در روز دوشنبه از دست داد. براساس گزارشی که روز سه‌شنبه در آسیا منتشر شد، رشد اقتصاد چین در سه‌ماهه سوم سال 7.3درصد بود که اندکی بیشتر از پیش‌بینی‌ها (7.2درصد) بود اما پایین‌ترین حد رشد اقتصاد چین در هفت سال اخیر است. سرمایه‌گذاران در آسیا همچنین نگران رشد اقتصاد منطقه یورو نیز هستند.

شاخص سهام توپیکس هم 1.6درصد از دست داد و به واحد 1205.36 رسید. شاخص سهام MSCI آسیا پاسیفیک بدون تغییر کارش را پایان داد.

در بازار معاملات ارزی نرخ برابری دلار در برابر ین اندکی تنزل یافت و هر دلار در روز چهارشنبه در بازارهای آسیایی به‌ازای 106.37ین معامله شد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر