آغاز 100 روز دوم

۱۳۹۶/۰۲/۱۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۵۰۰۶


واشنگتن‌پست:

این روزنامه یکی از تیترهای صفحه اول خود را به آغاز دومین دوره 100 روزه ریاست‌جمهوری ترامپ اختصاص داده است. در عین حال گفته می‌شود شامگاه شنبه ۹ اردیبهشت زمانی که انجمن خبرنگاران کاخ سفید بنا به رسم هر ساله‌‌ مهمانی شامی را در واشنگتن برگزار می‌کرد، دونالد ترامپ برخلاف روسای جمهور پیشین امریکا در این مهمانی حاضر نشد و به جای آن برای حامیانش که در هریزبرگ پنسیلوانیا گرد آمده بودند، سخنرانی کرد؛ «جز پنسیلوانیا هیچ جای دیگری نبود که ترجیح بدهم این رخداد ۱۰۰ روزه شدن را آنجا جشن بگیرم.» به نوشته سایت پولتیکو، طبق نظرسنجی جدید دانشگاه ویرجینیا، ۹۳درصد رای‌دهندگان ترامپ، همچنان از رییس‌جمهور امریکا پشتیبانی می‌کنند. شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان در گزارشی از این رخداد می‌نویسد که در طول ۳۶سال گذشته این نخستین‌بار است که رییس‌جمهور امریکا در مهمانی شام خبرنگاران کاخ سفید حاضر نمی‌شود.


ملیت:

یکی از تیترهای اصلی صفحه اول این روزنامه به صحبت‌های اخیر اردوغان رییس‌جمهوری ترکیه اشاره دارد. بر این اساس، او با تاکید بر ادامه مبارزه در شمال سوریه، اعلام کرد که ترکیه در زمان مناسب اقدامات مقتضی را انجام خواهد داد. رجب طیب اردوغان رییس‌جمهور ترکیه، در نشست انجمن کل بازرگانان و صاحبان صنایع کشور در استانبول، گفت: «به امریکا نیز می‌گوییم که می‌توانیم با نیروهای ائتلاف بین‌المللی به رهبری امریکا عملیات آزاد‌سازی رقه را انجام دهیم. به دوستان امریکایی اعلام می‌کنم که تروریست‌ها را با خودتان همراه نکنید. نمی‌شود یک گروه تروریستی را با یک گروه تروریستی دیگر از بین برد، زیرا تروریست خوب یا بد نداریم.» وی عنوان کرد: «در تجمع گروه‌های تروریستی در اروپا و در حضور سیاستمداران اروپایی، عکس من را درحالى که تفنگ بر سرم گذاشته شده، حمل می‌کنند و من را هدف قرار می‌دهند. اگر قدرت دارید بیایید و مرا بکشید.»


ساندی تلگراف:

این روزنامه تیتر یک خود را به رد درخواست بروکسل از سوی ترزا می ‌نخست‌وزیر بریتانیا اختصاص داده است. بر این اساس، روزنامه دیلی‌تلگراف در گزارشی با اشاره به برگزاری نشست سران 27 کشور اروپایی در بروکسل، نوشت: «ترزا می‌ نخست‌وزیر انگلیس، یک‌سری از مطالبات «تندروانه» بروکسل در ارتباط با مذاکرات برگزیت را رد کرده است.» به گفته این روزنامه، ترزا می ‌در جریان کارزار انتخابات حزب محافظه‌کار در اسکاتلند، در پاسخ به دیلی‌تلگراف درباره موارد مطرح شده در نشست بروکسل گفت: «نخست از هر چیز من این مساله را مورد اشاره قرار دهم که ما هیچ معامله‌یی در ارتباط با برگزیت از سوی بروکسل، روی میز نداریم.» وی افزود: «در مقابل دستورالعمل آنها در مورد مذاکرات برگزیت، ما هم دستورالعمل خودمان براساس نامه ارسال شده در مورد ماده 50 پیمان لیسبون و نیز سخنرانی‌ام در ماه ژانویه گذشته در لانکاستر هاوس لندن را داریم.»

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر