نمایشگاهی از مجسمه‌های صوتی تا بز هخامنشی

۱۳۹۶/۰۲/۱۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۵۰۰۴

نمایشگاه نقاشی و مجسمه «بازخوانی پیرامون» با نمایشگاه‌گردانی فریدون فربود برگزار شد. به گزارش ایسنا در این نمایشگاه از ۳۵هنرمند نقاش و مجسمه‌ساز ۴۰ اثر ارائه شده که نگاه و تحلیل شخصی هر هنرمند به پیرامونش را نشان می‌دهد.

برخی با نقاشی‌هایی آبستره، پرتره‌هایی با صورت‌های نامشخص، مجسمه‌های متفاوتی از جنس فلز، چوب و مواد بازیافتی و مجسمه‌های صوتی که توجه مخاطبان را هنگام ورود به گالری به خود جلب می‌کند، شناخت خود از اطراف را تعریف کرده‌اند.

فریدون فربود، نمایشگاه‌گردان این رویداد درباره برپایی این نمایشگاه گفت: همانطور که از عنوان نمایشگاه پیداست در «بازخوانی پیرامون» می‌توان تاثیرات زندگی صنعتی و ماشینی امروز را بر آثار هنرمندان رصد کرد. از نکات جالب نمایشگاه تفاوت در نوع نگاه هر هنرمند به اطرافش است.

او ادامه داد: از دیگر جذابیت‌های نمایشگاه می‌توانم به مجسمه‌های صوتی اشاره کنم که هدف هنرمندان از ارائه آنها فاصله گرفتن از صداهای ناهنجار و گوش‌خراشی است که هر روزه در اطراف می‌شنویم در این نمایشگاه سعی شده با ایجاد یک‌سری صداهای غیرمتعارف و آرامش‌بخش از دنیای پرهیاهوی اطراف کمی فاصله بگیریم. این آثار بسیار مورد توجه مخاطبان قرار گرفت و خودشان سعی می‌کردند با اثر در تعامل باشند و تولید صدا کنند.

منوچهر نیازی- نقاش- از هنرمندانی است که با دو اثر نقاشی در این نمایشگاه حضور دارد. او درباره نمایشگاه«بازخوانی پیرامون» گفت: در این نمایشگاه در کنار آثار هنرمندان پیشکسوت، آثار جوانان نیز به چشم می‌خورد که اغلب آنها بسیار خوب عمل کرده‌اند و آینده خوبی دارند. هنرمند باید اجتماع، اطراف و انسان‌ها را بشناسد و بتواند آنها را در آثارش انعکاس دهد تا در کار خود موفق شود. او درباره دو اثری که در این نمایشگاه به تماشا گذاشته است، اظهار کرد: یکی از کارها تنه درختان است که به‌ صورت سیاه و سفید کار شده و دیگری از آثار کلاژمن است.

طاهره صمدی‌طاری از هنرمندان جوان نقاش که تاکنون در نمایشگاه‌های انفرادی و گروهی شرکت کرده‌ است در این نمایشگاه اثری ارائه داده که تنهایی انسان معاصر را نمایش می‌دهد. وی درباره این اثر گفت: این تابلو جزو مجموعه آثاری از من است که فضاهایی تک فیگور و مونوکروم را به تصویر کشیده‌ام. گویی یک فشار روانی و عاطفی به این فیگور تحمیل شده و آن را در درون فضایی خاص محصور کرده است.

الهام فلاحی، هنرمند نقاش و مجسمه‌ساز در این نمایشگاه مجسمه‌یی در ابعادی بزرگ ارائه داده که در حیاط گالری به تماشا گذاشته شده است. وی درباره اثرش گفت: این مجسمه با متریال نایلون کار شده و بخشی از کار از مواد بازیافتی تشکیل شده است. موضوع آثارم در رابطه با ایران باستان و تخریب میراث فرهنگی و باستانی است. این اثر بز هخامنشی است که در ایران باستان نماد باروری، زایش و بارش بوده است. همانطور که محیط زیست را نایلون تخریب می‌کند ما انسان‌ها نیز میراث فرهنگی را تخریب می‌کنیم. من سعی کردم نایلون را که هزاران سال بازیافت نمی‌شود به هنر وارد کنم و به عنوان متریالی برای ساخت مجسمه‌هایم از آن استفاده کنم. نایلون در اطراف ماست و زندگی ما آمیخته با نایلون است، امیدواریم بتوانیم محیط زیست‌مان را بیشتر دوست داشته باشیم.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر