حمل‌و‌نقل ریلی

۱۳۹۶/۰۲/۱۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۴۹۹۲

پایان عملیات ریل‌گذاری راه‌آهن همدان

معاون ساخت راه‌آهن شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل با اشاره به پایان عملیات روسازی راه‌آهن شهر همدان اظهار کرد: تمام طول ۲۶۷کیلومتری این مسیر ریل‌گذاری شده و از این رو رسما پایان عملیات اجرایی را اعلام کردیم.

به گزارش ایسنا، جبارعلی ذاکری افزود: هر چند در حال حاضر از نظر زیرساختی امکان تردد قطارها و رفت و آمد ریلی وسایل حمل‌کننده تجهیزات وجود دارد، اما هنوز راه‌آهن همدان به افتتاح نرسیده و به‌زودی به بهره‌برداری می‌رسد.

وی عنوان کرد: در طول این مدت از یک سو مراحل پایانی کار روی ایستگاه‌های این مسیر انجام خواهد شد تا شرایط آنها برای پذیرا شدن تعداد زیاد مسافران فراهم شود. از سوی دیگر، روی خط ریلی تست‌های سرد و گرم انجام می‌شود تا امکان آن وجود داشته باشد که سرعت حرکت قطارها به سرعت درنظر گرفته شده در برنامه‌ریزی‌های ابتدایی برسد. معاون ساخت راه‌آهن شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل درباره آخرین وضعیت پیشرفت ایستگاه‌های راه‌آهن مسیر همدان نیز گفت: در حال حاضر این ایستگاه‌ها توانایی جابه‌جایی مسافران در بهره‌برداری اولیه را دارند و می‌توان انتظار داشت که حرکت یک قطار در طول روز در آنها انجام شود اما مراحل پایانی کار روی آنها نیز ادامه دارد تا در زمان بهره‌برداری نهایی هیچ مشکلی در زمینه پذیرش مسافران به وجود نیاید.

وی با اشاره به سفر رییس‌جمهوری به همدان در روزهای آینده تصریح کرد: در این سفر وی رسما اتمام عملیات اجرایی در پروژه ریلی همدان را اعلام می‌کند و در کنار آن کلنگ‌زنی دو پروژه را نیز در دستور کار خواهند داشت. از یک سو فرآیند ساخت ایستگاه داخل شهر همدان با حضور رییس‌جمهوری کلید خواهد خورد و از سوی دیگر شروع ریل‌گذاری همدان به سمت سنندج را نیز در دستور کار خود خواهیم داشت.

اتمام ساخت بزرگ‌ترین پل ریلی کشور

علی‌اکبر مرادی سرپرست اداره کل ساخت و توسعه راه‌آهن منطقه 2 کشور، از اتمام ساخت بزرگ‌ترین پل ریلی کشور خبر داد و گفت: ساخت پل بزرگ منجیل در محور راه‌آهن قزوین-رشت پایان یافت. مرادی در گفت‌وگو با ایلنا، با بیان اینکه این پل در مجاورت شهر منجیل به طول 1430متر قرار گرفته است، گفت: پل ریلی منجیل در حال حاضر بزرگ‌ترین پل راه‌آهن کشورمان محسوب می‌شود. این پل آماده ریل‌گذاری است و عملیات ریل‌گذاری آن به‌زودی انجام می‌شود. وی با اشاره به ویژگی‌های بزرگ‌ترین پل راه‌آهن کشورمان گفت: مهم‌ترین ویژگی این پل عبور آن از روی دریاچه سد و شهر منجیل است که باعث تطویل زمان ساخت آن شده است. مرادی ادامه داد: طراحی و ساخت این پل به دست مهندسان و کارگران ایرانی انجام شده و بیش از 100مهندس تکنیسین و کارگر در طول پنج سال این پل را ساخته‌اند. این مقام مسوول درباره هزینه ساخت این پل اظهار کرد: هزینه ساخت پل منجیل بالغ بر 35میلیارد تومان است که اگر به قیمت روز محاسبه شود به حدود 52 میلیارد تومان افزایش می‌یابد.

کاهش ۶ درصدی سنگ‌پرانی در مسیر راه‌آهن

فرمانده پلیس راه‌آهن کشور عنوان کرد: برای پیشگیری و مهار معضل سنگ‌پرانی، پلیس راه‌آهن طرح شناسایی نقاط آسیب‌پذیر و تهیه فراوانی دقیق سنگ‌پرانی را به انجام رسانده و بر این اساس آمار کاملی از بلاک‌های پرحادثه را در اختیار دارد. به گزارش «تعادل» به نقل از روابط عمومی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، اکبر شاهی فرمانده پلیس‌ راه‌آهن کشور، با بیان اینکه یکی از معضلات و پدیده‌های هنجارشکنانه‌یی که از دیرباز در حوزه حمل‌ونقل ریلی دارای سابقه طولانی بوده، سنگ‌پرانی به قطارها در مسیر حرکت آنهاست، گفت: سالیان متوالی است که سنگ‌پرانی علاوه بر خسارت‌های تحمیلی، امنیت روحی و روانی مسافران را نیز تهدید و موجب بروز صدمه‌های جبران‌ناپذیر یا نقص عضو برخی آنان شده است. اکبر شاهی تصریح کرد: باتوجه به اینکه پیشگیری و مهار معضل سنگ‌پرانی به قطارهای مسافری نیازمند بسیج تمامی امکانات و ظرفیت‌های موجود در شبکه حمل‌ونقل ریلی بوده، بنابراین تامین امنیت سیر قطارها یک فرآیند چندوجهی است که به ‌تنهایی از عهده یک سازمان درنخواهد آمد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر