اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۶/۰۲/۱۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۴۹۸۶

تولید بردهای الکترونیک 18 لایه در یزد

یزد| یک واحد صنعتی موفق شد برای نخستین‌بار در کشور بردهای الکترونیک تا ابعاد 18 لایه تولید و روانه بازار کند. مدیر این واحد تولیدی گفت: این بردها مورد استفاده بیش از دویست شرکت داخلی و خارجی در صنایع مختلف از جمله ارتباطات، رایانه، الکترونیک، خودروسازی و پزشکی قرار گرفته است. وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر محصولات تولیدی این شرکت به 30 کشور جهان از جمله امریکا، کانادا و اروپای غربی صادر می‌شود. مدیرعامل این واحد تولیدی با اشاره به نقش محوری تولیدات این واحد در صنایع خودروسازی، آنتن‌های ماهواره‌یی و پزشکی خواستار حمایت دولت از این واحد در راستای بهره‌برداری از طرح توسعه‌یی این واحد تا 3سال آینده و افزایش میزان صادرات به بیش از 10برابر و اشتغال‌زایی 300 نفر دیگر شد.

خرید 4هزار تن گندم از کشاورزان استان بوشهر

بوشهر| مدیر شرکت غله و خدمات بازرگانی استان بوشهر گفت: از 26 فروردین آغاز خرید تضمینی گندم از گندمکاران تاکنون 4هزار تن گندم از کشاورزان استان خریداری شده است. سید محمد هاشمی اظهار داشت: پارسال در همین مدت 60هزار تن گندم از کشاورزان خریداری شده بود که خرید امسال کاهش بیش از 93درصدی را نشان می‌دهد. وی افزود: قیمت خرید پایه گندم معمولی امسال 1300تومان و گندم دوروم 1330تومان است که نسبت به پارسال 2درصد افزایش قیمت داشته است.

فعالیت 300هزار کارگر بیمه شده در سطح کرمان

کرمان| ‌مدیرکل اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان کرمان از فعالیت 300 هزار کارگر بیمه شده در سطح استان خبر داد. رضا اسماعیلی دیروز در دیدار با استاندار کرمان با بیان این مطلب که 412 نماینده کارگر در سطح استان داریم، ادامه داد: 116شورای اسلامی کار داریم که 500 نفر عضو دارند و واحدهای بالای 20 نفر در استان تشکل دارند. مدیرکل اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان کرمان از نقش مهم کارگران در اقتصاد مقاومتی سخن به میان آورد و عنوان کرد: 40درصد از شاغلان کشور جزو مزدبگیران هستند.

ابطال پروانه تولید 7واحد صنعتی یزد

یزد| مدیرکل استاندارد استان یزد از ابطال پروانه و ممنوعیت تولید هفت واحد صنعتی استان به دلیل عدول از ضوابط کیفی و فنی استاندارد و کسب امتیازات منفی در نتایج آزمون و بازرسی‌ها خبر داد. «محمدحسین ماجدی‌اردکانی» گفت: کمیته علائم کنترل کالا و خدمات در مصوبات فروردین‌ماه، پروانه دو واحد تولیدکننده لوله و اتصالات، سه واحد تولیدکننده فوم‌های پلی‌استایرن و یک پروانه واحد تولیدکننده سس گوجه‌فرنگی و یک واحد تولیدکننده دستمال کاغذی به دلیل عدول از ضوابط کیفی و فنی استاندارد و کسب امتیازات منفی در نتایج آزمون و بازرسی، ابطال و ممنوعیت تولید به آنها اعلام شد.

درخواست شرکت برق از شهروندان برای مصرف بهینه

رشت| مدیرعامل شرکت برق منطقه‌یی استان دیروز در نشست خبری که به مناسبت روز صنعت برق برگزار شد از مردم خواست با توجه به نزدیک شدن به فصل گرما مصرف بهینه برق را در دستور کار خود قرار دهند.

عظیم بلبل‌آبادی با اشاره به اینکه یک‌میلیون و 300هزار مشترک گیلانی می‌توانند با استفاده نکردن از وسایل برقی در ساعات اوج مصرف و تنظیم سامانه سرمایشی بین 24 تا 26 درجه سانتیگراد در روزهای گرم سال از خاموشی‌ها جلوگیری کنند. وی با بیان اینکه در زمان کنونی میزان مصرف برق در گیلان بیش از 750 مگابایت است، خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود این مقدار در اواسط تابستان به یک‌هزار و 760 مگابایت برسد. مدیرعامل شرکت برق منطقه‌یی گیلان در ادامه تصریح کرد: 6 نیروگاه برق در استان بیش از 2هزار و 800مگابایت برق تولید می‌کند که با اجرای طرح تولید برق خورشیدی تلاش می‌کنیم این آمار را افزایش دهیم.

افتتاح یک طرح صنعتی در لاهیجان

رشت| طرح توسعه شرکت تولید کلوچه لاهیجان دیروز با حضور استاندار گیلان و جمعی از مسوولان محلی در این شهر به بهره‌برداری رسید. این طرح با ظرفیت تولید سالانه 21هزار تن کیک، کلوچه و بیسکویت و با سرمایه‌گذاری 190میلیارد ریالی بخش خصوصی اجرا شده است. با اجرای طرح توسعه این شرکت برای 100نفر فرصت شغلی ایجاد شد که تا 300نفر قابل افزایش است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر