۲۰ هزار گیگابایت اینترنت ایران از طریق ارمنستان تامین می‌شود

۱۳۹۶/۰۲/۱۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۴۹۸۴

مرکزی|

سفیر ارمنستان در ایران گفت: ۲۰هزار گیگابایت اینترنت ایران از طریق کشور ارمنستان تامین می‌شود.

به گزارش «تعادل» به نقل از تسنیم، آرتاتس تومانیان دیروز در نشست با مدیرعامل و اعضای هیات‌مدیره شرکت شهرک‌های صنعتی استان مرکزی که در مرکز خدمات فنی و کسب و کار استان برگزار شد، با اشاره به روابط تجاری ایران و ارمنستان اظهار داشت: در زمینه‌های بسیاری نظیر فناوری اطلاعات دوشادوش غرب پیش می‌رویم و در حال حاضر 20هزار گیگابایت اینترنت به ایران صادر می‌کنیم. وی افزود: اگر با فعالیت‌های شرکت‌های فعال در زمینه ‌آی‌تی در ارمنستان آشنا شوید، می‌بینید که سطح بسیار بالایی دارند و حتی شرکتی در این زمینه داریم که سرمایه‌گذاری در حد صدها میلیون دلار دارد و این شرکت‌ها به سرعت در حال توسعه هستند.

سفیر ارمنستان در ایران تصریح کرد: ‏10هزار نفر در ارمنستان مشغول برنامه‌ریزی در زمینه‌ آی‌تی هستند و در سطح بسیار بالایی فعالیت دارند، این رقم در کشوری که سه میلیون نفر جمعیت دارد رقم قابل‌توجهی است. تومانیان بیان کرد: ایران و ارمنستان در زمینه‌ صنایع سردخانه‌یی، بسته‌بندی و دیگر زمینه‌ها شرایط خوبی دارند، تولید ‏کنسانتره یکی از توانمندی‌های ارمنستان است که باتوجه به تولید انار در استان مرکزی که به کیفیت ‏آن باور دارم، می‌توانیم همکاری خوبی را با این استان داشته باشیم.

وی ادامه داد: ایران و ارمنستان در هیچ زمینه‌یی نه فنی و نه زمینه‌های دیگر از توانمندی‌های هم مطلع نیستند، بنابراین باید بررسی شود که هر یک از این کشورها در چه زمینه‌یی می‌تواند به طرف مقابل خود کمک کند، مطمئن هستم زمینه‌های بسیاری وجود دارد که این کشورها می‌توانند برای یکدیگر مفید باشند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر