کلان

۱۳۹۶/۰۲/۱۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۴۹۷۴

مذاکرات اقتصادی ایران و تایلند

وزیر امور اقتصادی و دارایی کشورمان با وزیر اقتصاد تایلند دیدار و گفت‌وگو کرد. به گزارش شادا، علی طیب‌نیا که در راس هیاتی برای شرکت در چهارمین نشست تامین مالی برای توسعه، در تایلند به سر می‌برد، طی دیدار با وزیر اقتصاد تایلند در خصوص توسعه روابط اقتصادی دو کشور گفت‌وگو کرد. طیب‌نیا طی سخنانی در این دیدار، پیش‌نیاز توسعه روابط دو کشور را تفاهم و توافق نهایی روی موافقتنامه‌های پایه‌یی از جمله اجتناب از اخذ مالیات مضاعف، همکاری‌های گمرکی و حمایت از سرمایه‌گذاری متقابل خواند. وی همچنین توسعه روابط بانکی و کارگزاری بین ایران و تایلند را از جمله موضوعات مهم و پیش‌نیاز توسعه روابط اقتصادی دو کشور عنوان کرد و گفت: خوشبختانه با عنایت به رفع محدودیت‌های بانکی پس از برجام، هیچ مانع عمده و جدی در این ارتباط وجود ندارد و ما علاقه‌مندیم روابط کارگزاری بین بانک‌های دو کشور برقرار شده و بانک‌های ایرانی و تایلندی در کشورهای یکدیگر شعبه تاسیس کنند. این گزارش حاکی است، وزیر اقتصاد تایلند نیز طی سخنانی در این دیدار با اشاره به اهمیت بالای کشورمان در منطقه و اراده جدی دولت تایلند به توسعه روابط اقتصادی و تجاری با ایران، موافقت خود را با نهایی کردن موافقتنامه‌های پایه‌یی میان دو کشور اعلام کرد. وی گفت: بانک‌های دو کشور می‌توانند با پول‌هایی محلی یا یورو حساب باز کنند و مبادلات دو کشور بر این اساس تسویه شود.


انتشار فهرست بنگاه‌های قابل واگذاری در سال ۹۶

فهرست بنگاه‌های دولتی برای واگذاری در سال ۹۶ توسط سازمان خصوصی‌سازی منتشر شد که بر این اساس ۲۳۰ بنگاه در گروه یک و ۱۰۷ بنگاه در گروه دو قرار دارند. به گزارش سازمان خصوصی‌سازی؛ فهرست بنگاه‌های دولتی شامل ۳۳۷بنگاه برای واگذاری در سال ۹۶ توسط سازمان خصوصی‌سازی منتشر شد که بر این اساس تعداد ۲۳۰بنگاه در گروه یک و ۱۰۷بنگاه در گروه دو قرار دارند.

بر اساس این گزارش؛ به استناد ماده دو فصل دوم سیاست‌های اجرایی اصل ۴۴ قانون اساسی دولت مکلف است تا ۱۰۰درصد سهام شرکت‌های «گروه یک» را به بخش خصوصی واگذار کند. همچنین در تبصره‌های ماده ۳ فصل ۲ این قانون در خصوص شرکت‌های «گروه ۲» آمده که دولت مجاز است به‌منظور حفظ سهم بخش دولتی در فعالیت‌های گروه ۲ ماده ۲، همچنان ۲۰درصد از سهام شرکت‌های حاضر در گروه ۲ را در اختیار داشته باشد و مکلف است ۸۰درصد باقیمانده را به بخش‌های خصوصی، تعاونی و عمومی غیردولتی واگذار کند. گفتنی است، لیست ۳۳۷ بنگاه برای واگذاری در سال ۹۶ در پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان خصوصی‌سازی به نشانی www.ipo.ir در بخش فهرست بنگاه‌های قابل واگذاری قابل دسترسی است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر