از منطقه

۱۳۹۶/۰۲/۱۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۴۹۶۷

ترکیه ۴۰۰۰ کارمند دولتی دیگر را اخراج کرد

درپی صدور احکام جدید در ترکیه، نزدیک به ۴۰۰۰ نفر از کار خود اخراج شده و پخش چندین برنامه تلویزیونی محبوب این کشور متوقف شدند. به گزارش اسپوتنیک، دولت ترکیه به تازگی دو حکم جدید صادر کرده که بر اساس آن 3هزار و ۹۷۴ نفر دیگر از موسسات دولتی از جمله ۴۸۴نفر از جامعه دانشگاهی این کشور اخراج شدند. همچنین پخش چندین برنامه مربوط به ازدواج که در کانال‌های مختلف این کشور برگزار می‌شد و از محبوبیت بالایی در میان مردم این کشور برخوردار بود، متوقف شد. این موج اخراج‌ها که یکی از گسترده‌ترین اقدامات دولت آنکارا بعد از کودتای ۱۵ جولای است، در بخش‌های ارتش، وزارت دادگستری، وزارت بهداشت، ژاندارمری، گارد ساحلی و مرکز دیانت و امور مذهبی این کشور انجام شده است. در همه‌پرسی ۱۶ آوریل طرفداران رجب طیب اردوغان، رییس‌جمهور ترکیه و موافقان اصلاحات قانون اساسی ترکیه با اختلاف جزیی توانستند به پیروزی برسند. این رفراندوم قانون اساسی، اختیارات بیشتری را در اختیار اردوغان قرار می‌دهد. روزنامه حریت به نقل از دفتر آمار ترکیه گزارش داده که در پی ناآرامی‌های دو سال گذشته درآمد این کشور از ورود گردشگران در 3 ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته 17.1 درصد کاهش یافته و به 3.4میلیارد دلار رسیده است.


اعزام 1700 نظامی امریکایی دیگر به افغانستان

وزارت دفاع امریکا اعلام کرد که به زودی یک‌هزارو 700 نظامی را برای آموزش‌های نظامی و مشورت به نظامیان افغان به افغانستان اعزام خواهد کرد. به گزارش خبرگزاری آوا، مقامات پنتاگون گفته‌اند این سربازان در نقاط مختلف افغانستان مستقر خواهند شد. جان نیکلسون، فرمانده امریکایی نیروهای ناتو در افغانستان گفته احتمال دارد، راهبرد جدید واشنگتن در افغانستان تا یک ماه آینده نهایی شود. امریکا در حال حاضر 9800نیروی نظامی در افغانستان دارد و نیکلسون اوائل سال میلادی 2017 طرح افزایش 5هزار نظامی جدید امریکا در افغانستان را به کاخ سفید ارائه کرده است.


برکناری مشاور نخست‌وزیر پاکستان به‌دلیل افشاگری

نخست‌وزیر پاکستان مشاور ویژه خود در امور خارجی را به اتهام نقش داشتن در افشای اطلاعات محرمانه اخراج کرد. به گزارش زی‌نیوز، در پی انتشار گزارشی در روزنامه «داون» یکی از روزنامه‌های مطرح پاکستان درباره یک نشست امنیت ملی میان رهبران ارتش و دولت، نواز شریف، نخست‌وزیر پاکستان یکی از مشاوران مورد اعتماد خود را به نام «طارق فاطمی»، مشاور ویژه در امور خارجی را برکنار کرد. براساس گزارش منتشر شده در داون، دولت پاکستان به روسای ارتش این کشور درباره روند رو به گسترش انزوای بین‌المللی پاکستان و اجماع نسبی در برخی اقدامات کلیدی دولت هشدار داده است. به نوشته این روزنامه، اگر نیروهای پلیس علیه گروه‌های شبه‌نظامی ممنوعه اقدام کنند، آژانس‌های اطلاعاتی تحت نظارت ارتش نمی‌توانند در این باره دخالت کنند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر