روی موج خبر

۱۳۹۶/۰۲/۱۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۴۹۴۶

16 اردیبهشت آخرین مهلت ارائه شکایات داوطلبان رد صلاحیت شده انتخابات شوراها ؛ایسنا| با اعلام هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی سراسر کشور، ۱۶ اردیبهشت آخرین فرصت ارائه شکایات داوطلبان به هیات‌های نظارت است. در اطلاعیه هیات مرکزی نظارت بر انتخابات آمده است: به اطلاع داوطلبان پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی کشور می‌رسانیم با توجه به نزدیک شدن به ایام تبلیغات نامزدهای این دوره از انتخابات شوراها و برای تسریع در روند رسیدگی به شکایات مطروحه حداکثر تا ساعت ۲۰ روز شنبه (۱۶ اردیبهشت‌) فرصت ارائه شکایات وجود دارد. داوطلبان عضویت در شوراهای روستایی برای اعلام اعتراض خود باید به هیات عالی نظارت در استان مربوطه مراجعه کنند و داوطلبان عضویت در شوراهای شهر لازم است اعتراض خود را به هیات مرکزی نظارت تسلیم کنند.

برنامه مشارکت فراگیر هموطنان مقیم در انتخابات تدارک شده است؛ایرنا| مهدی سنایی سفیر ایران در فدراسیون روسیه با تاکید بر اهمیت انتخابات به‌عنوان یکی از مهم‌ترین سازوکارهای تعیین سرنوشت آینده کشور، گفت: برنامه‌ریزی لازم برای مشارکت فراگیر ایرانیان مقیم روسیه در انتخابات ریاست‌جمهوری تدارک دیده شده است. وی ضمن اشاره به سازماندهی کارهای مربوط به رای‌گیری از هموطنان، گفت: براساس ابلاغیه وزارت امور خارجه ساز و کار لازم در روسیه برای رای‌گیری و شرکت ایرانیان عزیز در انتخابات پیش رو تعریف و شکل گرفته است. سنایی ادامه داد: برنامه‌های هیات اجرایی، هیات نظارت و شمار تعرفه‌های لازم از جمله این کارهاست و هر چه به روز رای‌گیری نزدیک می‌شویم، حساسیت و توجه هموطنان به انتخابات بیشتر می‌شود.

شکایت 4 کاندیدا از مناظره اول؛فارس| کمیسیون نظارت بر تبلیغات انتخابات ریاست‌جمهوری در جلسه روز گذشته خود شکایات 4 نفر از نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری درباره مناظره روز جمعه را مورد بررسی قرار داد. در این جلسه که ساعت 18 تا 20 روز گذشته برگزار ‌شد، شکایت 3 نفر از نامزدها درمورد محتوای مناظره روز جمعه و یک نفر از نامزدها درخصوص حواشی برنامه مورد بررسی قرار گرفت. آقایان رییسی، روحانی و قالیباف درمورد محتوای مناظره و سیدمصطفی آقامیرسلیم درمورد حواشی مناظره روز جمعه به کمیسیون نظارت بر تبلیغات انتخاباتی ریاست‌جمهوری شکایت کرده‌اند.

آقای چمران انصاف را رعایت کنید؛مهر| نادر قاضی‌پور عضو هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شورای شهر و روستای آذربایجان‌غربی در واکنش به صحبت‌های رییس شورای عالی استان‌ها درباره رد صلاحیت‌های صورت گرفته در انتخابات شوراها، گفت: یقینا این صحبت‌ها هیچ تاثیری روی ما نخواهد گذاشت و طبعا هیچ کمکی به احراز صلاحیت افراد نخواهد کرد و ما قسم خورده‌ایم براساس قانون عمل کنیم. وی اظهارنظر چمران را دور از انصاف خواند و افزود: اخلاق مداری ایجاب می‌کرد ایشان با بنده، آقای شریف‌پور یا آقای محبی‌نیا رییس هیات مرکزی نظارت استان آذربایجان‌غربی تماس می‌گرفتند و درباره احراز صلاحیت‌ها سوالات خود را می‌پرسیدند و جالب اینجاست آقای چمران هفته گذشته دیداری با آقای محبی‌نیا داشتند و باید آنجا از ایشان استعلام می‌کردند که نکردند. اظهارات آقای چمران به این دلیل است که رفیق‌های ایشان که کورکورانه از وی تبعیت می‌کنند و در انتخابات ریاست شورای عالی استان‌ها به ایشان رای می‌دهند، این دوره در هیات‌های اجرایی یا نظارت به دلایل مختلف رد شده‎اند.

قانون تشکیل هیات‌های انضباطی رسیدگی به شکایات و تخلفات کارکنان نیروهای مسلح ابلاغ شد؛باشگاه خبرنگاران| حسن روحانی رییس‌جمهوری در اجرای اصل ۱۲۳ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و در نامه‌یی به وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، قانون تشکیل هیات‌های انضباطی رسیدگی به شکایات و تخلفات کارکنان نیروهای مسلح را برای اجرا، ابلاغ کرد. گفتنی است این قانون در ۲۴ اسفند ۹۵ در مجلس شورای اسلامی تصویب و در ۲۳فروردین ۹۶ نیز از سوی شورای نگهبان تایید شده بود.

سیره آیت‌الله هاشمی در انتخابات صداقت به‌جای تهمت و رفاقت به‌جای تخریب بود؛ایلنا| محسن هاشمی فرزند آیت‌الله هاشمی در مراسم رونمایی از آثار آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی گفت: در سال ۱۳۷۳ به‌دلیل کاهش قیمت نفت و بار سنگین مصارف ارزی بازسازی و پروژه‌های عمرانی، فشار زیادی به دولت وارد می‌شود که بتواند هم روند سازندگی را پرشتاب نگه دارد و هم وابستگی به درآمد نفتی را کاهش دهد. وی افزود: شاید سال ۱۳۷۳ را بتوانیم یکی از بهترین مصداق‌های اقتصاد مقاومتی محسوب کنیم، در این سال به‌دلیل کاهش قیمت نفت و بارسنگین مصارف ارزی بازسازی و پروژه‌های عمرانی، فشار زیادی به دولت وارد می‌شود که بتواند هم روند سازندگی را پرشتاب نگه دارد و هم وابستگی به درآمد نفتی را کاهش دهد و در این راه با تدبیر آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی موفق عمل کرد. هاشمی تاکید کرد: آیت‌الله هاشمی همیشه بیش از آنکه به روز انتخابات بیندیشد به بعد از انتخابات فکر می‌کرد، یعنی بیش از آنکه بخواهد با هر وسیله و هزینه‌یی آرای مردم را به خود جلب کند، چگونگی رقابت انتخاباتی و رعایت اخلاق سیاسی مدنظر ایشان بود، در آخرین دوره‌یی که ایشان به عنوان کاندیدا در انتخابات ریاست‌جمهوری حضور داشت، تعداد زیادی کاندیدای دیگر هم بودند و شرایط به گونه‌یی بود که اکثر این افراد برای جذب رای، گذشته انقلاب و عملکرد نظام را زیر سوال می‌بردند و غیرمنصفانه به نقد می‌کشیدند اما آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی از کلیت عملکرد انقلاب و نظام دفاع می‌کردند، چراکه تخریب عملکرد نظام و گذشته درواقع نابود کردن سرمایه اجتماعی و اعتماد عمومی است.

پیگیری لاریجانی از رییس‌جمهور درباره حادثه تروریستی میرجاوه؛تسنیم| اکبر رنجبرزاده عضو هیات‌رییسه مجلس شورای اسلامی، با اشاره به پیگیری‌های هیات‌رییسه پارلمان درباره حادثه تروریستی میرجاوه، گفت: کمیسیون امنیت‌ ملی از سوی مجلس مسوول پیگیری این موضوع شده است. وی ادامه داد: کمیسیون امنیت ‌ملی مجلس پس از بررسی ابعاد این حادثه تروریستی، گزارشی را به هیات رییسه پارلمان ارائه می‌کند. نماینده اسدآباد در مجلس تصریح کرد: مسوولان وزارت‌ امور خارجه، وزارت کشور، مقامات امنیتی و نیروی انتظامی در حال پیگیری این موضوع هستند و آخرین اطلاعات را قطعا دراختیار نمایندگان قرار خواهند داد. عضو هیات‌رییسه مجلس تصریح کرد: قطعا علی لاریجانی رییس مجلس نیز در جلساتی که با حجت‌الاسلام روحانی رییس‌جمهور در چارچوب دیدارهای سران قوا دارد، درباره حادثه تروریستی میرجاوه بحث‌هایی داشته و پیگیر این موضوع است.

انحلال شورا همکاری خلیج‌فارس نزدیک است؛خانه ملت| ابوالفضل ابوترابی رییس فراکسیون حقوق بشر مجلس درخصوص شرایط بحرانی شورای همکاری خلیج‌فارس و تشدید اختلافات درونی، گفت: مواضع عربستان نسبت به جمهوری اسلامی طی سال‌های اخیر به‌دلیل نزدیکی با رژیم اشغالگر قدس و تحریک امریکا و انگلستان بسیار خصمانه شده است. نماینده نجف‌آباد در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: دود این اتفاق صرفا به چشم خود عربستان می‌رود چنانچه در جنگ نفتی و کاهش قیمت نفت که مسبب اصلی آن سران سعودی بودند، عربستان بود که قربانی اصلی شد. وی افزود: از طرف دیگر دلارهایی که از عربستان‌سعودی به سمت امریکا رفته و هزینه‌های این کشور را به گفته ترامپ می‌دهد، این کشور را دچار مشکل می‌کند که در این مسیر بحرین نیز به‌دلیل عدم استقلال دنباله‌رو عربستان است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر