بررسی موضوع واگذاری مسوولیت تعیین قیمت خودرو به شورای رقابت

۱۳۹۳/۰۷/۳۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۴۹۴

عضو ناظر مجلس در شورای رقابت، گفت: موضوع اعلام صلاحیت شورای رقابت برای تعیین قیمت خودرو علاوه بر مشخص کردن دستورالعمل تعیین قیمت بحث جدیدی است که در این شورا پیگیری می‌شود.

عیسی امامی درخصوص دستور کار جلسه این هفته شورای رقابت با بیان اینکه در این شورا کارهای جدیدی در حال انجام است، گفت: در جلسه هفته جاری شورای رقابت ادامه بررسی بحث جنجالی تعیین قیمت خودرو پیگیری می‌شود.

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی افزود: بعد از بررسی‌های انجام شده در جلسات شورای رقابت، شورا براساس تحلیل کارشناسان به این جمع‌بندی رسیده که می‌تواند علاوه بر تعریف دستورالعمل تعیین قیمت خودرو، قیمت خودرو را نیز تعیین کند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تصریح کرد: درخصوص صلاحیت شورای رقابت برای تعیین قیمت خودرو و دفاع از این موضوع، بحث‌های کارشناسی خوبی ارایه شده که درنهایت موردتوجه اعضای شورا قرار گرفته است.

امامی با تاکید بر اینکه لازم است شورای رقابت دررابطه با صلاحیت تعیین قیمت خودرو یک موضع‌گیری رسمی داشته باشد، گفت: بر این اساس شورا علاوه بر اینکه دستورالمعل تعیین قیمت را مشخص می‌کند، می‌تواند خود قیمت خودرو را هم تعیین کند.

وی با بیان اینکه اعلام صلاحیت شورای رقابت برای تعیین قیمت خودرو بحث جدیدی است، افزود: اگر تعیین قیمت خودرو توسط شورای رقابت اتفاق بیفتد و عملیاتی شود، بسیاری از حواشی‌ پیش آمده و اظهارنظرهای متفاوتی که درمورد قیمت خودرو وجود دارد، متوقف می‌شود.

به نقل از خانه ملت، امامی تاکید کرد: درصورت واگذاری تعیین قیمت خودرو به شورای رقابت در حقیقت یک دستگاه براساس یک مکانیسم مشخص قیمت را تعیین خواهد کرد.

عضو ناظر مجلس در شورای رقابت یادآور شد: در این صورت دیگر لزومی ندارد بنگاه‌های اقتصادی و سایر مراجع درمورد قیمت خودرو اظهارنظر و دوگانگی ایجاد کنند چراکه تعدد اظهارنظرها باعث می‌شود مصوبات شورا هیچ‌وقت اجرایی نشود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر