رفتارشناسی نخستین مناظره بین نامزدهای ریاستجمهوری نشان میدهد که به طور کل این 6 کاندیدا از 3 نوع تاکتیک یا رویکرد تبلیغاتی را برای معرفی چهره رسانهیی خود بهره گرفتهاند. براساس گفتههای اساتید ارتباطات «برخی از آنها سعی داشتهاند که یک وجه کاملا آرام از خود در ذهنها شکل دهند و به نوعی با این رفتار مخاطبگرایی خاصی به نمایش گذارند. نوع دوم کسانی بودهاند که با انتخاب نوعی رویکرد روانشناسانه تلاش کردهاند که به وسیله اتهامزنی و مچگیری به تحریک احساسات مخاطبان بپردازند. نوع سومی هم وجود داشته با این آگاهی که مخاطبان در تفسیر پیامها فعالانه برخورد میکنند، کارزار مناظرهیی را مدیریت کردهاند. بهگفته امیدعلی مسعودی، استاد ارتباطات از میان رفتار همه نامزدها، جهانگیری و رییسی بیش از بقیه به مخاطب آگاه اعتقاد داشتند...