قیمت تندر 90 در بازار افزایش می‌یابد

۱۳۹۳/۰۷/۳۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۴۹۳

روزانه 80دستگاه تندر90 در ایران تولید می‌شود. این ادعای مدیرعامل ایران خودرو است. تندر90 که قدمتی حدود 7سال در بازار ایران دارد، باوجود ظاهر نه‌چندان جذاب خود، ‌توانست در دو شرکت بزرگ خودروسازی ایران تولید و سهمی از بازار را به خود اختصاص دهد. به‌گونه‌یی که اغلب خریداران این خودرو، از داشتنش رضایت کامل داشتند.

شاید بتوان دلیل اصلی این رضایت را در عدم وجود قطعات متفرقه و بی‌کیفیت در این خودرو دانست. شرکت رنو فرانسه از طریق شرکت رنو پارس، ‌قطعات این خودرو را تامین کرده و کارشناسان رنو فرانسه نیز بر مونتاژ این خودرو نظارت مستقیم دارند و در نتیجه کیفیت مونتاژ‍ این خودرو نسبت به سایر خودروهایی که در این محدوده قیمت هستند، ‌بهتر است.

البته این خودرو نیز به‌دلیل طراحی پیچیده‌اش در دراز مدت، همانند سایر خودروهای فرانسوی ‌هزینه استهلاک بالایی را به خریداران تحمیل می‌کند. اما آنچه این فرانسوی را در بازار ایران موفق جلوه داده است، رضایت مصرف‌کنندگان از کیفیت این خودرو است.

این روزها ادامه همکاری خودروسازان ایرانی با رنوی فرانسه اما و اگرهایی را به‌دنبال دارد. آنچه از اظهارات اخیر مدیرعامل ایران‌خودرو بر می‌آید، شاید در آینده نه چندان دور، تندر 90 از بازار ایران خداحافظی کرده و جای خود را به محصولات داخلی بدهد.

قیمت‌گذاری تندر90 نیز به گفته شورای رقابت به‌دلیل عدم تکمیل اطلاعات ارسال شده به این مرجع هنوز با چالش‌هایی مواجه است. حال خبرهای رسیده حاکی از کاهش عرضه این خودرو پرمشتری و کم تیراژ در بازار است و بنابراین احتمال افزایش قیمت این خودرو در بازار بسیار زیاد است.

پیش‌فروش خودرو تندر90 نیز با مشکلاتی مواجه شده است. به‌گونه‌یی که متقاضیان پس از گذشت یک سال از ثبت نام، ‌با وجود وعده‌های مختلف در خصوص تحویل این خودرو، با پاسخی مبنی‌بر نبود این خودرو مواجه شده‌اند.

شاید تصمیم برای کاهش همکاری با رنو فرانسه در خصوص تولید تندر90 اقدامی خوب به‌نظر برسد، اما باید به این نکته نیز توجه داشت که این خودرو بازار خوبی را در ایران از آن خود کرده است و متقاضیان زیادی دارد. دو شرکت خودروساز باید پیش از هرگونه تصمیم‌گیری، ابتدا خودروهای ثبت نام شده را به ثبت نام‌کنندگان واگذار کنند. چراکه خریداران نباید قربانی تصمیم‌گیری‌های آنی مدیران خودرویی شوند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر