توقف اونس در سطح 1249دلار

۱۳۹۳/۰۷/۳۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۴۸۵


با تداوم نگرانی‌ها از کاهش رشد اقتصادی جهان، قیمت طلا در معاملات امروز برای دومین جلسه متوالی افزایش یافت و به ۱۲۴۹دلار در هر اونس رسید.

به گزارش رویترز، همزمان با تداوم نگرانی‌ها از کاهش رشد اقتصاد جهانی در سه ماهه سوم امسال به پایین‌ترین رقم از زمان بحران مالی 2009-2008، قیمت طلا امروز برای دومین جلسه متوالی افزایش یافت و به بالاترین رقم در یکماه گذشته رسید.

ضعیف شدن رشد اقتصادی چین به اندازه پیش‌بینی‌های قبلی نبود و رشد اقتصادی این کشور در فاصله جولای تا سپتامبر نسبت به سال گذشته به 7.3درصد رسید که بالاتر از پیش‌بینی 7.2درصدی از سوی تحلیلگران بود. با این حال این رقم رشد پایین از رشد 7.5درصدی اقتصاد چین در سه ماهه دوم امسال است.

ارزش سهام آسیایی امروز کاهش یافت، در حالی که ارزش دلار امریکا نسبت به ین کاهش یافت.

یک تاجر طلا در هنگ‌کنگ گفت: «من فکر می‌کنم طلا فعلا در نزدیکی رقم کلیدی 1250دلار باقی خواهد ماند و یک رشد قوی می‌تواند قیمت فلز زرد را تا 1275دلار نیز افزایش دهد.»

«باوجود افزایش اخیر ارزش سهام، همچنین نگرانی‌هایی وجود دارد که می‌تواند تقاضا برای طلا را افزایش دهد. کاهش ارزش دلار در حال حاضر عامل اصلی رشد قیمت طلاست.»

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز ابتدا به 1250دلار و 20سنت رسید که برابر با بالاترین رقم ثبت شده در روز 11سپتامبر بود، اما این افزایش قیمت در ساعات بعدی اندکی کمرنگ‌تر شد و فلز زرد با 0.3درصد رشد به 1249دلار و 40سنت رسید. قیمت طلا در جلسه گذشته نیز 0.7درصد افزایش یافته بود.

اکنون که آمارهای اقتصادی چین منتشر شده، تمرکز بازار متوجه آمارهای نرخ تورم امریکا در روز چهارشنبه و گزارش‌ها از تولیدات اروپا در روز پنج‌شنبه خواهد بود.

آمارهای ضعیف از اقتصاد اروپا به‌خصوص در روزهای اخیر به بازارهای مالی آسیب زده و موجب نگرانی در خصوص کاهش رشد اقتصاد جهانی شده است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر