اعداد و ارقام سخن می‌گویند

۱۳۹۳/۰۷/۳۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۴۶۷


5500میلیارد تومان برای مناطق محروم

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با کلیات طرح اصلاح ماده 180 قانون برنامه پنجم توسعه و افزایش سهم مناطق کمتر توسعه‌یافته از 2 به 3درصد بودجه این مناطق را از 3700میلیارد تومان به 5500میلیارد تومان افزایش دادند.

بودجه ۱۰۰۰میلیاردی شهرداری برای سینماگران

مجتبی شاکری، رییس کمیته نامگذاری شورای شهر تهران گفت: شهرداری مرکزی برای سینماگران بنام شهر سینمایی با بودجه 1000میلیاردی پیش‌بینی کرده و این در حالی است که ما به‌دنبال احیای زندگی در بافت فرسوده هستیم.

کاهش 50درصدی آمار طلاق با مشاوره

رییس مرکز توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی بااشاره به اینکه مشاوره‌های قبل از طلاق باعث کاهش 50درصدی آمار طلاق در برخی استان‌ها شده است، گفت: به‌زودی در تمامی استان‌های کشور مراکز مشاوره قبل از طلاق راه‌اندازی می‌شود.

تسهیلات 50میلیاردی برای صنایع دستی

معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی از تسهیلات 50میلیارد تومانی دولت برای توسعه تولید و صادرات صنایع دستی خبر داد. بیژن نامور مطلق اظهار کرد: وضعیت صنایع دستی نسبت به ظرفیت آن نامطلوب است. کارگاه‌های صادرکنندگان تبدیل به انبار شیشه‌های چینی شده است. در حال حاضر با وجود اینکه متنوع‌ترین صنایع دستی دنیا را داریم سی‌ویکمین کشور صادرکننده صنایع دستی هستیم.

افزایش 2میلیارد تومانی بودجه کتابخانه

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: برای تجهیز کتابخانه‌های آموزشگاهی دوره ابتدایی پنج میلیارد تومان اعتبار درنظر گرفته‌ایم در حالی که این اعتبارات در سال گذشته سه میلیارد تومان بود.

1600مورد مشکوک به بیماری «مرس»

رییس اداره مراقبت مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفت: تاکنون 1600نمونه از موارد مشکوک به بیماری «مرس» پیگیری شده که پنج مورد مثبت در کرمان داشتیم. دکتر محمود سروش، اطلاع‌رسانی عمومی، ارتقای کنترل عفونت، ارتقای فضای مناسب بستری بیماران و اتاق ایزوله فشار منفی، ایجاد بخش مرس و محدود کردن فضای بستری موارد شدید تنفسی و کادر درمانی آنها را از اقدامات پیشگیرانه برای شیوع این بیماری عنوان کرد.

23تن برنج قاچاق توقیف شد

فرمانده انتظامی شهرستان رباط‌کریم غرب استان تهران از توقیف یک دستگاه خودرو سنگین و کشف 23تن برنج خارجی قاچاق خبر داد. همچنین قاچاقچی دستگیر شده پس از تشکیل پرونده، برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضایی شد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر