طراح مد محبوب ستاره‌ها و سیاستمداران درگذشت

۱۳۹۳/۰۷/۳۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۴۶۳

مازیار معتمدی اسکار دلارنتا طراح مدی که محبوب ستاره‌ها و سیاستمداران بود در 82سالگی درگذشت. همین دو‌هفته پیش و در اوج اخبار مربوط به ازدواج جورج‌کلونی، تصویری از عروس‌خانم در حال پرو لباسش منتشر شد که طراح آن لباس یعنی اسکار دلارنتا را نیز در کنار او نشان می‌داد. آن موقع اصلا نمی‌شد تصور کرد که این مرد قدبلند که سرخوشانه روی لبه میز نشسته و حاصل هنرش را بر تن یکی از مشهورترین عروسان جهان تماشا می‌کند و لبخند می‌زند، قصد رخت‌ بربستن از این دنیا را داشته باشد.

با این حال چهره مشهور دنیای مد در‌حالی‌که سال‌ها به سرطان مبتلا بود و در عین‌حال تا آخرین لحظه زندگی روی پا بود و به‌تازگی در هفته مد نیویورک حضور داشت و حتی آلبوم لباس‌های بهاره 2015 خود را منتشر کرده بود، در خانه‌اش درگذشت.

این مرد در‌حالی امروز به خبر یک جهان بدل شد که بیش از چهار دهه بود موجب تفاخر بانوان دنیای سیاست و هالیوود بود. او که نخستین‌بار با طراحی لباس‌های ژاکین‌کندی بانوی اول امریکا در دهه60 به شهرت رسید، دوشنبه‌شب در خانه‌اش و در میان افراد خانواده و دوستانش چشم از جهان فروبست.

اسکار دلارنتا به‌عنوان طراحی شناخته می‌شود که در اواخر دهه60 و اوایل دهه70 زمانی که امریکا به‌شدت تحت تاثیر طراحان مد اروپا قرار داشت توانست با راه‌اندازی هفته مد نیویورک و با همکاری چند نفر از چهره‌های امریکایی، برند امریکایی را به دنیا معرفی کند و از این بابت به نیویورک تشخصی ببخشد و حتی اروپا را متوجه خود کند. دلارنتا برای لباس‌های شب‌اش شهرت بسیار داشت و لباس‌های روز او برای خانم‌ها نیز محبوبیت زیادی به‌دست آورده بودند. امضای او متشکل بود از دامن‌های پرچین، برودری دوزی‌های نفیس و رنگ‌های غنی.

امل عمل‌الدین یکی از مشهورترین عروس‌هایی بود که لباس او را بر تن کرد و میشل‌اوباما که در سال‌های اخیر برای پوشیدن لباس‌های طراح‌های خارجی نقد می‌شد، هفته پیش با لباسی از کارهای او دیده شد. لورا بوش و هیلاری‌کلینتون نیز بارها لباس‌های طراحی‌شده توسط او را پوشیده بودند. روی فرش قرمز هالیوود و در مراسم اسکار نیز پنه‌لوپه‌کروز و ساندرا‌بولاک ازجمله چهره‌های مشهوری بودند که بارها با لباس‌های او ظاهر شدند.

او که ‌زاده دومینیکن بود در 18سالگی راهی اسپانیا شد تا نقاشی بخواند اما به‌سرعت جذب دنیای مد شد و نخستین طراحی‌اش را برای همسر سفیر امریکا در اسپانیا انجام داد که توجهش با دیدن طراحی‌های قلمی او جلب شده بود. این لباس بلافاصله روی جلد مجله «لایف» جای گرفت. او سپس راهی فرانسه شد و بعد به نیویورک رفت و در سال1965 برند خودش را ایجاد کرد. وی باتوجه به ریشه‌های کاراییبی‌اش می‌گفت نور، رنگ و درخشش را دوست دارم.

اسکار برند عطری به همین نام داشت و دریافت‌کننده مدال لژیون‌دونور فرانسه و مدال طلای افتخار از شاه و ملکه اسپانیا برای خدماتش به دنیای مد بود.

منبع: آسوشیتدپرس

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر