با سیمکارت پنج‌دلاری اپل جهانی شوید

۱۳۹۳/۰۷/۳۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۴۶۲

کمپانی «اپل» نوعی سیمکارت پیشرفته را معرفی کرد. لازم به ذکر است که اطلاعات جامع درباره این سیمکارت در سایت اینترنتی اپل منتشر شده است.

سیمکارت اپل برای نخستین‌بار در زمان معرفی «iPad Air 2» و «iPad mini 3» نشان داده شد ولی درباره نحوه کارکرد این سیمکارت چیز خاصی گفته نشده جز اینکه کاربر به کمک رایانش یا همان اینترفیس ساده سیستم‌عامل «iOS 8» می‌تواند به‌سادگی اپراتور تلفن همراه و تعرفه مناسب برای استفاده از اینترنت را انتخاب کند.

روش کار با سیمکارت اپل «Apple‌» SIM بسیار ساده است. کاربر در ابتدا اپراتور تلفن‌همراه و سپس تعرفه دلخواه را انتخاب کرده و وارد شبکه جهانی می‌شود. صاحبان تبلت‌های

«iPad Air‌2» و «iPad mini 3» دیگر نیازی ندارند تا به مراکز خدمات مشترکین تلفن همراه رفته و با ثبت اطلاعات شناسنامه‌یی، اقدام به خرید سیمکارت کنند. قیمت سیمکارت اپل پنج‌دلار است.

در‌حال‌حاضر، سه اپراتور شبکه تلفن‌همراه در ایالات متحده و یک اپراتور در انگلیس با این پروژه جدید اپل همکاری می‌کنند. کمپانی اپل در چشم‌انداز برنامه‌های خود قصد دارد تا تفاهمنامه‌های بیشتری را با اپراتورهای شبکه‌های تلفن‌همراه در کشورهای مختلف به امضا برساند. وب‌سایت اخبار فناوری رایانه‌یی

«The Verge» نوشته است که اپل قصد دارد در دو سال آتی به‌اصطلاح، یک «انقلاب نرم» در فناوری ارتباطات راه بیندازد. این کمپانی قصد دارد تا اپراتورهای پشتیبان سیمکارت‌های خود را به میزانی برساند که دیگر نیازی به درآوردن سیمکارت نباشد. درنهایت این شرکت می‌خواهد پیشرفت این پروژه را تا حدی برساند که سیمکارت اپل به بخش جدایی‌ناپذیری از دستگاه این شرکت تبدیل شود.

در سایت اینترنتی کمپانی «اپل» آمده است: «مهم‌ترین نکته مثبت سیستم جدید برای کاربران، استفاده تبلت‌ها در کشور‌های مختلف جهان و همچنین انتخاب اپراتور و تعرفه مناسب برای استفاده از اینترنت در این کشورهاست.»

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر