وعده تازه ترامپ

۱۳۹۶/۰۲/۰۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۴۵۳۷

نیویورک‌تایمز:

این روزنامه یکی از تیترهای خود را به اجرای برنامه مالیاتی ترامپ در هفته‌ آینده اختصاص داده است. این گزارش بر اساس وعده‌یی است که ترامپ ارائه و عنوان کرده که این برنامه را در هفته آینده به اجرا می‌رساند. بر این اساس، دونالد ترامپ رییس‌جمهوری امریکا کمی قبل نیز وعده داده بود که تعرفه‌ها را پایین آورده و مالیات‌ها را کاهش می‌دهد. وی در عین حال هشدار داده بود که چنانچه شرکت‌های تولیدکننده، کارخانه‌های خود را به خارج از خاک امریکا منتقل کنند، مجازات می‌شوند. وی همچنین به مدیران شرکت‌های فورد، داو کمیکال، تلسا و غیره قول داد مالیات‌ها را کاهش دهد، امری که برای اجرایی شدن به همکاری کنگره امریکا نیاز دارد. ترامپ اخراج کارگران شرکت‌هایی در خاک امریکا و احداث کارخانه‌هایی در خارج از امریکا و واردات محصولات آن به داخل این کشور را امری غیرممکن خوانده بود.


وال‌استریت ژورنال:

این روزنامه گزارش یک خود را به مساله تعطیلی هزاران فروشگاه در امریکا به دلیل ناتوانی از رقابت با آمازون اختصاص داده است. بر این اساس، صنعت خرده‌فروشی امریکا در هفته‌های گذشته متحمل خسارات شده بود، زیرا چندین فروشگاه گران و ارزان، به دلیل ناتوانی از رقابت با آمازون و خرید آنلاین، اعلام ورشکستگی کردند. گفته می‌شود فروشگاه عرضه‌کننده پوشاک مخصوص نوجوانان قربانی بعدی خواهد بود. این فروشگاه که یک‌هزار شعبه دارد، به زودی اعلام ورشکستگی خواهد کرد. تعطیل شدن پی در پی فروشگاه‌ها، سبب خالی شدن مراکز خرید در امریکا شده است.


فیگارو:

این روزنامه یکی از تیترهای صفحه اول خود را به مساله حادثه اخیر تروریستی در فرانسه اختصاص داده است. گزارش بسیاری از روزنامه‌ها از جمله فیگارو حاکی از آن است که حادثه اخیر سایه سنگین خود را بر انتخابات پیش روی فرانسه انداخته است. این گزارش در حالی است که رویترز نیز در این رابطه گزارش داده بود:

« حمله تروریستی که روز پنج‌شنبه در پاریس پایتخت فرانسه رخ داد و منجر به کشته شدن یک نیروی پلیس به دست یک عنصر وابسته به گروه تروریستی داعش شد، باعث شد که مساله امنیت ملی به صدر اهداف و دغدغه‌های سیاسی در فرانسه در دو روز پیش از برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری برود. » «امانوئل ماکرون» کاندیدای میانه‌روها نیز که با فاصله اندکی از لوپن در رقابت انتخاباتی پیش است، گفت که راه‌حل‌ها به این آسانی که لوپن رقیب وی پیشنهاد می‌کند، نیست و چیزی به نام صفر کردن خطرها «وجود ندارد». «مارین لوپن» کاندیدای راست‌گرایان تندرو وعده داد که تدابیر ضد مهاجرت و کنترل مرزها را برای شکست «تروریسم تندروهای اسلامگرا» در صورت پیروزی‌اش در انتخابات ریاست‌جمهوری تشدید می‌کند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر