اقتصاد اجتماعی

۱۳۹۶/۰۲/۰۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۴۵۱۸

کاهش 30 درصدی طلاق

با آموزش‌های قبل از ازدواج

ایسنا مدیرکل دفتر مشاوره و روانشناختی بهزیستی کشور گفت: براساس پژوهش‌های جهانی، آموزش‌های قبل از ازدواج در بدترین شرایط 30درصد در کاهش طلاق نقش دارد. مهدی میرمحمدصادقی گفت: در تمام دنیا آموزش و مشاوره زندگی به عنوان استراتژی اصلی تحکیم بنیان خانواده تلقی شده است.

وی ادامه داد: از دهه 80 میلادی این استراتژی جهانی تغییر کرد و به سمت آموزش قبل از ازدواج تغییر مسیر داد و دلیل این کار نیز تاثیرگذاری، وجود انگیزه بین افراد و همچنین اثربخشی بود. مدیرکل دفتر مشاوره و روانشناختی بهزیستی کشور افزود: پژوهش‌های زیادی در مورد اثربخشی آموزش قبل از ازدواج انجام شده است.

میرمحمدصادقی با اشاره به اینکه کلید طلایی کاهش طلاق آموزش قبل از ازدواج است، ادامه داد: براساس پژوهش‌های جهانی آموزش‌های قبل از ازدواج در بدترین شرایط 30درصد در کاهش طلاق نقش دارد. وی با تاکید بر اینکه نگاه روانشناسان و مشاوران به طلاق بسیار مهم است، تصریح کرد: برای پیشگیری از طلاق اینکه از چه راهی وارد شویم بسیار حایز اهمیت است.

مدیرکل دفتر مشاوره و روانشناختی بهزیستی کشور ادامه داد: در حال حاضر سه نهاد وزارت کشور، قوه قضاییه، شورای عالی انقلاب فرهنگی و سازمان بهزیستی کشور برای کاهش طلاق ورود پیدا کرده‌اند.

میرمحمدصادقی اظهارکرد: جامعه روانشناسان و مشاوران برای تاثیرگذاری هرچه بیشتر کار خود باید نگاه و بینش خود را ارتقا دهند. وی افزود: ازدواج موضوعی تک‌بعدی نیست چراکه متشکل از عواطف، غرایز، تمدن و اقتصاد است و به همین دلیل نمی‌توان با نگاه تک‌بعدی به حل مشکلات ازدواج و طلاق پرداخت.


فعالیت 120 هزار سفیر سلامت

فارس رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: علت 40 درصد از مرگ افراد زیر هفتاد سال بیماری‌های قلبی و عروقی است، همچنین 20درصد مرگ‌ومیرها به علت سرطان و 15درصد نیز به دلیل بروز حوادث و تصادفات است. علی جعفریان، رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران در همایش تغذیه سالم، سفیران سلامت گفت: شعار هفته سلامت زندگی سالم با نشاط و امید است، سلامتی نعمت بزرگی است که خداوند به ما عطا کرده است. مدل بیماری‌ها در جامعه ما با توجه به پیشرفت‌های سه دهه گذشته تغییر کرده است به‌طوری که بیماری‌های واگیر‌دار عفونی با واکسیناسیون مناسب کنترل شده است و متاسفانه در حال حاضر با افزایش بیماری‌های غیرواگیر رو به‌رو هستیم. وی افزود: طول عمر انسان باید بیش از 70 سال باشد اما بیماری‌های غیر واگیر باعث کوتاه شدن عمر افراد جامعه شده است. باید دانست که 40 درصد از مرگ افراد زیر هفتاد سال به دلیل بیماری‌های قلبی و عروقی است. همچنین 20درصد دیگر به علت سرطان و 15درصد به دلیل بروز حوادث و تصادفات است.

جعفریان خاطرنشان کرد: متاسفانه سالانه تعداد زیادی از هموطنان به دلیل بروز حوادث قابل پیش‌گیری جان خود را از دست می‌دهند، این موضوع صحیح است که وضعیت جاده‌یی و خودروها مطلوب نیست اما می‌توان با رفتار صحیح از بروز این حوادث پیشگیری به عمل‌ آورد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران ادامه داد: متاسفانه در زمینه بروز حوادث رانندگی در منطقه رتبه اول را کسب کرده‌ایم که برای حل این موضوع باید فرهنگ‌سازی لازم صورت گیرد. وی ادامه داد: رژیم غذایی نامناسب، استفاده از فست‌فودها و استفاده بیش از حد از روغن و نمک در سال‌های اخیر در جامعه رشد پیدا کرده است که این مسائل زمینه‌ساز بیماری‌های قلبی و عروقی خواهد بود.


میانگین حقوق فرهنگیان به 2/2 میلیون تومان رسید

ایسنا معاون حقوقی و امور مجلس وزیر آموزش وپرورش در بازدید از مناطق سیل‌زده استان آذربایجان شرقی گفت: حل مشکلات فضا وتجهیز مدارس سیل زده یکی از دغدغه‌های مجموعه مسوولان بالادستی وزارت است. یوسف نجفی گفت: با اعتبار اختصاص داده شده، مشکلات مدارس سیل‌زده در کمترین زمان ممکن حل خواهد شد.

معاون حقوقی و امور مجلس وزیر آموزش وپرورش با بیان اینکه کلاس پایتخت تربیت است، تصریح کرد: ماموریت اصلی دستگاه تعلیم وتربیت کشور، بحث پرورش استعدادهای بالقوه و به فعلیت رساندن آن در کلاس‌های درسی است. نجفی با اشاره به اینکه یکی دیگر از رسالت‌های آموزش وپرورش فرهنگ‌سازی است افزود: اخلاق، تربیت، مهارت، علم، نحوه اجتماعی شدن و شکل‌گیری شخصیت و. همه در کلاس‌های درسی اتفاق می‌افتد واین نشانگر نقش بی‌بدیل دستگاه تعلیم وتربیت در کشور است. وی با اشاره به اینکه تکریم مقام وشان فرهنگیان در دولت تدبیر و امید بیشتر از گذشته بوده است، افزود: در این راستا با تلاش مجموعه وزارت، میانگین حقوق فرهنگیان از یک‌میلیون و 200هزار تومان در سال 92 به 2 میلیون و200هزار تومان در سال 96 رسیده است.


جمع فوتی‌های سیل 45 نفر شد

ایرنا پزشکی قانونی اعلام کرد: بعد از گذشت یک هفته از وقوع سیل در استان‌های آذربایجان شرقی و کردستان، 2جسد در شهرهای آذرشهر و چنارعجب شیر به پزشکی قانونی ارجاع شد. این سازمان به نقل از پزشکی قانونی استان آذربایجان شرقی اعلام کرد که فوتی‌های سیل در آذرشهر به 20 نفر رسید.

براساس این گزارش با پیدا شدن جسد 2 کودک در شهرستان‌های آذرشهر و عجب‌شیر، شمار جانباختگان سیل در آذرشهر به 20 و در عجب‌شیر نیز به 20نفر رسید و به این ترتیب با احتساب فوتی‌های سقز و بانه (5نفر) جمع کشته‌های سیل آذربایجان و کردستان تاکنون 45 نفر است. بر اساس این گزارش به گفته مدیرکل پزشکی قانونی استان آذربایجان شرقی در حال حاضر و بنا به اطلاعات موجود تنها یک کودک مفقودی در روستای چنار عجیب شیر وجود دارد که جسد او تاکنون کشف نشده است. سیلاب از روز25 فروردین، استان‌های مورد نظر را فراگرفت که این حادثه موجب بروز خسارات جانی و مالی به شماری از هموطنان در این استان‌ها شد که مراغه، چارو ایماق، هریس و بستان‌آباد از جمله این شهرستان‌ها به شمار می‌آید.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر