اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۶/۰۲/۰۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۴۵۱۳

۱۰درصد دانش‌‌آموزان استان بوشهر در طرح سفیران سلامت مشارکت دارند

بوشهر| مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: طرح سفیران سلامت در همه مدارس استان بوشهر اجرا شده که ۱۰درصد دانش‌آموزان در این طرح مشارکت دارند. ناصر کرمی دیروز در همایش تجلیل از سفیران سلامت در آموزش و پرورش استان بوشهر با بیان اینکه شعار امسال هفته بهداشت و سلامت زندگی سالم، با نشاط و پرامید است، اظهار کرد: در این راستا برنامه‌های مهمی در مدارس و ادارات آموزش و پرورش استان بوشهر اجرا می‌شود.


ایران رتبه اول شتاب علمی را دارد

همدان| وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: ایران در بین ۲۵کشور دارای شتاب علمی رتبه اول را دارد. محمد فرهادی دیروز در آیین آغاز عملیات اجرایی مرکز همایش‌های علمی دانشگاه بوعلی‌سینا با بیان اینکه این پروژه ملی است اما می‌تواند بین‌المللی هم باشد، اظهار کرد: این مجموعه در غرب کشور مورد استفاده قرار خواهد گرفت و ۱۰۰میلیارد تومان برای ساخت آن در نظر گرفته است. وزیر علوم، تحقیقات و فناوری شتاب رشد علمی کشور را ۱۴درصد ذکر کرد و گفت: ایران در بین ۲۵کشوری که دارای شتاب علمی هستند رتبه اول را دارد.


۴۳ میلیون سهم در بورس منطقه‌ای خوزستان معامله شد

اهواز| مدیر بورس منطقه‌یی خوزستان از مبادله ۴۳میلیون و ۵۳ هزار سهم، حق تقدم و اوراق به ارزش ۹۹میلیارد و ۵۴۷ میلیون ریال در این بورس خبر داد. نیلوفر بحریه اظهار کرد: در معاملات هفته گذشته منتهی به تاریخ 30فروردین ماه سال 1396 در بورس منطقه‌یی استان خوزستان مبادلاتی انجام شد. مدیر بورس منطقه‌یی خوزستان ارزش مبادلات انجام شده در این بورس را 99میلیارد و 547 میلیون ریال عنوان کرد و گفت: این تعداد سهام متعلق به 219شرکت بوده است. وی اضافه کرد: 51 درصد معاملات انجام شده در بورس منطقه‌یی خوزستان مربوط به خرید سهام و 49درصد دیگر نیز مربوط به فروش سهام بوده است.


بررسی راه‌های گسترش همکاری اقتصادی

کره جنوبی و البرز

کرج| هیات 15نفره کشور کره جنوبی به سرپرستی «هیجون گو» نایب‌رییس اتاق بازرگانی استان هوآسانگ برای توسعه همکاری اقتصادی روز شنبه وارد استان البرز شد. این هیات تجاری در اجرای تفاهمنامه منعقده بین دو طرف و با هدف بررسی راه‌های همکاری برای گسترش روابط تجاری و اقتصادی مشترک برای دومین بار به استان البرز سفر کرده است. این هیات تجاری و بازرگانی متشکل از مسوولان و کارشناسان شرکت‌های تولید مواد معدنی، مصالح ساختمانی، تجهیزات آتش‌نشانی، لوازم بهداشتی و آرایشی، تجهیزات نفت و گاز(بادگیر)، قطعات خودرو، تجهیزات اندازه‌گیری دما، یخچال، کمپرسور، دستگاه‌های خنک‌کننده و ماشین‌آلات هستند.


کارگاه مشورتی مبارزه با آفت شمشاد در چالوس

نوشهر| کارگاه مشورتی مبارزه با آفت شمشاد در جنگل‌های خزری در معاونت امور جنگل سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری شمال کشور در چالوس آغاز شد.

مدیر اجرایی این پروژه گفت: کارگاه مشورتی نهایی کردن دستورالعمل مبارزه با آفت شمشاد با حضور 35نفر از کارشناسان ایرانی و کارشناسان سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد(فائو) از شنبه آغاز شده و تا روز دوشنبه هفته جاری ادامه دارد. حسین بدره‌ای‌پور با بیان اینکه در این کارگاه با چگونگی مبارزه با این آفت تصمیم‌گیری می‌شود، افزود: در این طرح کارشناسان بین‌المللی و متخصصان فائو تمامی توان و ظرفیت‌های خود را در اختیار کارشناسان ایرانی قرار خواهند داد.


99 درصد از حفاری‌های غیرمجاز

کهگیلویه و بویراحمد خالی از هر گونه شیء است

یاسوج| مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت: 99درصد از حفاری‌های غیرمجاز در این استان خالی از هر گونه شیء است. محمود باقری در این مراسم با اشاره به حفاری‌های غیرمجاز در استان با اشاره به اینکه در سال گذشته اقدامات خوبی در حوزه میراث فرهنگی صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: ثبت 7 اثر به صورت ملی از مهم‌ترین اقدامات حوزه میراث فرهنگی و گردشگری در سال گذشته بود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر