سازمان بهزیستی در حوزه مشاوره یارانه اعطا می‌کند

۱۳۹۶/۰۲/۰۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۴۵۱۰

خراسان‌جنوبی|‌

مدیرکل دفتر مشاوره روان‌شناختی بهزیستی با بیان اینکه طرح آماز یکی از استراتژیک‌ترین برنامه پیشگیرانه در حوزه طلاق است، گفت: سازمان بهزیستی در حوزه مشاوره یارانه اعطا می‌کند. به گزارش تسنیم میرمحمد صادقی دیروز در حاشیه رونمایی از طرح آموزش و مشاوره مهارت‌های ازدواج (آماز) اظهار داشت: نقطه راهبردی و اصلی کاهش در جامعه مشاوره‌های پیش از ازدواج است.

وی با بیان اینکه باید در راستای حفظ خانواده و انسجام تلاش کنیم، افزود: 50درصد هزینه‌های مشاوره‌یی و آموزش را سازمان بهزیستی خراسان‌جنوبی در صورت احراز نیازمندی زوجین متقبل می‌شود. مدیرکل دفتر مشاوره روان‌شناختی بهزیستی کشور گفت: سازمان بهزیستی کشور در حوزه مشاوره یارانه اعطا می‌کند و تعداد جلسات مشاوره بر اساس تشخیص مشاور متفاوت خواهد بود و به ازای هر یک جلسه مشاوره 45دقیقه‌یی مبلغ 45هزار تومان از زوجین دریافت خواهد شد. صادقی افزود: طرح آماز یکی از استراتژیک‌ترین برنامه پیشگیرانه در حوزه طلاق است و اگر می‌خواهیم طلاق را در جامعه کاهش دهیم حتما باید در آموزش‌ها و مشاوره‌ها دقت کنیم.

وی با بیان اینکه بیشتر طلاق‌ها در سه سال اول زندگی است، اظهار داشت: اگر طرح آماز به خوبی انجام شود در سه سال آینده نتایج مثبت آن به بار می‌نشیند. مدیرکل دفتر مشاوره روان‌شناختی بهزیستی کشور گفت: از این پس افرادی که قصد ازدواج در استان خراسان‌جنوبی را داشته باشند، وارد حوزه مشاوره شده و از طریق آن برای انتخاب همسر تصمیم نهایی را می‌گیرند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر