بهره‌برداری از ۲۴۵طرح عمرانی تولیدی بخش کشاورزی

۱۳۹۶/۰۲/۰۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۴۵۰۹

قزوین|

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: همزمان با دور دوم سفر کاروان تدبیر وامید به استان؛ ۲۴۵طرح عمرانی، تولیدی کشاورزی در قزوین افتتاح و به بهره‌برداری خواهد رسید.

علی‌اکبر متقی‌فرد درگفت‌وگو با مهر اظهار کرد: این طرح‌ها در زیر بخش آب و خاک، باغبانی، صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی و دام و طیور با اعتباری معادل یک‌هزار و ۳۰۵میلیارد و ۴۰۰میلیون ریال از محل منابع عمومی و تسهیلات بانکی و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی اجرا شده است. وی افزود: با بهره‌برداری از این طرح برای یک‌هزار و ۸۵۹نفر به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم در استان شغل ایجاد می‌شود. متقی‌فرد در ادامه به شاخص‌ترین طرح‌های قابل افتتاح اشاره کرد و گفت: افتتاح ۲۳۸پروژه سامانه نوین آبیاری در سطح ۱۰هزار هکتار از اراضی زراعی و باغی با اعتباری معادل ۸۹۱میلیارد ریال با اشتغال‌زایی۱۶۹۴نفر از طرح‌های آماده افتتاح در این سفر است که با بهره‌برداری از آن سطح اجرای شبکه‌های آبیاری تحت فشار در این استان به حدود ۴۵ هزار هکتار افزایش می‌یابد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین به افتتاح طرح شرکت مجتمع کشت و صنعت افق‌قلعه پارسیان در شهرستان بوئین‌زهرا در دور دوم سفر کاروان تدبیر و امید به استان قزوین اشاره کرد و گفت: این شرکت به ظرفیت ۱۰۰۰راس گاوشیری و تولید سالانه ۵۰۳۳تن شیر و ۵۰تن گوشت با اشتغال‌زایی ۵۰ نفر است که تجهیزات این واحد دامی از نوع فری‌استایل است که برای راه‌اندازی آن افزون بر ۲۴۰میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شده است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر