از منطقه

۱۳۹۶/۰۲/۰۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۴۴۹۴

قربانیان حمله طالبان در افغانستان از 140نفر گذشت

گروه جهان| قربانیان حمله طالبان به پایگاهی نظامی در ولایت بلخ افغانستان به بیش از 140نفر رسید. به گزارش یورونیوز، دفتر ریاست‌جمهوری افغانستان اعلام کرده که محمد اشرف غنی، رییس‌جمهور این کشور شخصا برای بررسی این حمله انتحاری راهی بلخ شده است. گزارش‌های متفاوتی از شمار کشته‌شدگان این حمله منتشر شده است. در حالی که ارتش افغانستان شمار کشته‌شدگان را 12 نفر و مجروحان را 15 نفر اعلام کرده، منابع محلی گفته‌اند که شمار کشته‌شدگان بیش از ۱۳۰نفر و مجروحان بیش از ۱۵۰نفر است. به گفته منابع دولتی دست‌کم ۱۰ حمله‌کننده انتحاری بعد از انفجار یک خودرو بمب‌گذاری شده در ورودی این پایگاه وارد آن شدند.


ادامه تنش اربیل و بغداد

بر سر برافراشتن پرچم

مسوول حزب دموکرات کردستان در استان کرکوک با وجود مخالفت بغداد تاکید کرده که پرچم کردستان بر فراز ساختمان‌های این شهر برافراشته خواهد ماند. به گزارش الشرق الاوسط، این مقام حزب دموکرات کردستان عراق گفته است: «بغداد از هیچ یک از طرح‌ها حمایت مالی نمی‌کند و خدماتی به استان کرکوک ارائه نمی‌دهد. این استان ماهانه ۱۰ میلیون دلار از دولت اقلیم کردستان می‌گیرد و از این مبلغ به عنوان بودجه‌یی برای ارائه خدمات اساسی و لازم به مردم استان و آوارگان استفاده می‌شود.» پیش‌تر حیدر العبادی، نخست‌وزیر عراق گفته بود که برافراشته شدن پرچم کردستان در کرکوک به منزله نقض قانون و اختیارات است.


آزادی 26 گروگان قطری

پس از 18ماه

مقامات عراق اعلام کردند: ۲۶شهروند قطری که حدود یک سال و نیم قبل در این کشور به گروگان گرفته شده بودند، سرانجام آزاد شدند. به گزارش آسوشیتدپرس، ۲۶ شهروند قطری که برخی از آنها اعضای خاندان سلطنتی قطر نیز هستند اواخر آذر ۱۳۹۴ در بیابان‌های نزدیک مرز عراق و عربستان سعودی به گروگان گرفته شدند. دو مقام عراقی گفته‌اند که یکی از دلایل دیگر به تعویق افتادن آزادی گروگان‌های قطری این بوده که دولت عراق تمایل نداشته انتقال پول‌ها و مذاکرات در خاک عراق اتفاق بیفتد.


روسیه اعزام نیرو به مرز کره‌شمالی را تکذیب کرد

مقام‌های نظامی روسیه گزارش در مورد اعزام نظامیان این کشور به مرز مشترک با کره‌شمالی را تکذیب کردند. اینترفاکس به‌ نقل از آلکساندر گوردیف، سخنگوی حوزه نظامی شرق دور ارتش روسیه گزارش داد که فیلمی که در شبکه‌های اجتماعی در خصوص اعزام تسلیحات سنگین روسیه به مرز با کره‌شمالی منتشر شده، مربوط به «مانورهای کاملا برنامه‌ریزی شده ایجاد آمادگی رزمی» بوده است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر