اخبار

۱۳۹۶/۰۲/۰۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۴۴۷۸

پتانسیل بالای بانک صنعت در تامین مالی

علی اشرف افخمی رییس هیات‌مدیره و مدیرعامل بانک صنعت و معدن گفت: این بانک در زمینه تامین مالی پروژه‌های زیربنایی، به ویژه بخش‌های نیروگاهی، خطوط ریلی و صنایع هوایی از پتانسیل بالایی برخوردار است. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بانک صنعت و معدن، افخمی که در دیدار مائوراب کومار سفیر هند در کشورمان سخن می‌گفت، افزود: در چهار سال گذشته هفت طرح نیروگاهی با استفاده از یک‌هزار و ٢١٥میلیون دلار تسهیلات بانک صنعت و معدن به بهره‏برداری رسیده است. وی تصریح کرد: در همین مدت تعداد ٣ طرح پتروشیمی کاویان، لرستان و مهاباد با تسهیلات بانک صنعت و معدن به بهره‌برداری رسیده، چهار طرح پتروشیمی مسجدسلیمان، ایلام، هنگام و بوشهر در حال اجرا بوده و تسهیلات طرح آدیش جنوبی نیز به تصویب رسیده است.

مدیرعامل بانک صنعت در ادامه تصریح کرد: تامین مالی ٥٠درصد از ظرفیت تولید فولاد کشور توسط بانک صنعت و معدن صورت گرفته و در حال حاضر 11طرح فولادی با تسهیلات بانک صنعت و معدن در کشور در حال اجراست. افخمی ضمن اشاره به فعال بودن اعتبار اسنادی مربوط به پروژه قطار سریع‌السیر تهران - قم - اصفهان افزود: مذاکره با بانک‌های چینی، اروپایی و روسی جهت اخذ خطوط اعتباری بلندمدت برای تامین مالی پروژه‌های ملی و زیربنایی در حال انجام است.


آخرین فرصت برای تایید اطلاعات مشتریان بانکی

بانک مرکزی در بخشنامه‌یی تا 15 اردیبهشت ماه امسال به بانک‌ها و موسسه‌های اعتباری فرصت داده است تا اطلاعات شناسنامه‌یی و هویتی مشتریان خود را تایید کنند وگرنه امکان ارائه خدمات به حساب‌هایی با اطلاعات ناقص یا اشتباه وجود ندارد.

به گزارش«تعادل» براساس نامه‌یی که 28 اسفند ماه پارسال به شبکه بانکی کشور ابلاغ شده از بانک‌ها خواسته شده است تا از صحت ثبت اطلاعات شناسنامه‌یی مشتریان خود اطمینان حاصل کنند. این اقدام در راستای راه‌اندای سامانه نظام هویت‌سنجی الکترونیکی(نهاب) و با هدف اجرای قانون مبارزه با پولشویی انجام شده است. سامانه «نهاب» به عنوان پیش‌نیاز طرح «نماد» شناخته می‌شود؛ نماد با هدف پیاده‌سازی بستر گواهی امضای دیجیتال در نظام بانکی و به‌ کارگیری آن در سامانه‌های مهم و حاکمیتی همچون پورتال ارزی، سنا، سپام، کاشف، ساتنا و پایا تدوین شده است. با پیاده‌سازی این طرح، نیازمندی‌های آن اعم از تصدیق اصالت مشتریان حقیقی و حقوقی در ارائه خدمات بانکداری الکترونیکی، رمزنگاری اطلاعات حساس، امضای دیجیتال داده‌ها و انتقال امن آنها محقق می‌شود.


پرونده 10 بانک در هیات انتظامی

مدیر نظارت بر بانک‌ها و موسسات اعتباری بانک مرکزی از ارسال پرونده 10بانک به هیات انتظامی خبر داد و گفت: هم‌اکنون احکامی برای بانک‌های متخلف صادر شده است. به گزارش مهر، علی نصیری نقش بازارها و از آن جمله بازار سرمایه را در تحقق انضباط در بازار پولی و مالی موثر دانست و گفت: هنگامی که گزینه‌های دیگری در بازارهایی مانند بازار سرمایه و مالی برای سپرده‌گذاری که در بازار پولی به دنبال سود بالاست در دسترس باشد، این امر موجب بالا رفتن نظم و انظباط در بازار پولی می‌شود؛ چراکه بانک‌ها و موسسات اعتباری به تنهایی نمی‌توانند انضباط پولی را حاکم کنند و این امر نیازمند عزمی همگانی است. مدیر نظارت بر بانک‌ها و موسسات اعتباری بانک مرکزی درخصوص کاهش نرخ سود بانکی و تاثیرات آن بر اقتصاد ملی افزود: با کاهش سود سپرده‌های بانکی، بهای تمام‌ شده پول برای بانک‌ها کاهش می‌یابد و متعاقب آن انتظار می‌رود، تسهیلات با نرخ سود پایین‌تری در اختیار واحدهای تولیدی قرار گیرد؛ بر این اساس شورای پول و اعتبار به عنوان سیاست‌گذار پولی، سیاست‌های پولی را در سال‌های گذشته و از آن جمله سال ۱۳۹۵ مشخص کرده است.


نوسان اندک در بازار ارز و طلا

در بازار ارز و سکه تهران، سکه طرح جدید به قیمت یک‌میلیون و ۲۱۹هزار و ۴۰۰تومان و دلار آزاد ۳۷۴۹تومان قیمت‌گذاری شد. به گزارش «تعادل» روز شنبه (دوم اردیبهشت ۹۶) در بازار آزاد هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید با 4هزار و ۹۰۰تومان افزایش قیمت نسبت به روز پنج‌شنبه گذشته یک‌میلیون و ۲۱۹هزار و ۴00تومان داد و ستد شد. همزمان هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم بدون تغییر نسبت به پنج‌شنبه گذشته، یک‌میلیون و 186هزار تومان فروخته شد. قیمت نیم سکه بهار آزادی نیز افت ۳هزار تومانی را تجربه کرد و ۶۹۲هزار تومان ارزش‌گذاری شده است. همچنین ربع سکه بهار آزادی نیز با کاهش ۳هزار تومانی به قیمت ۳۸۰هزار تومان معامله شد و هر قطعه سکه گرمی نیز با هزار تومان افزایش، ۲۵۲هزار تومان قیمت‌گذاری شد. هر گرم طلای 18عیار نیز دیروز در بازار تهران شاهد کاهش ۲۰۸تومانی نسبت به پنج‌شنبه گذشته بود و 117هزار و ۹۶۱تومان معامله شد. صرافی‌ها نیز نرخ 3هزار و ۷۴۹تومانی را برای هر دلار امریکا تعیین کردند که یک تومان نسبت به روز پنج‌شنبه گران‌تر فروخته شد. همچنین هر یورو نیز با ثبات قیمت، 4هزار و 64تومان معامله شد. دیروز همچنین نرخ هر پوند انگلیس با ۶تومان افزایش نسبت به روز پنج‌شنبه 4هزار و 78۹تومان بوده است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر