روی موج خبر

۱۳۹۶/۰۲/۰۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۴۴۷۰

ظریف برای شرکت در اجلاس 10 تمدن کهن به یونان می‌رود؛ ایرنا سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: وزیر امور خارجه برای شرکت در نخستین اجلاس«10تمدن کهن جهان» روز یک‌شنبه به یونان سفر خواهد کرد. بهرام قاسمی افزود: ظریف در این سفر دو روزه علاوه بر شرکت و سخنرانی در اجلاس مذکور با نخست‌وزیر و وزیر خارجه یونان همچنین تعدادی از همتایان خود در این اجلاس دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد.

میانگین حقوق فرهنگیان به 2 میلیون و 200هزار تومان رسید؛ آنا معاون حقوقی و امور مجلس وزیر آموزش و پرورش در بازدید از مناطق سیل‌زده استان آذربایجان شرقی گفت: حل مشکلات فضا و تجهیز مدارس سیل‌زده یکی از دغدغه‌های مجموعه مسوولان بالادستی وزارت آموزش و پرورش است.

یوسف نجفی با اشاره به اینکه تکریم مقام و شان فرهنگیان در دولت تدبیر و امید بیشتر از گذشته بوده است، افزود: در این راستا با تلاش مجموعه وزارت، میانگین حقوق فرهنگیان از یک میلیون و 200هزار تومان در سال 92 به 2 میلیون و200هزار تومان در سال 96 رسیده است.

منشور انتخاباتی به نمایندگان نامزدها ابلاغ شد؛ ایرنا منشور و دستورالعمل‌های انتخاباتی در نشست مشترک کمیسیون تبلیغات انتخابات ریاست‌جمهوری به نمایندگان نامزدهای دوازدهمین دوره ریاست‌جمهوری ابلاغ شد. نشست کمیسیون تبلیغات انتخابات دوازدهمین دوره ریاست‌جمهوری با نمایندگان نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری بعدازظهر شنبه در سازمان صدا و سیما برگزار شد. در این نشست علاوه بر اعضای کمیسیون تبلیغات انتخابات ریاست‌جمهوری، حسام‌الدین آشنا نماینده حسن روحانی، مهدی ذاکری نماینده محمدباقر قالیباف، ابوالقاسم خوشرو نماینده اسحاق جهانگیری، میرمحمد حسینی نماینده سیدمصطفی آقامیرسلیم و محمدامین توکلی‌زاده نماینده سیدابراهیم رییسی حضور داشتند. نماینده سیدمصطفی هاشمی‌طبا در این نشست حضور نداشت. در این نشست منشور و دستورالعمل‌های انتخاباتی به طور رسمی به نمایندگان نامزدها ابلاغ شد که این منشور هم مربوط به قوانین و ضوابط تبلیغاتی و هم منشور اخلاق تبلیغات انتخاباتی است.

وزرای احمدی‌نژاد از رییسی حکم گرفتند؛ ایلنا وزیر مسکن دولت احمدی‌نژاد به ریاست ستاد انتخاباتی ابراهیم رییسی منصوب شد. در بخشی از حکم رییسی برای علی ‌نیکزاد آمده است:«با عنایت به سوابق، تجارب ارزشمند، شایستگی‌ها و توانمندی‌های علمی و اجرایی جنابعالی، بدین‌وسیله به عنوان رییس ستاد انتخاباتی اینجانب منصوب می‌شوید.

علل رد صلاحیت داوطلبان شوراها به آنان اعلام می‌شود؛ صدا و سیما رییس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا گفت که علل رد صلاحیت داوطلبان شوراها به صورت مکتوب به آنان ارائه می‌شود. محمد محمودی‌شاه‌نشین افزود: نتایج بررسی صلاحیت داوطلبان شوراها در هیات‌های نظارت شهرستان‌ها و بخش‌ها اواخر دیشب(جمعه) به فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها اعلام شد و آنان نیز موظفند امروز و فردا آن را در قالب پیامک به داوطلبان اطلاع دهند. او گفت: رد صلاحیت‌شدگان از دوم تا ششم اردیبهشت فرصت اعتراض و هیات‌های نظارت نیز از هفتم تا پایان روز شانزدهم اردیبهشت فرصت رسیدگی دارند.

برای ایجاد امنیت پایدار نیازمند همکاری نزدیک با پاکستان هستیم؛ مهر رییس مجلس شورای اسلامی در دیدار با رییس مجلس ملی پاکستان گفت: به نقش‌آفرینی پاکستان برای ایجاد امنیت در منطقه ایمان دارم و در زمینه مبارزه با تروریسم نیازمند همکاری‌های نزدیک‌تر هستیم. لاریجانی گفت: مقدار زیادی از مباحث ما مربوط به گسترش روابط اقتصادی بین دو کشور بود. دستیابی به روابط تجاری به ارزش 5میلیارد دلار نیاز به سازوکارهای مختلف و فعالی دارد که برخی از این گام‌ها بین دو کشور برداشته شده و قرار شد مسیر برای تجارت بین دو کشور هموارتر شود.

لغو روادید گذرنامه‌های سیاسی و خدمت بین ایران و پرتغال؛ تسنیم سند لغو روادید برای دارندگان گذرنامه سیاسی و خدمت میان ایران و پرتغال از سوی وزیر مشاور در امور بین‌الملل دولت لیسبون و معاون کنسولی وزیر امور خارجه کشورمان در تهران امضا شد. در پایان دیدار«خوره کاستا اولیویرا» وزیر مشاور در امور بین‌الملل دولت پرتغال با «حسن قشقاوی» معاون کنسولی، مجلس و ایرانیان خارج از کشور در تهران، سند لغو روادید برای دارندگان گذرنامه سیاسی و خدمت میان دو کشور به امضا رسید.

نیروی انتظامی برای مقابله با قاچاق کالا آماده است؛ برنا فرمانده نیروی انتظامی اعلام کرد: آمادگی لازم را داریم تا در کنار سایر ماموریت‌ها در زمینه قاچاق کالا مقابله کرده که برنامه‌ریزی‌های خوبی صورت گرفته است. سردار حسین اشتری دیروز در همایش فرماندهان نیروی انتظامی در ستاد ناجا افزود: از نیازهای ناجا، داشتن ابزارهای لازم برای مقابله قاچاق کالاست که به مسوولان دولت اعلام شده که حضور ناجا در مبادی و تجهیز برای اقدامات لازم در دستور کار داریم تا نتیجه آن اقتصاد مقاومتی و تولید اشتغال باشد.

جلیلی و رییسی دیدار و گفت ‌و گو کردند؛ تعادل سعید جلیلی و ابراهیم رییسی دیروز با یکدیگر دیدار و گفت‌وگو کردند. این خبری است که سعید جلیلی آن را در صفحه اینستاگرام خود قرار داده تا جهت‌گیری فکری ابراهیم رییسی بیشتر از قبل مشخص شود. انتخاب علی نیکزاد، وزیر راه و شهرسازی دولت احمدی‌نژاد به عنوان رییس ستاد انتخابات رییسی از دیگر اخباری بود که روز گذشته منتشر شد.

ترامپ فعالیت‌های منطقه‌یی ایران را مخالف «روح برجام» خواند؛ فارس رییس‌جمهور امریکا در مصاحبه با «آسوشیتدپرس» گفت: منظورم از عدم پایبندی به روح برجام، فعالیت‌های منطقه‌یی ایران است.

به گفته «جولی پیس» خبرنگار آسوشیتدپرس هر چند او در این مصاحبه احتمال خروج امریکا از توافق هسته‌یی را رد نکرد اما به گفته پیس از لحن او به نظر نمی‌آید که دست‌کم در آینده‌یی نزدیک او قصد چنین کاری داشته باشد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر