میراث جهانی یونسکو موزه می‌شود

۱۳۹۶/۰۱/۳۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۴۲۷۸


کاسا ویسنس نخستین بنای طراحی شده آنتونیو گائودی معمار شهیر اسپانیایی نیمه دوم سال 2017 در قالب موزه بازگشایی می‌شود. کاسا ویسنس، یک خانه مسکونی در شهر بارسلون کاتالونیاست. این ساختمان توسط آنتونیو گائودی طراحی و به سفارش مانوئل ویسنس کارخانه‌دار ساخته شده است و نخستین کار مهم گائودی به حساب می‌آید و ساخت آن از ۱۸۸۳- تا ۱۸۹۹ به طول انجامید.

پیش از این قرار بود در سال 2016 این موزه افتتاح شود اما به دلیل پیچیدگی‌هایی در بازسازی این بنا بازگشایی آن به تعویق افتاد. کاسا ویسنس در سال ۲۰۰۵ میلادی از سوی یونسکو در فهرست میراث جهانی ثبت شده است.

به گزارش هنرآنلاین، کاسا ویسنس نخستین ساختمان مهم گائودی است که بین سال‌های 1883 و 1888 برای خانواده‌ ثروتمندی که صاحب کارخانه سرامیک بودند، ساخته شده است. این موضوع در نمای «ترنکادیس» آن که شامل تنوع شاخصی از تزئینات سرامیکی است به خوبی قابل مشاهده است.

آثار اولیه گائودی در دهه 1870 نشان‌دهنده واکنش وی نسبت به شیوه مرسوم و متمایل به نئوگوتیک امپراتوری دوم و ملهم از قرون وسطی بود و به تدریج به سبک مستقل و منحصر به فرد خود که ناشی از خصایص فردی و خلاقیت بی‌حد او بود، دست یافت.

آنتونیو گائودی یکی از معماران خلاق عصر ماست گرچه از نظر مورخان هنر و معماری آثار او پیوستگی‌هایی با معماری اسلامی اسپانیا، گوتیک کاتالونی و آرنوو دارد ولی نبوغ او در این است که شالوده‌یی برای هنر جدید به ما ارائه داده است. در کارهای وی دنیایی کامل و منحصربه‌فرد عرضه می‌شود. از خلال جزییات معماری گائودی و از ورای تزئینات گوناگونش که در تاریخ معماری بی‌‌سابقه است، می‌توان احساسات عمیق این معمار را درک کرد. این معمار کاتالونیایی از بزرگ‌ترین معماران دو قرن اخیر شناخته می‌شود. عمده شهرت او به خاطر سبک منحصربه‌فرد و غریب و بسیار شخصی آثارش در شهر بارسلون است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر