پایان پرداخت خسارت بوعلی سینا در ماه آتی

۱۳۹۶/۰۱/۳۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۴۲۷۲

گروه انرژی|

پرونده خسارت یکی از بزرگ‌ترین آتش‌سوزی‌های مرتبط با صنعت نفت در ایران در ماه آتی بسته خواهد شد. آتشی که 2روز مجتمع پتروشیمی بوعلی‌سینا واقع در بندر ماهشهر را فرا‌گرفته و پای بیژن زنگنه، وزیر نفت را به ماهشهر باز کرد 94میلیون یورو خسارت را برای این پتروشیمی به همراه داشته

است.

دیروز نیپنا نوشت که مدیر بیمه‌نامه‌های آتش‌سوزی بیمه ایران باقی مانده پرداخت خسارت پتروشیمی بوعلی را 29میلیون یورو اعلام کرد و گفت: این مبلغ ماه آینده تسویه خواهد شد.

محمد رضایی درخصوص آخرین وضعیت پرداخت خسارت پتروشیمی بوعلی‌سینا اظهار کرد: برآورد میزان خسارت حادثه آتش‌سوزی پتروشیمی بوعلی توسط شرکت‌های خارجی و ارزیابان مستقل که مورد تایید بیمه‌گر و بیمه‌گذار بودند، انجام و در نهایت میزان خسارت 94میلیون یورو اعلام

شد.

وی با بیان اینکه تاکنون 65 میلیون یورو بابت خسارت به بیمه‌گذار پرداخت شده است، گفت: با پرداخت باقی مانده خسارت به مبلغ 29میلیون یورو در ماه آینده، پرونده خسارت پتروشیمی بوعلی به طور کامل بسته خواهد شد.

مدیر بیمه‌های آتش‌سوزی بیمه ایران، سهم این شرکت در پرداخت خسارت را 58 درصد اعلام کرد و افزود: تمامی اعضای کنسرسیوم شرکت‌های بیمه سهم خود را به طور کامل پرداخت کرده‌اند.

وی تصریح کرد: رسیدگی به پرونده و پرداخت خسارت این حادثه بسیار سریع انجام شد.

رضایی با اعلام رضایت بیمه‌گذار از میزان خسارت پرداختی اظهار کرد: هر چند ابتدا برخی منابع میزان خسارت را بیش از رقم واقعی بیان کردند اما پیش‌بینی صنعت بیمه رقمی بود که در ابتدا اعلام شد و رقم‌های اعلامی بالای 122میلیون یورو غیرکارشناسی بود.

مدیر بیمه‌نامه‌های آتش‌سوزی بیمه ایران تصریح کرد: همزمان با پرداخت مبلغ باقی مانده خسارت، گزارش کاملی درخصوص این پرونده به اطلاع عموم خواهد رسید.

گفتنی است، شانزدهم تیر ماه سال 95 پتروشیمی بوعلی‌سینا واقع در سایت ۴منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی شهرستان بندر ماهشهر دچار آتش‌سوزی شد و پس از دو روز آتش در برج ٨٠٠١(یکی از بلندترین برج‌های صنعت پتروشیمی ایران و خاورمیانه) مهار شد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر