20هزار میلیارد تومان؛ میزان بدهی‌های شهرداری تهران

۱۳۹۶/۰۱/۳۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۴۲۶۱

میزان بدهی‌های شهرداری بالاخره مشخص شد و علیرضا دبیر رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران در جلسه علنی روز گذشته در نطق پیش از دستور خود برای نخستین بار میزان بدهی‌های شهرداری را اعلام کرد. به گزارش «تعادل» در حالی که بودجه سال جاری شهردای تهران 17هزار و 900میلیارد تومان است، علیرضا دبیر میزان بدهی‌های شهرداری را 20هزار و 495میلیارد تومان عنوان کرد. یعنی میزان بدهی‌های شهرداری از کل بودجه یک‌سال این نهاد بیشتر است.

تا پیش از این عدم شفافیت عملکرد شهرداری در این حوزه محل انتقاد برخی اعضای شورا قرار داشت. تا جایی که چندی پیش رحمت‌الله حافظی، رییس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران با انتقاد از عدم شفافیت عملکرد شهرداری در حوزه مالی گفت: در ۳ سال اول شورای چهارم کسی از آقایان در شهرداری زیر بار شفاف‌سازی آمار مالی و در اختیار قرار دادن این آمار به شورا نمی‌رفت، اما حدود ۵ الی ۶ ماه قبل به علت درخواست‌های مکرر و پیگیری اعضا، شهرداری بالاخره درباره‌ میزان بدهی خود گزارشی به شورا داد. به گفته دبیر، بدهی شهرداری تهران به اشخاص حقیقی و حقوقی و موسسات مالی و بانک‌ها برای نخستین بار تا پایان سال95 محاسبه شد که بر این اساس دیون به پیمانکاران (اشخاص حقیقی و حقوقی) 5هزار و 182میلیارد تومان و دیون حاصل از تملک یک‌هزار و 713میلیارد تومان بوده است همچنین ۴۸۱میلیون تومان سپرده حسن انجام کار، سپرده تامین اجتماعی یک‌هزار و 138میلیارد تومان بوده و میزان بدهی به موسسات و بانک‌ها 11هزار و 981میلیارد تومان بوده است که این مبلغ در مجموع 20هزار و 495 میلیارد تومان می‌شود. دبیر همچنین مطالبات شهرداری تهران از موسسات دولتی را از دولت‌های گذشته تاکنون در حدود ۱۴هزار میلیارد تومان برآورد کرد.

در ادامه دبیر گزارشی از فعالیت‌های کمیسیون متبوع خود قرائت کرد و با بیان اینکه لیست املاک فروشی شهرداری‌ محرمانه است، گفت: ما این لیست را از شهرداری درخواست کردیم و آنها برای نخستین بار لیست املاک شهرداری که برای فروش گذاشته شده را به ما دادند. این لیست به صورت محرمانه به ما داده شده و به امضای رییس شورا رسیده و شهرداری بدون اجازه شورا نمی‌تواند، املاک را بفروشد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر