اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۶/۰۱/۳۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۴۲۵۵

شعار روز جهانی آب در سال 2017

اراک| عبدالرضا خلیلی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی با اشاره به اینکه 22 مارس هر سال ازسوی سازمان ملل متحد به‌عنوان روز جهانی آب نامگذاری شده است و در سال 2017 این روز برابر است با 2 فروردین 1396 و شعار روز جهانی آب در این سال با عنوان «پساب، طلای خاکستری» انتخاب شده، افزود: آب باید در هر مرحله از چرخه آب با دقت مدیریت شود؛ از برداشت آب شیرین، تصفیه مقدماتی، توزیع، استفاده، جمع‌آوری و تصفیه نهایی تا استفاده از پساب تصفیه شده و بازگشت نهایی آن به طبیعت و آمادگی کامل برای برداشت و ورود مجدد به این چرخه. وی با اشاره به اینکه رشد جمعیت به توسعه شهری و اقتصادی شتاب داده است، گفت: به همین دلیل پساب تولید شده و بار آلودگی ناشی از آن در سطح جهان رو به افزایش است؛ درحالی که مدیریت پساب نادیده گرفته می‌شود و پساب با اینکه منبعی مقرون به‌صرفه و پایدار برای تامین آب و انرژی و مواد مغذی است، بی‌ارزش انگاشته می‌شود. بنابراین نیاز است دیدگاه ما نسبت به پساب تغییر کند و به آن به‌عنوان یک منبع و نه ماده‌یی دور ریختنی نگاه شود.


نشست هم‌اندیشی شهردار ساری با شهروندان محلات الحاقی

ساری| مهدی عبوری در دیدار با اهالی محله هولا گفت: براساس طرح جامع مصوب شورای عالی شهر‌سازی ۱۰محله به شهر ساری الحاق شده و مدیریت شهری خود را موظف می‌داند تا پیگیر مشکلات و مسائل مربوط به این مناطق باشد. شهردار ساری ادامه داد: در بخش کشاورزی شهرداری ساری پس از بررسی درخواست‌های اهالی این منطقه و بررسی کارشناسانه اقدامات لازم را انجام خواهد داد. او سپس با حضور در میان اهالی ذغالچال اظهار داشت: برای رفع مشکل آبگرفتگی مناطق الحاقی به‌زودی کانال‌های هدایت آب‌های سطحی در این مناطق احداث خواهد شد.


انتقال مواد نفتی از پالایشگاه آبادان به پتروشیمی شازند

اراک| پس از پالایشگاه امام خمینی(ره) شازند برای نخستین بار پتروشیمی شازند نیز به دریافت‌کنندگان خوراک از طریق مرکز انتقال نفت شازند پیوست. به گزارش«تعادل» رییس مرکز انتقال نفت شازند گفت: با انشعاب‌گیری از خطوط 10و 16 اینچ در مرکز انتقال نفت شازند ماهانه به ‌طور متوسط 22میلیون لیتر نفتای سبک و سنگین از بستر شبکه انتقال نفت و از طریق مرکز انتقال نفت شازند تحویل شرکت پتروشیمی شازند می‌شود. محمد سلیمی‌پناه مرکز انتقال نفت شازند را یکی از استراتژیک‌ترین مراکز شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران ارزیابی کرد و ادامه داد: با انتقال مواد نفتی از مرکز انتقال نفت شازند از تردد ماهانه 800 تانکر نفتکش از پالایشگاه آبادان به پتروشیمی شازند به مسافت 1400کیلومتر جلوگیری می‌شود.


افتتاح پروژه حفاظت الکترونیک تاسیسات و ادارات

اردبیل| سامانه حفاظت الکترونیک حراست شرکت گاز استان اردبیل با حضور نجار معاون سازمان و رییس حراست شرکت ملی گاز ایران افتتاح شد.

مدیرعامل شرکت گاز استان اردبیل خاطرنشان کرد: این پروژه درراستای سیستم‌های نوین حفاظت الکترونیک منطبق با علم روز و ارتقای ضریب امنیت و حفاظت الکترونیک حراست شرکت گاز استان افتتاح شد.

خدایی افزود: این پروژه در 3 فاز تعریف شده که تاکنون هزینه‌یی بالغ بر یک‌میلیارد ریال است و در فاز اول 20 ناحیه گازرسانی و ساختمان‌های ستادی شرکت گاز استان و سه مورد از ایستگاه‌های تقلیل فشار گاز استان و در فازهای دوم و سوم با استفاده از شبکه رادیویی با 15 لینک رادیویی مستقل با پهنای باند هر کدام 20 mbps دیتاهای سیستم حفاظت الکترونیک از مبدا نواحی و ایستگاه‌ها به اتاق‌های مانیتورینگ مرکزی انتقال داده شده و 12 اتاق مانیتورینگ منطبق با مقررات و استاندارد‌های لازم طراحی شده و در نواحی و ایستگاه‌ها به بهره‌برداری رسیده است.


برجام مبادلات تجاری ایران و بنگلادش را به 5برابر افزایش داد

سمنان| رایزن بازرگانی بنگلادش در ایران گفت: با اجرای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) و تسهیل در روابط بانکی و اقتصادی، مبادلات تجاری ایران و بنگلاش 5برابر افزایش یافته است. محمد صبور حسین دیروز در حاشیه نشست فعالان اقتصادی استان سمنان با گروه اقتصادی کشور بنگلادش که در اتاق بازرگانی سمنان برگزار شد، در گفت‌وگو با ایرنا افزود: در سال 2013 مبادلات تجاری ایران و بنگلادش کمتر از 20 میلیون دلار بود که در سال 2016 و با تسهیل در روابط اقتصادی، مبادلات تجاری این 2 کشور به بیش از 100 میلیون دلار افزایش یافت. وی خاطرنشان کرد: برجام فرصتی ارزشمند برای همه کشورهای جنوب و جنوب شرق آسیاست تا با برنامه‌ریزی منسجم از ظرفیت‌های اقتصادی ایران نهایت بهره را ببرند. صبور حسین یادآور شد: صدور ویزا بعد از برجام برای بازرگانان ایرانی به 2 روز کاهش یافت و در زمان حاضر سرمایه‌گذاران اقتصادی 2 کشور با اطمینان‌خاطر می‌توانند برای سرمایه‌گذاری در کشور طرف مقابل گام بردارند.


صندوق کارآفرینی امید 15هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداخت کرد

بوشهر| معاون صندوق کارآفرینی امید گفت: این صندوق در 2 سال اخیر 15هزار میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه در قالب وام‌های کارفرمایی، پیش‌فرمایی و مشارکتی به متقاضیان در کشور پرداخت کرد. علی اصحابی افزود: با پرداخت این میزان تسهیلات برای حمایت از کسب و کار و تقویت کارگاه‌های کوچک تولیدی، 61هزار فرصت شغلی در حوزه اشتغال روستایی ایجاد شده است. وی اضافه کرد: تلاش دولت همواره رفاه بیشتر مردم و ایجاد اشتغال است و در هدف‌گذاری سال جاری نیز توسعه اشتغال محلی و روستایی و طرح‌های مشارکتی مدنظر است که توسعه و حمایت صندوق‌های خرد ازجمله برنامه‌های این صندوق است. اصحابی ادامه داد: ایجاد 900صندوق خرد در کشور از برنامه‌های سال جاری صندوق کارآفرینی امید است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر