از منطقه

۱۳۹۶/۰۱/۳۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۴۲۴۰

موافقت روسیه با سفر بدون روادید اتباع ۱۸ کشور

بر اساس اعلام دولت روسیه، اتباع ۱۸ کشور جهان قرار است از این پس بدون روادید به شهر ولادیوستوک در شرق روسیه سفر کنند. دیمیتری مدودف، نخست‌وزیر روسیه حکمی را امضا کرده است که اجازه می‌دهد تا تاجران و گردشگران از ۱۸ کشور الجزایر، بحرین، برونئی، هند، ایران، قطر، چین، کره شمالی، کویت، مراکش، مکزیک، امارات متحده عربی، عمان، عربستان، سنگاپور، تونس، ترکیه و ژاپن بدون نیاز به روادید به بندر ولادیوستوک سفر کنند و تنها الزامی که وجود دارد، این است که اتباع این کشورها باید اطلاعات شخصی خود را در یک وب‌سایت که برای این هدف ایجاد شده است، وارد کنند. شهر ولادیوستوک مرکز اداری استان پریمورسکی کرای واقع در مرز روسیه با چین، کره‌شمالی و دریای ژاپن است.


هشدار بانک جهانی در مورد بحران اقتصادی کشورهای عربی

بانک جهانی در جدیدترین گزارش خود ضمن هشدار در مورد به بحران اقتصادی پیش روی کشورهای عربی حوزه خلیج‌فارس و کاهش رشد اقتصادی بر لزوم اتخاذ راهکارهای لازم برای جلوگیری از تشدید این بحران تاکید کرد. به گزارش بانک جهانی، رشد اقتصادی کشورهای عربی حوزه خلیج‌فارس غیر از قطر در سال 2017 کاهش داشت و مهم‌ترین عامل این مساله تکیه این کشورها بر درآمدهای نفتی و قیمت پایین این کالا در بازارهای جهانی بوده است. بخش اعظم درآمدزایی اعضای شورای همکاری خلیج‌فارس غیر از امارات متحده عربی بر محوریت نفت تکیه دارد و روند چالش برانگیز کمبود منابع مالی اعضای این شورا را تحت فشار قرار داده است.


کشف 8هزار کیلو موادمخدر در مرز پاکستان و افغانستان

سازمان مبارزه با قاچاق مواد مخدر پاکستان در عملیاتی در نزدیکی گذرگاه مرزی «چمن» در ایالت بلوچستان در نزدیکی مرز افغانستان موفق به کشف و توقیف یک محموله بزرگ مواد مخدر با وزن بیش از هشت هزار کیلوگرم شد. به گزارش این سازمان، این محموله شامل 2هزار و 274 کیلوگرم هروئین و 5هزار و 793 کیلوگرم تریاک به ارزش میلیون‌ها دلار بوده است. یک افسر عالی‌رتبه مبارزه با قاچاق مواد مخدر پاکستان اعلام کرد که این عملیات به کمک اطلاعات محرمانه به دست آمده در مناطق اطراف گذرگاه مرزی چمن انجام شد.


سفر قریب‌الوقوع وزیر خارجه سعودی به مسکو

وزیر خارجه عربستان سعودی به‌زودی در راس هیاتی عازم پایتخت روسیه خواهد شد. به گزارش اینترفاکس، میخاییل بوگدانف، معاون وزیر خارجه روسیه، روز سه‌شنبه اعلام کرد که عادل الجبیر، وزیر خارجه عربستان سعودی، به‌زودی از مسکو دیدار خواهد کرد. بوگدانف گفت: «ما به‌ویژه در سطح دو وزیر (خارجه) در تمام زمینه‌ها تماس داریم و به‌زودی نظاره‌گر سفر هیاتی از عربستان خواهیم شد.» پیش‌تر الیاس امه خانوف، معاون رییس شورای فدراسیون روسیه، اعلام کرده بود که الجبیر در تاریخ ۲۶ آوریل وارد مسکو خواهد شد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر