نخستین جلسه هیات‌ مدیره ICA-AP در هانوی برگزار شد

۱۳۹۶/۰۱/۳۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۴۲۳۲

نخستین جلسه هیات‌مدیره ICA-AP با حضور علیرضا قراگوزلو، معاونت بین‌الملل اتاق تعاون ایران در سازمان جهانی تعاون (آسیا و اقیانوسیه) در هانوی پایتخت ویتنام برگزار شد. این جلسه در حاشیه کنفرانس وزرای تعاون منطقه آسیا و اقیانوسیه در هانوی برگزار شد و همانند 3 اجلاس قبلی قوی‌ترین شرکت‌کننده‌ها از لحاظ تعداد افراد شرکت‌کننده از کشورهای مالزی، کره جنوبی و ژاپن بودند. در این نشست موضوع انتخابات ریاست ICA-AP از نکات چالش‌برانگیز بود و درخصوص محدودیت دوره ریاست بحث شد. چارلز گولد، مدیر اجرایی ICA جهانی در این جلسه حضور داشت و برنامه 4ساله استراتژیک ICA را مطرح کرد.

به گفته قراگوزلو، معاونت امور بین‌الملل اتاق تعاون ایران در سازمان جهانی تعاون(آسیا و اقیانوسیه) از نکات حائز اهمیتی که در این نشست مطرح شد، موضوع کمک‌های اتحادیه اروپا به پروژه‌های توسعه بخش تعاون بود. در این طرح اتحادیه اروپا برای جمع‌آوری اطلاعات و انجام پروژه‌هایی که موجب تغییرات قانونی به بخش تعاون شود، اختصاص 80 درصد کمک‌های مالی هر پروژه را در نظر گرفته است.

وی گفت: اگر یک کشور آسیایی پروژه‌یی را به اتحادیه اروپا معرفی کند که جنبه آموزشی یا توسعه‌یی برای بخش تعاون داشته و توانایی پرداخت 20درصد هزینه آن را داشته باشد، 80 درصد مابقی آن را اتحادیه اروپا پرداخت می‌کند. علیرضا قراگوزلو، معاونت بین‌الملل اتاق تعاون ایران ابراز کرد: این پروژه‌های تحقیقاتی درحال حاضر در کشورهای زیر خط توسعه‌یافتگی آسیا نظیر سریلانکا درحال انجام است و باعث شده که بخشی از هزینه‌های دفتر آسیا را نیز کاهش دهد. به گفته معاون بین‌الملل اتاق تعاون ایران در سازمان جهانی تعاون(آسیا و اقیانوسیه) نکته قابل توجه، حضور اعضای جدید آسیا بود به عنوان مثال عربستان سعودی، امارات و اردن اعضای جدید هستند و برای گسترش روابط خود در بخش تعاون در آسیا تلاش می‌کنند که این امر نیازمند توجه ویژه ایران به بخش تعاون در سطح داخلی و بین‌المللی است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر